Kamerat Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Dro 24s i SuperPi, men det var med litt bedre kjøling enn Jim Ramse. Isolert adapter i hovedkortet som desverre døde i dag. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Bra at flere får opp øynene for Pentim M prosessorene Etter min mening det beste kjøp jeg noen gang har gjort! Dog liker jeg den pga at den nesten ikke trenger kjøling som derfor gjør min støyfri Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Kan ihvertfall konkludere med at CPU'en min er helt stabil på 2.7GHz Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det skulle ikke vært lov å poste slike resultater, plutselig fikk jeg veldig lyst til å bytte ut den *masse nordnorsk bannskap* prescott dritten jeg har i maskinen... Jeg som skulle spare penger og alt.... Noen som har prøvd med vann eller vappo her til lands ? (vet enkelte på xs har testet det meste) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Her er utstyret jeg bruker: Asus P4C800Deluxe Pentium M 730 1.6GHz "Sonoma" @ 2.7GHz (2.8GHz for benching) 2x512MB BH-5 PowerColor X800XTPE Du skriver at det er en Sonoma, men på cpu-z bildene viser den da dothan. Er det jeg som er helt ute på bærtur her eller, Er de bygget på samme core, bare at dothan kjører på lavere fsb? Ett lite tillegg spm, hvor mye ekstra ytelse får man Sonoma vs Dothan? Ser på en laptop med 1.8 GHz Dothan eller 1.86GHz Sonoma. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det skulle ikke vært lov å poste slike resultater, plutselig fikk jeg veldig lyst til å bytte ut den *masse nordnorsk bannskap* prescott dritten jeg har i maskinen... Jeg som skulle spare penger og alt.... Noen som har prøvd med vann eller vappo her til lands ? (vet enkelte på xs har testet det meste) Se på nest øverste post her på denne siden Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Her er utstyret jeg bruker: Asus P4C800Deluxe Pentium M 730 1.6GHz "Sonoma" @ 2.7GHz (2.8GHz for benching) 2x512MB BH-5 PowerColor X800XTPE Du skriver at det er en Sonoma, men på cpu-z bildene viser den da dothan. Er det jeg som er helt ute på bærtur her eller, Er de bygget på samme core, bare at dothan kjører på lavere fsb? Ett lite tillegg spm, hvor mye ekstra ytelse får man Sonoma vs Dothan? Ser på en laptop med 1.8 GHz Dothan eller 1.86GHz Sonoma. Ser ut som CPU-Z ikke ser forskjell. Eneste forskjellen jeg vet om er at Dothan er 400FSB, å Sonoma er 533FSB. Om de bruker samme kjernen er jeg ikke sikker på. Hvis noen vet så er jeg også nyskjerrig på å vite hvis det er flere forskjeller mellom disse to. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jim Ramse: Hadde kunne fortelle litt om den voltmodden du har gjort eller begge? Burde kanskje forandre på tråden til Having fun with Sonoma? He he Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jim Ramse: Hadde kunne fortelle litt om den voltmodden du har gjort eller begge? Burde kanskje forandre på tråden til Having fun with Sonoma? He he Moddene jeg her tatt på mitt HK kan du se på toppen av denne siden XtremeSystems Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Huff, det så alt for vanskelig ut for en kokk..men takk likevel. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Huff, det så alt for vanskelig ut for en kokk..men takk likevel. Dette er den letteste måten å gjøre det på. Hvis du ser på bildet så ser du at det er trykket en veldig tynn kabel mellom 2 av hullene før CPU blir satt i. Dette gir deg ca 1.5v på CPU'en. Dette er den første Vmodden jeg testet, før jeg loddet inn en skikkelig en som gir meg opp til 1.7v Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 hva har brukt? er det kobber tråd fra en ledning? hvor mye tror du at den klarer uten volt mod? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) hva har brukt? er det kobber tråd fra en ledning? hvor mye tror du at den klarer uten volt mod? Det er vel en passende "biltema-kabel" (til bilelektro) som egner seg vil jeg tro. Stripp av isolasjonen og kappe av en del av det tvinnende kobberet som er i ledning, bøye den til en liten "u"... og så med pinsett/nennsomme finger plassere den på rett sted.. I den testen du selv linket til så ser du jo at THG klarte FSB155 (fra 133).. som jo er "greit nok". De valgte her en meget dyr M770.. som jo kjører 2.1Ghz default.. Det som er "lurest" er jo å få tak i en 1.6/7Ghz M730/740.. Voltmodde slik at den får 1.5 isf. 1.3 og sikte mot en FSB ett stykke over 200. Det er da du virkelig vil få se resultater...slik jeg har forstått dette.. Eller er det slik at en 730 klarer FSB200 (fra FSB133) på default VCore? Det er i tilfelle nær sensjasjonelt! (Moderert: Min Celeron D 2.4 greide jo 3.6 dvs. FSB200 uten å øke VCore...dog den kjørte ikke så stabilt da)... Edit: Endret relativt dyr til meget dyr..Fullstendig feil å bruke i ett slikt prosjekt IMO.. Endret 28. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Dette er hva macci på Xs klarte med en vcore på 1.55v The 1.6GHz chip appers to be a pretty good overclocker and was able to reach over 2.8GHz aircooled for SuperPi 1M run - Vcore 1.55V. Etter som jeg har skjønt det så kjører dothan med en standard vcore på 1.35v. Hos tom fikk de en 770 opp på 2500mhz på standard vcore. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Dette er hva macci på Xs klarte med en vcore på 1.55v The 1.6GHz chip appers to be a pretty good overclocker and was able to reach over 2.8GHz aircooled for SuperPi 1M run - Vcore 1.55V. Etter som jeg har skjønt det så kjører dothan med en standard vcore på 1.35v. Hos tom fikk de en 770 opp på 2500mhz på standard vcore. Lurer på om jeg skal samle sammen litt mer info og putte det i den første posten, da blir det hele mer oversiktlig. Skal se om jeg får tid i morgen. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Har oppdatert første posten. Skal poste videre ettersom jeg får opp riggen min i dag. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Har fått stashet mitt. Trodde det ikke var mulig å stille opp vcore i bios jeg, men prøvde og det gikk. Klokka litt, her er hva jeg har klart foreløpig. God Natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå