Gå til innhold

kopi av "rettkopi"

HPS

Anbefalte innlegg

skal søke på noen jobber no, men har klart å rote vekk mine papirer fra skole/jobb... de ligger nok et sted, men trenger de no.

heldigvis hadde min forrige arbeidsgiver de hun fikk då eg starta der. men dette er jo kopier.. som er stempla med "rettkopi"..

går det an å ta de med på aetat/kommunehus o.l og få tatt nye kopier av de kopiene og stemple med rettkopi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Rett kopi" av "Rett kopi" er ikke gyldig som kopi!!

Men det spørs jo litt hva du skal bruke de til.. Skal du søke på noen små sommerjobber går det sikkert greit. Men er det mer seriøse jobber, virker det ikke særlig seriøst at du bare har kopier av kopiene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

trenger som regel ikke stå "rett kopi" på attestene dine lenger. før var dette et krav dersom du skulle søke jobb i stat/kommune, men ikke nå lenger. men en må være forberedt på å kunne vise frem originaler på intervju dersom dette blir spurt om.

Lenke til kommentar

En hver advokat, revisor og statlig ansatt kan bekrefte en kopi. Pappa har stempel, og stempler av vane nesten alt. Det tar to sek. Kjenner du en advokat eller registrert revisor, så ville jeg hørt med ham. Eneste er at det er en fordel om advokaten/revisoren har forsikring. Ikke sikkert de vil gjøre det hvis de ikke har.

Lenke til kommentar

Politi kan. Skolen kan faktisk ikke formelt sett, men de fleste skoler godtar at andre skoler har bekreftet. Men i følge min pappa har ikke skoler noen formell rett til å bekrefte kopier. Men en karakterutskrift bekreftet av skolen skal likevel gå bra.

Det er jo privatskoler vi har snakket om, mulig en ansatt på offentlig skole er offentlig tjenestemann. MULIG ihvertfall.

Lenke til kommentar

JoachimR:

fra min videregående skole (skal ikke nevne navn men fått med meg at du liker vestkantskoler, og jeg gikk på en skole med et slikt stempel)

Fikk jeg mitt vitnemål + flere rett kopier av vitnemålet mitt når jeg var ferdig der. at skole ikke kan gi rett kopi er tull, så lenge de har rett kopi stempelet er de kvalifisert for å kunne utstede slike kopier.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på diskusjonen om hvem som kan gi gyldig stempel, så er jeg ganske sikker på at kopisjapper kan gi gyldig stempel. Jeg har fått stempel av arbeidstedet mitt (jeg jobber i kommunen). Går ut i fra at det er godkjent. Har ikke hørt noe klager på det i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...