Gå til innhold

Enkelt design, trenger kommentarer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt slappe farger. Ta med flere farger?

Menyen kan du gjøre mye bedre. Ramme rundt den også?

Header/Logo var fin. Du kan la den stilen gå igjen i hele siden.

Alt virker veldig sammentrykket.

Og er det meningen at det skal presses opp i høyre hjørne?(Synes ikke det funket bra)

Endret av Doffar
Lenke til kommentar

Fargene skal ikke endres, jeg elsker de fargene. Og hvis du bruker color mixern din, kan du finne akkurat de to fargene :whistle:

Designet er ikke ferdig, og dashed borders ser ikke så bra ut nei. Det jeg lurer mest på er om jeg skal fortsette med den brune tykke borderen rundt hele.. eller ikke

Lenke til kommentar
Sant så sant, kan du linke til en guide? Leste igjennom arves artikkel nå, men stod ingen guide der, såvidt jeg kunne se.

Finnes det egentilig en guide til css? Css kommer av seg selv hvis du bare orker å sette deg inn i css, på feks htmldog.com.. En veldig lur ting er å sjekke kildekoden til sider satt opp med css, da lærer du mye! Se feks på paradoxia.org, men for guds skyld, aldri kopier noe rett av! :)

Edit: Denne sida burde du lese: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html og http://tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html og http://glish.com/css/ (diverse modeller)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Noe css kan jeg jo, tenkte mest på tabellene, bruk av div o.l =)

Ja, men det jo nesten det letteste.

Du gir en div en høyde og en bredde, og plasserer innhold i den. Du må endre hele tankegangen når det gjelder å sette opp sider. Kan nesten ikke helt huske hvordan man setter opp en table.basert side lengre..

Lenke til kommentar

Websitetips her mange linker til turialer, mens CSSVault er en fin plass for inspirasjon, hvis du vil lage en mer dynamisk side med CSS kan du bruke DHTML style coding sammen med Javaskript.

designet på siden var greit det, er litt enig med de før meg, du trenger ikke å centrere hele designet men du bør kanskje få det litt bort fra høyresiden, det ser veldig trangt ut. liker fargene men Headline og Footline har forskjellig farge fra bakgrunnen det ser ikke spesielt bra ut.

Lenke til kommentar
Japp, vet at arve hater tabeller, men han ville aldri lære meg ordentlig pro css.
Da må du gjøre det selv, da... Er ikke så vanskelig som alle skal ha det til!

Jeg hater også tabeller, og dessuten er det ikke Arve som skal lære deg CSS. Han har sikkert bedre ting å finne på enn å lære deg.

CSS er egentlig ikke så vanskelig, man må bare lære seg logikken i det. CSS virker enklere å lære enn html fordi kodene er mye mer logiske, da kodene ofte består av hele ord og ikke forkorta ord. F.eks. kan man skrive font-size : xx-small (css) istedenfor den utgåtte taggen (i HTML 4.0): <Font size="2">.

Bare et eksemel det der altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...