finfyr Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Skal koble min laptop til nett gjennom en annen pc. Har kabel nett. Har nå en TP fra modem til PC1. Der står det to nettverkskort, der det ene er "Delt". I den porten er det koblet en krysset TP som går til min laptop. (PC2). Altså, Modem > TP > PC1 >> Krysset TP > PC2 jeg får ikke noen IP på PC2, men oppnår kontakt... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvis kabelmodemet ditt har innebygd ruter, skal det være nok å bridge de to nettverkskortene. Hvis du ikke har ruter må du også sette opp Internet Connection Sharing på det nettverkskortet som er koplet til modemet. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Se der ja, det funket fint det. Hadde satt Sharing på den LAN tilkoblingen som jeg koblet PC 2 med jeg... Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Godt å høre. Er fort gjort å velge feil kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå