Dorian Gray Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 gud er bare noe oppdiktet tull, men jeg har tro på at jesus og co levde faktisk. men en ting er sagt, bibelen er bare en stor latterlig eventyr som er skrevet av noe religiøse fanatikere for ca. 2000år siden Jeg mener å huske at noen skrev "Bevisbyrden ligger hos den som påstår noe". Derfor venter jeg spent på beviset ditt på at Gud bare er oppdiktet tull. Jeg skal være ærlig; jeg gleder meg. Hvis du virkelig har svaret som 6 milliarder mennesker leter etter, så blir den neste posten din ganske viktig for menneskeheten. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) gud er bare noe oppdiktet tull, men jeg har tro på at jesus og co levde faktisk. men en ting er sagt, bibelen er bare en stor latterlig eventyr som er skrevet av noe religiøse fanatikere for ca. 2000år siden Jeg mener å huske at noen skrev "Bevisbyrden ligger hos den som påstår noe". Derfor venter jeg spent på beviset ditt på at Gud bare er oppdiktet tull. Jeg skal være ærlig; jeg gleder meg. Hvis du virkelig har svaret som 6 milliarder mennesker leter etter, så blir den neste posten din ganske viktig for menneskeheten. jeg tenker bare litt logikk, det er lissom så standard religion, at det finnes guder og de skal tilbes. folk hadde også en helt annen holdning iht religion før enn nå. men å si at gud finnes pga noen(hovedbøker, koranen, bibelen osv) relgiøse bøker, det blir bare dumt. du kan forsåvidt bevise at han finnes, så kan jeg trekke bort min påstand edit : leif var på besøk Endret 18. mai 2005 av Jonki Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hva du gjør med Gud (tilber ham, hater ham) er selvfølgelig opp til deg, og det er fullt mulig at Gud ikke ønsker at kristne skal gå i kirken osv, det var ikke det jeg mente. Det jeg lurer på er om det eneste beviset du har for at Gud ikke eksisterer er at det ikke er bevist at Gud eksisterer. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Hva du gjør med Gud (tilber ham, hater ham) er selvfølgelig opp til deg, og det er fullt mulig at Gud ikke ønsker at kristne skal gå i kirken osv, det var ikke det jeg mente. det var ikke det debatten gikk ut på. Det jeg lurer på er om det eneste beviset du har for at Gud ikke eksisterer er at det ikke er bevist at Gud eksisterer. ergo, ikke bevist at ikke Gud eksisterer. temmelig logisk og, rite? edit : forbanna leif Endret 18. mai 2005 av Jonki Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Joda, hvis du vil forklare skaperen av alt med menneskelig logikk, så er det logisk. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hmmm... muligens litt OT, men: Dette er kanskje interessant? Bibelen inneholder også et par slike infogreier. Det kan være litt skummelt å avskrive all religion bare fordi de ikke virker logisk begrunnede før man har lest litt rundtomkring. Lenke til kommentar
corge Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 _Reboot_: Det gjør ikke hele boken et spekk mindre latterlig. Den baserer seg fortsatt på fantasi. På hvilket grunnlag sier du dette? Har du bevis på at Bibelen er fantasi? Du kan ikke engang bevise at tyngdekraften finnes, så å spørre om han har noe bevis for det er latterlig. Selvsagt kan du ikke bevise det i filosofisk forstand. Men siden dette er en bok som snakker om konsepter som ikke kan støttes opp med noen observasjoner, logikk eller matematikk kan en lett konkludere med at bibelen i all vitenskapelig forstand kan forkastes. Falsifiserbarhet er kriteriet som skiller mellom vitenskap og pseudovitenskap. Religion er pseudovitenskap, det er umulig å falsifisere religion, like umulig som det er å falsifisere at det finnes flygende rosa elefanter. Men bare fordi det er umulig å motbevise noe, betyr det at det nødvendigvis bør holdes åpent som en mulig løsning på problemet? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det ein bør gjøre når ein starter ein ny religion er å ha så mangen sjølvmotseinger som mogeligt. Då vil alle klare å fine noko dei liker og ein får ein god bunte tilhengere. Kristendomen har vert flink slik. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Skjønner ikke at jeg gadd å lese dene posten og legge inn et innlegg MEN! Religion kan ikke diskuteres, det veit ALLE. Det er tross alt en "personelig overbevisning" det er snakk om. Det er bare å spre kvalme og starte slike diskusjoner. Bibelen, historisk sett, foruten de teologiske hendelsene, har "smartere" folk enn det på forumet her forsket på og mange vitenskapsmenn har godt god for dets innhold. De teologiske aspektet derimot...det er en annen sak PS! Det finnes forskere som hevder der er ca 20% sjanse for at vi lever i et "matrix", så jeg går ikke god for alle forskere\vitenskaps men, men det er snakk om flere forskere Har ikke håndfaste kilder men i løpet av 20 år jeg fått med meg litt nyheter i aviser og tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå