Gå til innhold

pc'en lager ny sinnsykt til bråk da jeg spiller!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter f.eks å spiller WoW elr PoP2, så begynner, jeg vet ikke, strømforskyneren og sideviften å lager dobbelt så mye bråk som vanlig da jeg ikke spiller! jeg sitter f.eks i 1 time før dette skjer. jeg kjøpte pc'en fra mamoz data, og den er 3 uker ny! jeg har ikke hatt problemet før, har noe skjedd forferdelig galt? 500w(blå, gjennomsiktig) strømforskyning, vis dere vet om noe lignende. side viften er helt vanli(med farger) og alt dette lager nå sinnsykt bråk! cpu viften lager ikke nå spesielt bråk, og er garantert sikker på at grafikk kort(6600GT 128 mb, nytt) heller ikke er problemet. hva skal jeg gjøre da? det viser foran, på dette gamers edition kabinettet at en av viftene(har ikke peiling hvordan, kanskje side vifte) har 4700 omdreininger i minuttet. når den er vanli ligger den på 3500-4000. det står f.eks nå(da jeg har skudd av spillet) speed: 3500 power....! plz, trenger hjelp!

Endret av santana89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den transparange blå PSUen en 500W Bzerk så har den justerbare vifter og dersom du i tillegg justerer dem helt ned med potmetret bakp så vil PSUen stille opp hastigheta på viftene etter behov, og behovet er størst nå maskina jobber hardt med både program og grafikk. (spill)

EDIT: Ser ut som det er en Aspire 500W PSU som for øvrig har samme spesifikasjonene som den 500W Bzerken jeg skrev om over.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

her er linken! tilogmed de på nettsiden sier at den skal være stillegående! http://www.mamoz.no/produkt/SLC11028/Aspir...yning_Blue.html

plz, sjekke litt nærmere og gi meg litt mer informasjon! jeg kan skur opp hastigheten bakom ja, men vis jeg skrur på fullt så høres det ut som det bråket jeg mener! og dete har ikke skjedd før, før om 1 uke siden!

og ja, ett spørsmål till(urellevant) når jeg spiller i ca. 1 time, så skjer det at sjermen blir blå(alt blir blått) og kommer det noe skrift som jeg ikke rekker å lese, så restartes pc'en! noen sier at minnet(rammen) kan være defektet(ødelagt), og noen sier at det er for lite ram, men det er 1gb veritech ram! skal holde....

jeg vet dette er urellevant, men med samme jeg har fått svar på det ene spørsmålet, så kanskje jeg får svar på dette! ingen ting i pcen blir overhetet(tror jeg) siden viftene er på fullt!

Lenke til kommentar

Kan virke som at du har et varmeproblem.

Er kabinettviftene temperaturstyrt?

Har du undertrykk og liten CPU vifte kan det være at CPU kjøleren har rukket å fylle seg med støv, da kjøler den heller dårlig samt at lufta ut fra kjøleren vil bli glovarm.

3 uker på å fylle maskina med støv er unormalt raskt men vi vet ikke i hvilket miljø maskina står i samt hvor mange timer i døgnet maskina er på så det er jo en mulighet det.

Før jeg skaffet meg støvfilter på maskina måtte jeg rengjøre CPU kjøleren ca. en gang i månen.(TT Volcano 12)

Gå inn i bios og se etter om det er en alarm på CPU tempen, er det det still den på 65 grader.

Begynner den å pipe etter lang tids spilling så har du problemet.

Lenke til kommentar

da er jo ikke tempen problemet.. bråket kommer fra strømforsyningen som justerer speeden på viftene. grunnen til at den slår seg av kan være mye rart, men tror egentlig ikke det er ramen. Nye skjermkort lager mye lyd, og det virker egentlig som det er skjermkortet, siden det kommer en melding på skjermen, og skjermen blir blå.

Du mister sikkert garantien om du åpner kabinettet, så det er vel bare å sende den inn?

Lenke til kommentar

hmmmm.....! det er ikke grafikk kort som lager lyden, og nesten alle sier at det er rammen elr grafikk kort! men skal jo levere inn! men tror du de greier å fixe problemet?dette ksjer jo kanskje etter 1 time med spilling(begge problemene) og jeg tror ike at de setter sge ned og spiller på jobben for å teste:S

Lenke til kommentar

Bare for å si litt om den meldinga ang. ett eller anna med minne før maskina reboota.

Under forskjellige omstendigheter/feil dumper windows fysisk minne før den rebooter.

Det er så mangt som kan være feil men det kan skyldes alt fra HW feil til SW feil.

Kanskje du skal teste maskina over natta med prime95 for å se om det er stabilitetsproblemer.

Prime95 belaster minne og CPU slik at det kan avdekkes HW feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...