Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva er feil med pc'n min?

Anbefalte innlegg

Hei! Har noen problemer med pc'n min, la meg ta det fra begynnelsen.

Jeg kjøpte meg en Packard Bell Ixtreme 1809 for pengene jeg hadde jobba for i sommerferien i fjor og var derfor både stolt og glad over den nye pc'n min, men at jeg skulle bli så skuffet allerede etter et par uker var jeg ikke klar over!

Problemet var at pc'n min ikke startet opp riktig, det hendte inne imellom at under oppstart så viste bare skjermen mass farger og streker.

Jeg ble veldig skuffet å ringte derfor min forhandler (Expert) å ba de ta en liten sjekk på denne pc'n. Etter ett par dager fikk jeg igjen pc'n min og med den fulgte det en lapp: "Maskin OK, recovery kjørt, full oppgradering", altså de fant ingen feil. Jeg syntes det var ltt merkelig, men jeg tok med meg pc hjem igjen og det viste seg at problemet fortsatt var tilstede (oppdaget det ca 1 uke etter at jeg fikk den tilbake igjen)! Nå ble jeg enda mer skuffet, også veldig sint. Jeg er en person som ikke liker å klage i butikker osv, vet ikke hvorfor, men i såfall turte jeg ikke gå til butikken med den igjen, jeg fikk for meg at de hadde rett og det var bare et vanlig problem. Så fram til i dag hender det inne i mellom at pc'n ikke starter riktig (ikke så veldig ofte da), men for det er det ganske irriterende.

Litt senere oppdaget jeg også neon andre problemer! Jeg kjøpte meg et spill (GTA 3) et spill pc'n min skulle mer enn nok greid å spille, hadde alle minimum requirements. Jeg innstallerte det å begynnte å spille, spillet hakket og scenarioet byggde seg ikke på (drawing distance eller noe). Jeg prøvde alle mulige innstillger på selve spillet (fargene, screen resolution, drawing distance osv), men ingen av de hjalp noe særlig. Det samme er også med videoredigering, det hakker noe innmari (pinnacle 9). Jeg har spurt på andre forum rundt omkring men har ikke fått noen svar som har hjulpet. Jeg har prøvd å oppgradere BIOS, noe som heller ikke hjalp! Jeg er veldig skuffet!

Så om noen gidder å ta seg et par minutter på å lese det her er jeg mer enn taknemmlig, jeg vil gjerne ha en data som fungerer som den skal, så om noen har noen tips til hvordan jeg kan fikse det ville det vært supert!

Også hvis problemene ikke er fiksbare lurer jeg på hvilke rettighetter jeg har?

Jeg har hørt at man har rett på en ny vare fordi hvis den vare ikke fungerer etter et forsøk på reprasjon så skal man få nytt. Selvom det snart er et år siden har jeg hørt at jeg fortsatt har rett på ny vare fordi en datamaskin har en beregnet levetid på 4-5 år og skal derfor fungere så lenge.

Stemmer dette?

Endret av Apesim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, vi får prøve. For det første kunne du kanskje ha skrevet litt om pcen din i profilen eller i innlgget ditt, kan hjelpe folk litt det å ;)

Skal vi se, det første du skriver er atpcen viser bare masse frager og streker. Da var det første som slo meg at det han h noe med at pcen er for varm å gjøre, eller at den har blitt utsatt for statisk elektrisitet eller en elelr annen form for støt.

Det kan også hende at skjermen din ikke er helt patetnt. Du kunne derfor ha prøvd ny skjerm. få lånt en elelr ta deg en tur til der du kjøpte pcen din, så får de se.

Du kunne også eventuelt fått prøvd å sette inn et nytt skjermkort. Du kan godt ha et 256 mb. skjermkort, men yter like dårlig som et 32-64 mb. skjermkort(som er litt raskere).

Men siden jeg har litt dårlig tid nå, rekker jeg ikke forklare så veldig mye, men jeg skal prøve å overvåke posten din, så skal vi få oppklart myseriumet ditt ;) (sier det igjen, start med å skrive åssen hardware du har(gå innpå startmenyen, trykk "kjør" og skriv inn: dxdiag dakomer oversikt ove nødvendig hardware, skjerm osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...