Gå til innhold

Skarpe små "smell" fra høytalere


Anbefalte innlegg

Har hatt disse Altec Lansing 5.1-høytalerne i vel snart 2 år nå, og den siste uka har jeg begynt å merke at det innimellom kommer små skarpe smellelyder. Disse kan høres ut som en bitteliten kinaputt. Tror ikke de kan være sprengt, for lyden på musikk og alt annet er helt normalt, det er bare disse skarpe smellene innimellom.

 

Noen som har den fjerne anelse av hva problemet kan være, og hvordan det eventuelt kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt disse Altec Lansing 5.1-høytalerne i vel snart 2 år nå, og den siste uka har jeg begynt å merke at det innimellom kommer små skarpe smellelyder. Disse kan høres ut som en bitteliten kinaputt. Tror ikke de kan være sprengt, for lyden på musikk og alt annet er helt normalt, det er bare disse skarpe smellene innimellom.

 

Noen som har den fjerne anelse av hva problemet kan være, og hvordan det eventuelt kan løses?

Kommer de selv om du ikke spiller lyd, eller bare når du spiller av lyder?

 

AtW

Lenke til kommentar

støy på strømnettet. har akkuaratt samme problemt en stund og da viste det seg at kommunen bare hadde litt problemer med ustabil strøm og noe greier.

 

jeg kjører litt større anlegg en disse logitech løsningene ra el-kjøp da så jeg merket ikke SÅ mye. måtte litt til for å få skikelig smell i høttalerne

Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjer med meg, dog med et Logiteh x-530 sett. Løsning ønskes :)

Så du kan kanskje svare på spørsmålet da? Kommer disse smellene hele tiden, eller bare nå det er lyd?

 

AtW

hele tiden.. ikke noen sammenheng

 

edit: Spraker hver gang jeg skrur en vifte av eller på. Problem found ;)

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar

Tror sveinsel er nærmest svaret.

 

Min kjærestes PChøytalere kommer også med "smell" innimellom.

 

Når jeg drar med meg min spillmaskin til henne og kobler opp, får jeg samme knitringen når jeg bruker hennes høytalere.

Men ikke når jeg bruker kun headsettet mitt direkte i mitt lydkort.

 

Har ikke prøvd mitt headsett direkte i hennes lydkort. Skal gjøre det snart for å teste.

Lenke til kommentar

Smellene kommer hovedsaklig hele tiden med korte mellomrom, men tviler på at det er noe galt med lydkortet, for det er helt normal lyd uten smell o.l. når jeg bruker hodetelefonene. Smellene kommer forøvrig når jeg ikke spiller musikk også. Er jo en del ledninger under pulten her, kan det ha noe med det å gjøre? Strømledninger og slikt altså, kan det være årsaken til at det smeller/knitrer fra høytalerne? Hadde kanskje vært verdt et forsøk å rydde litt opp under her. Hva tror dere som sannsynligvis har mer peiling enn meg på dette? :roll:

Endret av Quentez
Lenke til kommentar

Hei, har selv hatt lignende problem lenge nå på mitt logitech z-2200, men hos meg kommer knitringen bare i den venstre kanalen.

 

etter mye feilsøkin har jeg kommet frem til at det er den venstre kanalen i forsterkeren som er fucka. googlet litt og fant flere med dette problemet. så nå har jeg søkt retur på anlegget mitt og skal få sendt det inn så snart jeg gidder.

 

regner med og få nytt anlegg tilbake, hvertfall det de jeg fant på google hadde endt opp med.

 

utrolig irriterende lyd, jeg kjører i mono no fra ene høyttaleren bare for og kunne takle og bruke anlegget. hører jo fortsatt knitrina i sub'n men den er så mørk og rolig at den plager meg ikke like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...