Grundig Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 kommer aldri til å skje.. hvorfor skulle de gjøre det? Kanskje fordi dagens ungdom ser ut som noen fleskepølser? Mange voksne som ser ut som fleskepølser også. Lenke til kommentar
Zyrion Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jaja no har eg hørt dt og hehe Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 *hosthost*erna*hosthost*solberg*hosthost* Lenke til kommentar
star-wars Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hva hvis man drikker mer en låven tilsier , får man straff? neppe... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Uff, hvorfor utvikler slike idiotiske tulletråder seg? Lenke til kommentar
star-wars Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 *hosthost*erna*hosthost*solberg*hosthost* hehe :!: Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Sikkert fine strafferammer. 6 års ubetinget som maks.-straff for grove brudd på denne loven. Salg av mer enn 0.5 liter brus til mindreårige, konsum av mer enn 0.5 liter/uke selv, "pushing" av brus Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Uff, hvorfor utvikler slike idiotiske tulletråder seg? Ikke alle er like sofistikert som deg, vettu. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Om du drikker meir enn 0.5 liter i veka kan du bli tatt for å kjøre i brusa tilstand. Endret 13. mai 2005 av zeph Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 *hosthost*erna*hosthost*solberg*hosthost* Selv om Høyre var for røykeloven (dessvære) så ville aldri Erna og Høyre støte noe sånt! Forslaget måtte ha blitt lagt fram av sosialistene. Dagfinn Høybråten kunne kanskje også være en aktuell framlegger, men dette er utrolig lite realistisk! Så formyderisk har jeg ingen tro på at noen kan bli. Høybråten sa jo nylig at det ikke var aktuell å forby avisenes vinspalter, faktisk! Dette er omtrent 100% sikkert en dårlig spøk! Men det kan nevnes at mange på stortinget er ivrige etter å få brusautomatene vek fra skolene, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Å få vekk brusautomatane støtter eg 100%. Me trykker i oss nok usunn mat om ikkje det skal bli blanda inn i skulen. Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ' date='13/05/2005 : 22:24'] Forslaget måtte ha blitt lagt fram av sosialistene. Har du noe belegg for å si noe sånt? Og vær så snill. Ikke kom med resonnementet; tilhengere av alle ikke-borglige partier er dumme. Dette var et dumt forslag. Konklusjon blir altså, dette må komme fra de dummes partier. *sigh* Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg hørte faktisk noe om dette med et halvt øre på radioen idag. Fikk ikke med meg alt, men det var visst snakk om Danmark og ikke Norge. Og om det var en oppfordring fra myndighetene, eller et lovforslag, det fikk jeg ikke med meg. Riktig, jeg hørte det samme. Mener å husker det var et lovforslag, ikke en oppfordring. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kanskje fordi dagens ungdom ser ut som noen fleskepølser? Det er ihvertfall ekstrem generalisering. Langt frå alle ungdommar er feite. Ihvertfall ikkje her, korleis det er andre plassar i Noreg, veit eg ikkje. Likevel vil eg tru at det ikkje er nokon store variasjonar. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 "Fleskepølser" er vel ikke noe spesielt stort problem i norge vil jeg tro, dog er det et økende og større en det hadde "trengt" å vert. Problemet i midlertid er det høye sukkerintaket, at ungdom i tidlig alder utvikler sukkersyke, og at man ødelegger tenna sine. I tillegg så fører store mengder sukker og dårlige matvaner med seg ukonsentrasjon, hyperaktivitet etc. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Problemet er selvfølgelig ikke bare stadig nedtrappende matvaner, men og aktivitetsnivået. Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kanskje fordi dagens ungdom ser ut som noen fleskepølser? Det er ihvertfall ekstrem generalisering. Langt frå alle ungdommar er feite. Ihvertfall ikkje her, korleis det er andre plassar i Noreg, veit eg ikkje. Likevel vil eg tru at det ikkje er nokon store variasjonar. Sammenlign en gjennomsnittlig femogtjueåring for seksti år siden, med en gjennomsnittlig femogtjueåring i dag. Jeg synes "fleskepølse" er et kledelig uttrykk jeg. Passer utmerket. Det er ikke uten grunn at mange eldre sier; Før i tiden var alle menn atleter. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Om man ser ut som en fleskepølse betyr ikke nødvendigvis at man spiser usunn mat. Jeg har vanskelig for å tro at en slik undertrykkende lov noen gang ser dagens lys. Den dagen det skjer er det på tide at de ansvarlige skytes og at makten overføres gjennom kupp for å fjerne en undertrykkende regjering. Det sier seg selv at loven ville blitt usannsynlig idiotisk: Skal de unge skjermes mot brusen, er det selvsagt gitt at f.eks Corn Flakes ikke skal være tillatt å servere ungene (til de uansvarlige foreldrene som måtte finne på noe slikt). edit:trykkleiff Endret 13. mai 2005 av Manuel Lenke til kommentar
kag Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det sier seg selv at loven ville blitt usannsynlig idiotisk: Skal de unge skjermes mot brusen, er det selvsagt gitt at f.eks Corn Flakes ikke skal være tillatt å servere ungene (til de uansvarlige foreldrene som måtte finne noe slikt). Corn Flakes passer så dårlig i baklomma, når jeg sitter på bussen. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Kanskje fordi dagens ungdom ser ut som noen fleskepølser? Det er ihvertfall ekstrem generalisering. Langt frå alle ungdommar er feite. Ihvertfall ikkje her, korleis det er andre plassar i Noreg, veit eg ikkje. Likevel vil eg tru at det ikkje er nokon store variasjonar. Sammenlign en gjennomsnittlig femogtjueåring for seksti år siden, med en gjennomsnittlig femogtjueåring i dag. Jeg synes "fleskepølse" er et kledelig uttrykk jeg. Passer utmerket. Det er ikke uten grunn at mange eldre sier; Før i tiden var alle menn atleter. Ja. Når seniliteten tar dem, så innbiller de seg at alt var så mye bedre i gamle dager. Men vi må gjerne se tilbake på den røde delen av 1900-tallet, hvor barna var underernærte pga. for lite proteiner og masse karbohydrater. Slikt går det når man lever på grøt og poteter. Ingen atlet overlever på slik søppelkost. Når sant skal sies så levde ikke folk så lenge på den tiden, så sykdommer som følge av karbokosten rakk aldri å komme til syne. Men se bare på Kina og kostholdet: De har få overvektige, men sjansen for at en tilfeldig utplukket riskoker har(/kommer til å utvikle) diabetes er omtrent like stor som sannsynligheten for at en tilfeldig person i Norge kommer til å bli forkjølet en eller annen gang i livet (eller noe sånt). edit: Så på noen tall for kina, og årsaken til utviklingen skal være "overvekt". Vel å merke er det umulig å utvikle diabetes hvis kosten kun består av fett og proteiner. Endret 13. mai 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg