Gå til innhold

Hvor finner vi billige batteri til DV kamera?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Selv bestillte jeg nylig et par 18650 Li-ion celler samt passende lader fra www.batteryspace.com via ebay.com i forbindelse med ombygning av mine EN-4 NiMh batteripakker til mitt Nikon dSLR kamera.

 

Gode priser, fantastisk service og kjapp levering - pakken kom med posten en knapp uke etter bestilling. Denne var dessuten merket som "gift" - slik at det heller ikke ble moms. (Pakkens verdi var ca. 300,- NOK) Leverandøren har også et eget forum, god hjelp på email samt muligheter for å "skreddersy" batteripakker mm.

 

Et tilsvarende utvalg i spesial og OEM batterier tror jeg _neppe_ finnes her på berget. :cry:

 

Batterier og tilbehør er til de grader overpriset her i Norge, og jeg tror det eksisterer en "ukultur" blant forhandlere og butikker der overprising på tilbehør sikrer en solid inntjening til butikkene. Eksempler er jo bl.a. batterier, reflektorer, kabler og plugger etc..

 

Mitt råd: Bruk ebay.com, kjøp av selgere/butikker med utelukkende gode "feedbacks", lev med dårlig samvittighet for norske arbeidsplasser og flytt til middelhavet når du er pensjonist ;)

 

Garanti og reklamasjonsrett på billiggreier som f.eks. batterier trengs knapt, og sjansen for at et billigbatteri kjøpt i utlandet ødelegger utstyret ditt mer enn et originalt kjøpt i hjemlandet er = 0. Batterier er liksom ikke "rocket science", og så fremt du er i stand til å lese spec's/datablader skulle man bevege seg på trygg grunn. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for tipset. Har allerede handlet gjennom eBay. Bare vent til dere får høre hva jeg ga!

 

 

 

 

 

 

 

1$!

 

Batteriet ankom for tre dager siden. Da hadde jeg ventet en uke Fikk heller ikke toll. Frakten kom på ca 13$

 

Mitt råd! Kjøp batterier på eBay. Gjerne originalt merke. Mitt var uorginalt, men fungerer fint for det ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte NP-FP70 batteri til mitt Sony kamera i dag fra eBay. Pris 200 NOK, dette inkluderer porto ($10 for batteri, $20 for forsendelse). Tilsvarende batteri koster fra 700 og oppover ppå norske nettsider. Batteriet er et originalt Sony batteri.

Selv om det kjøpes fra et firma i Hong Kong (i mitt tilfelle), er jeg ikke bekymret....

 

eBay kan anbefales på det varmeste!

 

 

Arh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...