sparks Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Trenger kommentarer på dette enkle designet.. konstruktiv = takk! her Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Litt slappe farger. Ta med flere farger? Menyen kan du gjøre mye bedre. Ramme rundt den også? Header/Logo var fin. Du kan la den stilen gå igjen i hele siden. Alt virker veldig sammentrykket. Og er det meningen at det skal presses opp i høyre hjørne?(Synes ikke det funket bra) Endret 13. mai 2005 av Doffar Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 - Ganske grei header - Dårlige fargekombinasjoner, hørt om Colormixers? - Dashed border passer ikke inn - For mye hvitt tomrom - Ville hatt det midtstilt, eventuelt venstrestilt Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Dobbelpost Endret 13. mai 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Fargene skal ikke endres, jeg elsker de fargene. Og hvis du bruker color mixern din, kan du finne akkurat de to fargene Designet er ikke ferdig, og dashed borders ser ikke så bra ut nei. Det jeg lurer mest på er om jeg skal fortsette med den brune tykke borderen rundt hele.. eller ikke Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hmm, den er som regel enig med meg En ting til: http://unrealized.org/artikkel/generelt/kast_tabellane/ Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Japp, vet at arve hater tabeller, men han ville aldri lære meg ordentlig pro css. Endret 13. mai 2005 av sparks Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Da må du gjøre det selv, da... Er ikke så vanskelig som alle skal ha det til! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Border er jo alt for stor og dominerende. Og du burde definitivt midstille eller i hvert fall legge den til venstre. Sida ser helt feil ut sånn den er, det er ikke mange sider som faktisk klarer å gjøre det pent.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Sant så sant, kan du linke til en guide? Leste igjennom arves artikkel nå, men stod ingen guide der, såvidt jeg kunne se. Oppdatering: http://sparks.ineptia.net/test.htm Endret 13. mai 2005 av sparks Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Sant så sant, kan du linke til en guide? Leste igjennom arves artikkel nå, men stod ingen guide der, såvidt jeg kunne se. Finnes det egentilig en guide til css? Css kommer av seg selv hvis du bare orker å sette deg inn i css, på feks htmldog.com.. En veldig lur ting er å sjekke kildekoden til sider satt opp med css, da lærer du mye! Se feks på paradoxia.org, men for guds skyld, aldri kopier noe rett av! Edit: Denne sida burde du lese: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html og http://tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html og http://glish.com/css/ (diverse modeller) Endret 13. mai 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Noe css kan jeg jo, tenkte mest på tabellene, bruk av div o.l =) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Noe css kan jeg jo, tenkte mest på tabellene, bruk av div o.l =) Ja, men det jo nesten det letteste. Du gir en div en høyde og en bredde, og plasserer innhold i den. Du må endre hele tankegangen når det gjelder å sette opp sider. Kan nesten ikke helt huske hvordan man setter opp en table.basert side lengre.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Heh, ok .. Skal se litt på det senere =) Takk Lenke til kommentar
Flyxer15 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Websitetips her mange linker til turialer, mens CSSVault er en fin plass for inspirasjon, hvis du vil lage en mer dynamisk side med CSS kan du bruke DHTML style coding sammen med Javaskript. designet på siden var greit det, er litt enig med de før meg, du trenger ikke å centrere hele designet men du bør kanskje få det litt bort fra høyresiden, det ser veldig trangt ut. liker fargene men Headline og Footline har forskjellig farge fra bakgrunnen det ser ikke spesielt bra ut. Lenke til kommentar
TimmyMe Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det er stilig med "enkelt" men det må fenge litt å....Det der var bare depresivt Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hvordan laget du den headeren? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Uten å uttale meg for skråsikkert, kan trådstarter ha laget den i et program, som f.eks. Adobe Photoshop. Fonten har han sikkert lastet ned fra internett Endret 13. mai 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 I så fall hva heter fonten? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Japp, vet at arve hater tabeller, men han ville aldri lære meg ordentlig pro css. Da må du gjøre det selv, da... Er ikke så vanskelig som alle skal ha det til! Jeg hater også tabeller, og dessuten er det ikke Arve som skal lære deg CSS. Han har sikkert bedre ting å finne på enn å lære deg. CSS er egentlig ikke så vanskelig, man må bare lære seg logikken i det. CSS virker enklere å lære enn html fordi kodene er mye mer logiske, da kodene ofte består av hele ord og ikke forkorta ord. F.eks. kan man skrive font-size : xx-small (css) istedenfor den utgåtte taggen (i HTML 4.0): <Font size="2">. Bare et eksemel det der altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå