Gå til innhold

Feil i bibelen

Anbefalte innlegg

http://www.infidels.org/library/modern/don...istencies.shtml

Noen godbiter:

GE 1:3-5 On the first day, God created light, then separated light and darkness.

GE 1:14-19 The sun (which separates night and day) wasn't created until the fourth day.

GE 11:7-9 God sows discord.

PR 6:16-19 God hates anyone who sows discord.

EX 34:6, DT 7:9-10, TS 1:2 God is faithful and truthful. He does not lie.

NU 14:30 God breaks his promise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

GA 6:2 Bear one another's burdens.

GA 6:5 Bear your own burden.

I Galaterne 6:5 i min Bibel står det: "For enhver skal bære det som er pålagt ham."

Er det en byrde da? Dette er jo forvrengning av Bibelen.

2CO 12:16 Paul says that he does use trickery.

1TH 2:3 Paul says that he does not use trickery.

2. Korinterne 12:16: "Det kan nok være, sier noen, at jeg ikke var til byrde for dere, men jeg er slu og har vunnet dere med list."

1. Tessalonikerne 2:3: "Vår forkynnelse skyldes ikke villfarelse eller urene motiver, og vi farer heller ikke med falskhet"

Jeg ser ingen sammenheng her. Det er rett og slett idiotisk å skrive noe slikt uten å studere og ikke minst FORSTÅ det som står. Paulus sier han bruker list. Det er ikke falskhet og urene motiver.

1CO 8:4 There is only one God.

2CO 4:4 Satan is God of this world (therefore there are at least two gods)

1. Korinterne 8:4: "Når det gjelder å spise kjøtt som har vært ofret til avgudene, vet vi at det ikke finnes noen avgud i verden og ingen Gud uten en."

2. Korinterne 4:4: "For denne verdens gud har blindet de vantros sinn, så de ikke ser lyset som stråler fram fra evangeliet om Kristi herlighet, han som er Guds bilde"

Har snakker han om djevelen som en AVGUD, altså den gud denne verden tilbad/tilber/whatever. Er litt trøtt nå.

Johannes Åpenbaring 22:18-19 sier: "Jeg sier til enhver som hører ordene i denne profetiske bok: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plager som det er skrevet om i denne bok; og om noen tar bort noe av ordene i denne profetiske bok, da skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige by, som det er skrevet om i denne bok."

God natt!

Edit: Kunne ikke dy meg, fant en til:

AC 20:35 Quotes Jesus as having said: "It is more blessed to give than to receive." (No such statement of Jesus is found elsewhere in the Bible.)

I Lukas 6:38 står det: "Gi, så skal dere få: Et godt mål, rystet, stappet og breddfullt, skal dere få i fanget. For det skal måles opp til dere med det samme mål som dere selv brukte".

Altså, kort sagt så sa han: "Gi, så skal det bli gitt dere."

Tenk litt. Man får en god følelse av å gi, men enda bedre følelse av å gi og samtidig bli velsignet tilbake. Salomo sa også noe om dette:

Ordspråkene 11:25: "Den som sprer velsignelse, trives godt, den som kvikker opp andre, blir oppkvikket selv".

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
_Reboot_: Det gjør ikke hele boken et spekk mindre latterlig. Den baserer seg fortsatt på fantasi. :)

På hvilket grunnlag sier du dette? Har du bevis på at Bibelen er fantasi?

Lenke til kommentar

Det riktige spørsmålet er vel om DU har bevis for at Bibelen er korrekt. Bevisbyrden ligger hos den som påstår at noe eksisterer, herav eksempelivs Gud.

Lenke til kommentar

Det riktige spørsmålet er vel om DU har bevis for at Bibelen er korrekt. Bevisbyrden ligger hos den som påstår at noe eksisterer, herav eksempelivs Gud.

Hadde hele bibelen vært setningen "Gud finnes." om igjen og om igjen hadde du hatt et poeng. Men her er det snakk om fortellinger og historier i tillegg.

Jeg kan for eksempel mene at det ikke finnes en Gud, men fortsatt tro på at Jesus levde, eller at Paulus skrev brevene eller andre ting som står i Bibelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...