H.Eye Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) hei, er ny her, og håper dere kan hjelpe meg : sak er den at jeg akkurat har bestilt meg ny datamaskin fra komplett, og her får dere delene : AMD athlon 64 3200+ Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024mb kit w/two matched Value select NorthQ silent strømforsyning Silent 400W Abit NF8, nForce3 250Gb, Socket-754, ATX SATA,GbLAN,Firewire,DDR,uGuru, AGP8X og Ati radeon 9600 pro 256mb og en 250gb hdd 3.5 Problemet er , jer har satt inn alle delene og booter. maskinen finner både Cpu,dvd_rw, og hdd så har jeg satt in windows cd, så får jeg til den første windows installen, den med "bluescreen" og når pc'en skal restarte så kommer det bare opp : trykk en tast for og kjøre cd elns jeg har satt First boot device på CDrom og andre på Hd men jeg får ikke kommet til "neste" del av instalasjonen. setter stor pris på om noen vil hjelpe meg ~NeFF Endret 15. mai 2005 av neff Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Maxing her, hmmm. Anbefaler å teste en annen CD og sjekke boot order + hvordan cd-rommen er kablet. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Har gjort det, prøvd med forskjellige cd-rom og cder. Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kjører alt originalt på BIOS? Anbefaler å ta en "Optimize Default" eller nokke lignende. For å sjekke at det ikkje blir for varmt eller du he hoverklokka... Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Akkurat fått nye deler, har ikke klokket noe. Lenke til kommentar
Henrik_o Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Når du skal fortsette etter reboot, har du tatt ut cd'en fra stasjonen? En annen ting som kan fungere er at du setter harddisken først i boot rekkefølge. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 hva skjer når du ikke trykker en tast??? Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 prøvd begge deler , men det bare låser seg =/ og hvis jeg bare lar det stå så bare står det der =/ (tomren! logg på msn eller call me ) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Trolig noe windows reagerer på som gjør at den krasjer Installer med så lite hw i maskina som mulig. Dersom det går, kan du installere chipset drivere og sette inn igjen maskinvaren. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) huh? så lite hw som mulig? jeg har prøvdog instalert med "alt" så prøvde jeg med bare en av ram-brikkene inni, så det som sto i var : Cpu,hk,hd,ram,dvd,tastatur,skjermkort og skjerm:( **edit** instalere chipset-driverne? hvordan gjør jeg dette uten og være "inne" på windows? fikk med en hovedkort cd men kan jeg "boote" den når det "ikke er windows" der? Endret 14. mai 2005 av neff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå