iBook Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Tipper dette er en grundig feilpost, men siden jeg har kommet bort i dette når jeg nå skal lage et webalbum på en nettside, så spør jeg her. Problemet er nemlig at jeg ikke skjønner særlig mye av hva dette er. Har lasta ned imagemagic, og lest rundt av det jeg finner av dokumentasjon på nettet osv, men skj ikke hva jeg skal gjøre med alle filene jeg har lasta ned. Filene ser for meg veldig ukjente ut. Kan jeg få installert imagemagic selv om jeg ikke har egen server (dvs bruker webhotel)? Skal jeg koble meg til serveren med telnet/ssh for å få det installert? Et av webalbumene jeg har sett på skal virke uten at imagemagic er installert. Men vil dette bety at bildene må resizes før de lastes opp. (skal la noen personer som sannsynligvis ikke vet hvordan man bildebehandler laste opp bilder) Hvis dere synes dette er en feilpost, får dere heller henvise meg til riktig forum, trenger altså svar på hva Imagemagic er. Endret 13. mai 2005 av iBook Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Denne tråden skal vel egentlig ligge i PHP-kategorien. Men uansett, her er en norsk artikkel om ImageMagick. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Prodigy_ skrev: Denne tråden skal vel egentlig ligge i PHP-kategorien. Jeg gikk faktiskt inn på denne threaden for å si til den som sa dette at det er feil. Programmet brukes i perl, python, php og flere andre scriptspråk, så hvis det er noe vits i å flytte den så blir det til noe serverpogramvarekategori. Endret 14. mai 2005 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå