TreeFingers Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Litt usikker på om dette har med skjemkort eller server å gjøre. Satser på server... Jeg har installert Windows Server 2003 på Inspiron 8600 (med ATI Radeon 9600 Turbo). Og det ser ut som om alt har gått greit bortsett fra driver til skjermkortet. Når jeg installerer driverne fra setup filen går hele prosessen tilsynelatende greit. Men jeg får jeg en "System memory dump" skjerm under oppstarten og må ta Last Known Good Configuration for å starte igjen. Feilmeldinga sier noe om ny hardware som har blitt lagt til - så jeg regner med at dette har med skjermkortet å gjøre. Når jeg prøver å installere fra Device Manager ser det ur som driverne blir installert også her, men på slutten av installasjonen får jeg feilmeding; "Access denied" - Er admin med alle rettigheter (tror jeg) - Ingen alternativ å gå tilbake til XP (trenger Server 2k3 features) - Har prøvd Safe Mode - Har prøvd flere drivere Noen som har andre tips om hvordan jeg skal få dette til? Regner med det er en 2003 security setting en eller annen plass...(?) Mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hadde også en Dell bærbar og de sa at de ikke lagde drivere til Win 2003 fordi ingen av de maskinene ble levert med 2003. Jeg fikk heller ikke til det skjermkortet til å virke med Inspiron maskinen.. Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 XP driverne burde funke da. Men å instellere de skal ikke være så enkelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Nei de funker ikke med win 2003. Har prøvd mye, men gav opp etter å ha kontaktet Dell support som sa det ikke lot seg gjøre. Han var litt humoristisk å sa det var raskere å lære seg selv programmering og lage egne drivere enn at Dell ville gjøre det. Det er jo lett og skjønne for hva har Win 2003 server å gjøre på en bærbar foruten til Lab bruk... Men lykke til hvis du finner noen 3. parts drivere som kan brukes. En løsning kan være å innstalere Win Xp og så kjøre Win2003 i VmWare eller Virtual Server 2005. Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Hadde Server2003 på Virtual, men ga opp det fordi det ble litt for treigt. Suger en del minne. Porblemet er at jeg trenger server features på lappen. Ville nok valgt XP om det var et alternativ nå. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hadde Server2003 på Virtual, men ga opp det fordi det ble litt for treigt. Suger en del minne. Porblemet er at jeg trenger server features på lappen. Ville nok valgt XP om det var et alternativ nå. [troll] Installèr Free/Net/OpenBSD, evt Solaris. [/troll] Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 *: Siste driverne fra Omega (5.4) fiksa biffen for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Tøft. Da er det jo bare tut og kjør. Da vet man det til neste gang man prøver seg på samme trikset... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå