Gå til innhold

Laptop til grafisk design [ca 14-17k]

Anbefalte innlegg

Skal man ha sony må man importere selv. Mine er GRX serie fra usa. Ble også solgt i sverige. Problemene jeg nevnt gjelder i hvertfall GR, GRX, GRV, GRS, R og FX seriene. Siden de først kommer etter et par år vet jeg ikke om det gjelder de nye modellseriene, men siden Sony nekter for at det er slike feil på maskinene er det vel lite sansynlig at de har endret på dem.

På det tidspunktet jeg handlet sony var begrunnelsen at de hadde de overlegent beste skjermene den gang. (TV produsenten Sony bruker skjermer fra Hitashi i sine laptopper!)

Fredrik Larsen: Ser at poenget mitt kom litt dårlig frem. Jeg mente man ikke bør velge mindre enn uxga når man skal holde på med design. Dell har forøvrig også 15,4" wuxga - samme oppløsning som på 17" skjermene. Mange som skryter av 17" skjerm har faktisk dårligere oppløsning enn mange 14" skjermer. Man må altså se på størrelse, ikke bare på fysisk størrelse.

CrZy: At mac er best for design er en myte. De rimeligste bærbare macene er bedre til design enn pc'r til samme pris, mens hvis man legger litt mer penger i maskina er forskjellene minimale. PC'r har den fordelen at man får flere valgmuligheter både på hw og sw. Alle programmer man bruker til design på mac finnes også i pc versjoner. Prisen er den samme. Til mekanisk design er pc faktisk bedre. Ser at selv de mest fanatiske mac designerne på kontoret nå må inrømme at mac ikke lenger er et selvsagt valg for design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...