Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Rogue - Hva skal jeg gå for (Våpen)?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en rogue på Sylvanas i lvl 20 nå.

Men jeg lurer på hvilket våpen jeg skal bruke.

Skal jeg bruke maces?

Sverd?

Daggers er jo lurt egentlig.. Siden jeg kan bruke backstab og ambush med de, og de er ganske raske.. Men Damagen er ikke alt for stor..

Vell, jeg var i WC for litt siden og fikk Wingblade som reward.

Dette sverdet er jo utrolig bra for min lvl.

Meeen: Det måtte i main hand, og jeg kan derfor ikke bruke backstab..

Hvilke våpen skal jeg gå for?

Noen smarte kombinsajoner eller noe?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hva du liker.

Slev bruker jeg Barman Shanker (dagger) i main for høy ambush og BS dmg.

I offhand bruker jeg vanligvis en rask dagger (1.30 speed) for å applye poisons.

Om du soloer kan det være vanskelig å bruke mye backstab så da kan et sverd med høy maks dmg være bra for å bare spamme sinister strike.

Lenke til kommentar

Brukte Blackfang daggeren fra lvl 20 i kombinasjon med et blått lvl 15 req sverd (Northern Watch ett-eller-annet? husker ikke navnet). Brukte de to til lvl 30 når jeg skiftet ut sverdet med Swinetusk Shank (dagger) fra RFK. På lvl 31 skiftet jeg ut Blackfang med Howling Blade (dagger).

Jeg synes hurtige våpen (dagger) er helt konge selv om jeg kanskje taper litt skade på Sinister Strike i forhold til et sverd eller mace.

Kommer til å gå Sverd/Dagger fra lvl 36.

Er kanskje litt priviligert siden jeg *kun* bruker blå våpen og gjerne med en +3 dmg enchant (Striking).

På lvl 31 hadde jeg null problemer med å soloe lvl 30 elite Rok'Alim med en lvl 28 add. Mulig den er pinglete for å være elite men er veldig fornøyd med roguen min jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hvorfor velge? Personlig har jeg en addon som gjør at jeg automatisk switcher over til dagger i main når jeg stealther, også skifter den automatisk tilbake til thrash blade med det samme jeg har ambushet/cheap shotet.

Lenke til kommentar

Gode addons til rogue er jo

-Weaponquickswap. Da lager du en macro som du setter til en knapp på tastaturet liksom.. slik at du kan bytte main og off-hand våpen når du vil.. jeg har da brukt knappen Tab.

f.eks... ha sword i main hand når du står forran en person mens du SS'er han.. brug gouge og løp bak han og bytt våpen, så backstab...

-Stancesets. Er en addon som automatisk bytter til en dagger i main hånd når du går inn i stealth. og tilbake til sword når du kommer ut av stealth igjen.

Søk på google så finner du dem..

Og les på info fila som følger med og du hvet hva du trenger å gjøre.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

For din lvl anbefaler jeg dette fremover =

Wingblade

Så denne i offhand senere

Outlaw saber

Så denne i mainhand så fort som mulig etter disse blir for sløve

Silent hunter

Så kan du velge og bruke denne senere

Vanquisher sword

På lvl 39-40 kan du gå til SM å anskaffe sverdet der. Ville valgt å gå for sverd build i starten siden det er mye lettere og skaffe bra sverd contra bra daggers i starten. Lifeforce dirk og Thrash blade er jo ganske enkle å skaffe og gir rimelig brukbar dmg med rett build.

Alle disse er quest items som er lette å få tak i :)

Lenke til kommentar
For din lvl anbefaler jeg dette fremover =

Wingblade

Så denne i offhand senere

Outlaw saber

Så denne i mainhand så fort som mulig etter disse blir for sløve

Silent hunter

Så kan du velge og bruke denne senere

Vanquisher sword

På lvl 39-40 kan du gå til SM å anskaffe sverdet der. Ville valgt å gå for sverd build i starten siden det er mye lettere og skaffe bra sverd contra bra daggers i starten. Lifeforce dirk og Thrash blade er jo ganske enkle å skaffe og gir rimelig brukbar dmg med rett build.

hvis du er horde...

Lenke til kommentar

Undercity.

Vaktmestern  Skrevet 13/05/2005 : 13:43

Kommer helt ann på hva du liker.

Slev bruker jeg Barman Shanker (dagger) i main for høy ambush og BS dmg.

I offhand bruker jeg vanligvis en rask dagger (1.30 speed) for å applye poisons.

Om du soloer kan det være vanskelig å bruke mye backstab så da kan et sverd med høy maks dmg være bra for å bare spamme sinister strike.

:yes:

Lenke til kommentar
Vanquisher sword

Vanquisher's får du vel fra Razorfren Downs? Er vel Sword of Omen man får fra Scarlet Monastery? Uansett, når du har runda lvl 40 er det greiest å gå for Vanquisher's i man-hand og Sword of Omen i off :)

Lenke til kommentar
Vanquisher sword

Vanquisher's får du vel fra Razorfren Downs? Er vel Sword of Omen man får fra Scarlet Monastery? Uansett, når du har runda lvl 40 er det greiest å gå for Vanquisher's i man-hand og Sword of Omen i off :)

Sword of Serenity ?

Jeg hadde gått for Stealth/Daggerbuild og self. brukt daggeren du får i reward :)

Lenke til kommentar
Hvorfor velge? Personlig har jeg en addon som gjør at jeg automatisk switcher over til dagger i main når jeg stealther, også skifter den automatisk tilbake til thrash blade med det samme jeg har ambushet/cheap shotet.

Hva er den macroen din?

Selv bruker jeg en macro, som gjør at jeg bytter våpen, men hvordan gjør jeg at det blir automatisk dagger når jeg går i stealth og sverd etter at jeg har brukt ambush/cheap shot?

Har dagger/sverd på 0,1

Lenke til kommentar

Hva er den macroen din?

Selv bruker jeg en macro, som gjør at jeg bytter våpen, men hvordan gjør jeg at det blir automatisk dagger når jeg går i stealth og sverd etter at jeg har brukt ambush/cheap shot?

Har dagger/sverd på 0,1

Er en addon jeg bruker :)

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=110

&

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=151

(Du må ha den førsten for å få den andre til å funke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...