Gå til innhold

Hvordan modifisere/ta vekk Windows xp startbilde?

Anbefalte innlegg

Husker at tidligere (windows 98) kunne vi skrive logo=0 i windows oppstartfiler for å ta vekk windows logo ved oppstart. Hadde vært gøy å gjort det med windows xp, eller kanskje i det minste hatt det litt gøy med den som er der. Du blir litt smålei av den hver gang den starter opp.

Vanligvis er det ikke mange sekundene den vises, men likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, hvis du gjør dette så vil Windows XP logoen komme bort.

start->kjør skriv msconfig klikk ok. så går du til Boot.ini. der er det masse bokser. ingen av dem er haka av. du skal hake av der det står /noguiboot så trykker du bruk og OK. nå vil du få opp 2 bokser enten om du vil fortsette Windows uten å restarte eller restarte nå. velg restart nå. da vil Windows restarte å du vil ikke få Windows logoen opp mer. jeg mener å huske at du får noen spørsmål underveis når du starter Windows, men husker ikke helt hva de meldingene gikk ut på.

uannsett. Lykke til.

Lenke til kommentar

hei. jo jeg tror det skal gå an å få bort velkommens skjermen, men er ikke sikker på hvordan det skal gjøres. selv får jeg ikke denne skjermen av en eller annen grunn, men derimot får jeg loading personal settings og sånn.

eneste måte jeg vet om som gjør at du slipper velkomstskjermen er hvis du skifter logoen metode, slik at du får den klassiske login skjermen som den er i Windows 2000.

lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...