adg Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei! Jeg skal kjøre opp om litt over en uke. Har hørt at man kan få spørsmål om bilen/motoren og bremsesystemet av sensor... Noen som har en liten oversikt over mulige spørsmål? På forhånd takk! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvordan peile olje. Fylle spylervæske. Sjekke bremsevæskenivået. Sjekke beltestrammere i bilen. Sette på rattlås. Sjekke om det er lekasjer på bremsesystemet. Sjekke om bremsekraftforsterker funker. Sjekke om servo funker. Sjekke diverse om hvor masse vekt du har lov å ha med deg (leses av fra vognkortet) Det var hvertfall dette kjørelæreren min gikk gjennom før oppkjøringen. Regner med at du kommer til å gjøre omtrent det samme. Uansett så stryker du ikke hvis du ikke svarer rett på dette. Du får uansett ha lykke til Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hvordan kan du sjekke om ryggelyset virker Endret 15. mai 2005 av NiwT Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Be sensor om å komme seg til helvete ut, du skal nemlig be ham sjekke om ryggelyset virker! Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg fikk beskjed om å sjekke om bremsene fungerte. Jeg skulle da kjøre på en avskjermet liten vei og bremse i forskjellige hastigheter. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hvordan kan du sjekke om ryggelyset virker Sette på tenninga å sett bilen i revers, så går du ut å sjekker Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Sette på tenninga å sett bilen i revers, så går du ut å sjekker Nå er det vel ytterst få (elle ringen) som har oppkjøring med automatgir. Tviler på det er lurt å utsette sensor for en slik risting du foreslår her. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 oro2: i tilfelle du ikke har registert det, fungerer lysene selv om motoren ikke er i gang. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 oro2: i tilfelle du ikke har registert det, fungerer lysene selv om motoren ikke er i gang. Nettopp det jeg mente Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det tenkte jeg faktisk ikke på, smart Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Nøkklen går jo tilbake til "tennings-stilling" når du slipper den, hvis du skjønner... Derfor burde de også fungere når motoren ikke er i gang (jada, med mindre du er tom for strøm på batteriet) Ganske logisk, men langt fra alle som tenker på det, så du er i selskap med mange der Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hadde oppkjøring akkurat (C1), og sjekka lysene, men glemte å sjekke ryggelyset. Fanken. Jaja, bestod uansett, da Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Grattis da Moro det? Er det lastebil eller liten/lett lastebil? Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 6. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 OK Husker ikke helt hvordan de var inndelt... Må ta det jeg å da Liker Excursion Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Vet sannelig ikke. Diplom-is betaler. Får kjøre for dem i sommer (130kr/t + evt tillegg), og har garantert jobb neste sommer også. Tror det kom på rett under 15.000. Og ja, C1 er liten lastebil, tillatt totalvekt 3.501kg - 7.500kg, med ikke flere enn 8 passasjerplasser. Kjørte en Nissan MK834 på kjøreskolen (Agder Storbilskole). Om jeg ikke tar helt feil skal jeg kjøre Mercedes Atego 1114 med 12 fryseskap på Diplom-Is. Digg sommerjobb egentlig, men nå går vi vel ganske langt OT? Jeg slutter her iaff Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Be sensor om å komme seg til helvete ut, du skal nemlig be ham sjekke om ryggelyset virker! Fikk i oppgave å sjekke at lysene bak funka. Så jeg sa til han at han skulle gå bak å sjekke, men neida, han nekta. Fikk han til å lette på rompa etterhvert da, men det var sannelig ikke lett. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er jo din oppgave å sjekke, å det er bare en liten test de gjør for å sjekke at du vet hvordan du gjør det... Du kan jo ikke sjekke at alle 4 lysa forran fungerer uten å gå ut å sjekke det Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er jo din oppgave å sjekke, å det er bare en liten test de gjør for å sjekke at du vet hvordan du gjør det... Du kan jo ikke sjekke at alle 4 lysa forran fungerer uten å gå ut å sjekke det Joda, du har et poeng. Men jeg hadde fått beskjed av kjørelæreren å si at han skulle gå ut å sjekke om jeg fikk en slik oppgave. Greit nok at det er jeg som skal sjekke at det funker som det skal, men da måtte jo han i tilfelle hjelpe meg med å tråkke på bremsa osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå