colombo230 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg lurte på om det er mulig å utføre oppgaver på en annen PC over internett, når den andre PCen gir deg tilgang til å gjøre dette. Tenkte jeg skulle forsøke å prøve på dette med en annen PC som jeg har stående på hybelen. Kan jeg bruke noen av windows XP programmene til det (remote assistance?)...? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 I XP pro følger det med Remote Desktop Connection. Dette lar deg logge på den andre PC'en fra din PC, slik at du kan bruke den akkurat som om du satt fremfor den! Det er temmelig genialt programm. Remote assistance er ment for å hjelpe den som sitter på den andre PC'en - så da må det være en som sitter på den andre pc'en og gir deg lov til å gjøre ting og tang. dessuten får du ikke bruke pc'en i fullskjerm tror jeg. Lenke til kommentar
escman Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Du kan også bruke ett program som heter PCAnywhere. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 jeg har tre bokstaver til deg.. VNC Virtual network computer eller noe sånt i den dur, bruker det daglig og er kjempe fornøyd. har selv prøvt diverse fjernstyrings program men VNC var etter div testing best etter mine meninger. mye raskere enn f.eks. PCAnywhere som er nevnt her, mye mindre (hele windows install pakken er på 979kb), samt at den kan brukes på 'nesten' alle OS, fra *nix/linux til Mac og Win/WinCE.. pokker og, vncviewer eksisterer faktisk som et Java applet og kan kjørest på alt som kan kjøre Java.. det beste er vel at det er gratis Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Også er det noe som heter sikkerhet....å kjøre en vnc uten no form for kryptering er ikke smart.... http://www.uk.research.att.com/vnc/sshvnc.html er en mulighet om du skal ha win -> lin Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 naah.. hva skal man med sikkerhet? :razz: jeg har hatt VNC server oppe og kjørt nå i over et år på dialup/server boksen min uten problem. alt det som jeg gjør via VNC går over det lokale nettverket, og viss noen i det hele tatt hadde funnet ut at jeg hadde en VNC server oppe, så vil nok jeg ha lagt merke til at dem forsøker å bryte seg inn.. det første jeg har lagt merke til viss noen bryter seg inn på VNC er at skjermblankeren på boksen hadde slått seg av, og det neste vil være at musen pekeren vil bevege på seg, samtidig som min surfing hadde omtrent stoppet opp av trafikken VNC generer... og jeg sier lykke til til dem som vil forsøke å brute force seg inn med 9 bokstavers passord mikset med tall, over en treg isdn linje som alltid er i bruk.. :wink: men ærlig talt, en helt vanlig ola nordmann, har han egentelig noe å frykte når han lar en maskin stå på inet med en vnc server oppe og går når han reiser ut, for å så logge seg inn på maskinen sin utenifra for å sjekke ett eller annet? tviler sterkt på at noen i det hele tatt vil greie å snappe opp akkurat den pakken med login passordet. etter det jeg har forstått så er det umulig å packet sniffe med mindre trafikken går direkte gjennom sniffer maskinen. på LAN med hub'er så er det en helt annen sak igjen.. hilsen anti-paranoia'r'me :smile: [ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-07-13 15:46 ] Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Kjører PCanywhere 10.x selv. Funker kjempebra, har og sikkerhet (kryptering). Kan jo selvfølgelig hackes (hvis noen ønsker det) alt kan jo hackes (nesten i hvert fall) Lenke til kommentar
grendel Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg lurer på en ting i samme løypa.... Er det mulighet for å remote installere et fjernstyringsprogram (IP adr. eller lignende) Jeg hadde et progg som heter Mcafee remote desktop, med det kunne jeg gjøre det i et lokalt netverk med adm rettigheter. Lurer på om det samme går ann med VNC eller symantec. Konkret hvorfor jeg lurer. Jeg hjelper en kar veldig ofte, han bor langt unna meg, og fixer ikke så veldig my selv. Har tenkt å bruke et remote på han, men kunne tenke meg å "fjern installere" det også G Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: hva skal man med sikkerhet? :razz: Prelude: Endelig en som hst skjønt det! Hvorfor i helvette skal alle går rundt å være redd for at noen skal hacke seg inn på maskinen? Hvis du ikke har noe viktig å skjule er det jo ingen grunn til å tenke på sikkerheten - for hvis du ikke har noe å skjule, er det ingen grunn til at noen skal hacke seg inn på maskinen! Og hvem gidder å stresse i kanskje timesvis for å hacke seg inn på en maskin uten noe interressant? Hater sikkerhetshull prat o.l. Sikkerheten for vanlige folk er bra nok på alle OS og i alle program. Ingen grunn til å laste ned sikkerhetshull oppdateringer og firewalls. Jeg har aldri hatt: Firewall virussjekker noen form for krypterings opplegg Og har passord nesten bare pga. programmene etc. krever det. (Hvorfor kommer det error når jeg bare bruker et tegn som passord på hardware.no?) Jeg nevner også at jeg aldri har blit hacket, maskinene mine har altid funket bra, og jeg har aldri hatt virus (som har gjort ødelegelser i hvertfall) Til slutt tar jeg med at det selvsagt er viktig med sikkerhet hvis du har noe viktig som andre ikke må få adgang til. Firmaer og bedrifter må selvsagt sikres. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 15:38, Prelude skrev:men ærlig talt, en helt vanlig ola nordmann, har han egentelig noe å frykte når han lar en maskin stå på inet med en vnc server oppe og går når han reiser ut, for å så logge seg inn på maskinen sin utenifra for å sjekke ett eller annet?tviler sterkt på at noen i det hele tatt vil greie å snappe opp akkurat den pakken med login passordet.etter det jeg har forstått så er det umulig å packet sniffe med mindre trafikken går direkte gjennom sniffer maskinen. på LAN med hub'er så er det en helt annen sak igjen..hilsen anti-paranoia'r'me :smile:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-07-13 15:46 ]</font> Jeg er så enig i overnevnte. Folk blir hysteriske m.h.t. hacking av private maskiner. Selv så har jeg røska ut noen maskiner fra den lokale miljøstasjonen for å plukke deler (kall meg gjerne en søppelfyllingdatautstyroppsamler). Jeg har kommet over maskiner som er fullt ut opperative, med HD`r som synger som musikk, men ikke pokker`n om jeg gidder å sitte å lese e-post og brev fra en misjonsarbeider, eller for den saks skyld en tannlege. Hvis du er ute etter "tyngre stoff" så må du som tidligere nevnt gå på bedrifter. Nå tar jeg hælja! Med brei "H". *løpe å finne senga* God Internatt folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå