Gå til innhold

demovarer er lureri

Anbefalte innlegg

Kjøpte et demo-skjermkort som kostet ca 150 kr mindre enn normal pris. Men jeg fikk kun kortet og ingen bundle. Med andre ord en "bulk-versjon". Normalt er bulk-produktene billigere en retail. Men når kortet jeg fikk ikke hadde bundle og i tillegg kanskje brukt, reparert og muligens tom. klokket så bli dette en dårlig handel. Hvis man trenger en VGA/DVi adapter til kortet så blir det et rent tap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på komplett sine demovarer står det klart og tydelig:

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler, brackets, manual + + mangler!!!)

Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør.

Varen kan ha skrumerker i fester o.l.

Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

er dette noe og syte og klage over at du ikke har lest før du trykte bestill :roll:

Lenke til kommentar

Hum.

Selv kjøpte jeg 2 stk Gainward 6800GT GS "Goes Like Hell" 256MB DDR3 AGP8X for den nette sum av 5200 kroner inkl. porto.

Og er ikke så bekymret for at bundelen ikke fulgte med. Kabler, adaptere m.m. har jeg liggende i fleng fra før. Hovedpoenget mitt var å spare "noen" kroner på demokort hvor garantien er i behold.

Lenke til kommentar

Jeg følte meg slett ikke lurt da jeg kjøpte demobrukt hoverdkort (Abit NF7-S v2) til 350.- fra komplett i november 2003.

Måtte kjøpe braketten som skal være bakpå maskina tillegg og det er greit ettersom kortet er demobrukt.

Man får ta demobrukt for det det er og fungerer varen etter produsents intensjon så er det godt nok.

Lenke til kommentar

Tja, dersom jeg hadde kjøpt et "strippet" demo-brukt produkt, og det foreligger en bulk versjon av sammed produkt til en rimeligere penge, hadde nok jeg også følt meg lurt!

(selv om det stod opplyst at bundelen manglet osv)

Kan lønne seg å sjekke prisen på demovaren opp mot ny retail vare dersom kabler, cd, brakett osv mangler!

Lenke til kommentar
Andre en meg som har opplevd å få ødelagte skjermkort?

Ofte som er klokket, men som gikk skjeis.

Jepp,har opplevd det et par ganger...mulig jeg alltid har uflaks :p

Derfor gidder jeg ikke å kjøpe demovarer hvis det ikke er en del penger å spare i forhold til ny...synes det er mange demovarer som er høyt priset i forhold til ny ubrukt

Lenke til kommentar
Andre en meg som har opplevd å få ødelagte skjermkort?

Ofte som er klokket, men som gikk skjeis.

Opplevde en gang at et MSI GeForce4 Ti4200-8X (demokort fra Komplett.no) tok kvelden etter et par uker (massive artifacts).

Tok av vifte og kjøleelementer og fant fort ut at kjøleren var montert rett på gpu uten noe kjølepasta i det hele tatt.

Men ellers så har kjøp av demo skjermkort vært uproblematisk. I alle tilfeller har en jo garantien på et år (PsData.no har for eksempel kun 3 måneders garanti).

Lenke til kommentar
Kjøpte et demo-skjermkort som kostet ca 150 kr mindre enn normal pris. Men jeg fikk kun kortet og ingen bundle. Med andre ord en "bulk-versjon". Normalt er bulk-produktene billigere en retail. Men når kortet jeg fikk ikke hadde bundle og i tillegg kanskje brukt, reparert og muligens tom. klokket så bli dette en dårlig handel. Hvis man trenger en VGA/DVi adapter til kortet så blir det et rent tap.

Hvis du føler deg lurt er det vel bare å returnere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...