Gå til innhold

fjærne bios passord og formatere!

Anbefalte innlegg

har fått i oppdrag av en kamerat å fikse pc'en hans.. denne er da ikke av nyeste slag. (100mhz, veit ikke hvor mye ram, 544mb hdd, og 1mb skjermkort)

problemet er at han ikke tar oppstartsdiskett. han jobber litt me den så låser den seg eller så står det bad disk ettelleranna. har prøvd en anna diskettstasjon som eg veit fungere..

og eg kjæm ikkje inn i bios pga at det e passord :no: går det ann å restette bios eller nå sånt før å fjærne bios passordet??

skal instalere windows 95 på den.. det va det som va på den før :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har funnet ut at det ikke går å fjærne passordet.. uansett så er nokk hovedkortet gått fyken.. han skal jo ikke plutselig slutte å boote og be om systemdisk..?

har testet hardisken i en annen pc og der funket den fint.. kom inn på den og alt. testet en annen harddisk i den første pc'en, men han nektet å boote fra den og.. så han nekter og boote fra diskett, cd og harddisk..

har en nabo som hadde samme problemet.. etter ca 3 måneder med plaging så byttet han hovedkort og cpu. og nå fungerer pc'en fint (hanns pc er en 166mhz)

gla jeg selv har en pc med athlon 64 3000+ :) hærligt :p

Edit: trenger fortsatt forslag til å få fikset det. det er den eneste pc'en han har.. og han har ikke fått gjort noen skoleoppgaver siden pc'en røk ;)

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...