El Matador Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Man må ha passord for å logge seg inn på sikkermodus?? Får spm om å logge meg inn, og normalt sett har gutten ikke noe passord (trykker enter) men nå fungerer dette ikke. Får bare opp at passordet ikke stemmer. det skal være flere alternativer på oppstartskjermen. F. EKS Administrator og Espen. Det burde gå å trykke på Administrator. Da skal man komme inn. Funker på alle pcene jeg har prøvd. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Uheldig situasjon du har havnet i, synd at noen skal være så vanskelig. Du sier han har fått trojaner. Er det så ille at pcen går helt i stå når han prøver å bruke den? Det fins mange gode trojanremover programmer. Kunne det vært en mulighet? Har selv hatt gode erfaringer med: Trojan Hunter Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 jello: ja, det er veldig lett å bruke Kanskje det er siste utvei da. Kikket litt på nettet og det koster 800 kroner Men slik som maskina er nå er jo den ubrukelig så 800 er kanskje ikke så ille om jeg skal være veldig fornuftig. Det finnes gratisversjoner som gjør dette. http://ebcd.pcministry.com/ Lenke til kommentar
jello Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 det skal være flere alternativer på oppstartskjermen. F. EKS Administrator og Espen. Det burde gå å trykke på Administrator. Da skal man komme inn. Funker på alle pcene jeg har prøvd. Jeg får bare en sånn "ctrl, alt, del" ting. Så må jeg vite både adminbrukernavn og passordet - og jeg har ikke noen av delene. Lenke til kommentar
jello Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Du sier han har fått trojaner. Er det så ille at pcen går helt i stå når han prøver å bruke den? Det fins mange gode trojanremover programmer. Kunne det vært en mulighet? Vel, han får opp en blå skjerm ved oppstart som sier at der er trojaner på maskinen og den vil ikke fungere som normalt og at den starter i et alternativt modus. Så av og til er fargene borte og noen ganger har skjermen et blått filter. Maskinen virker ikke som den skal. Noe virker og andre ting virker ikke. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 det skal være flere alternativer på oppstartskjermen. F. EKS Administrator og Espen. Det burde gå å trykke på Administrator. Da skal man komme inn. Funker på alle pcene jeg har prøvd. Jeg får bare en sånn "ctrl, alt, del" ting. Så må jeg vite både adminbrukernavn og passordet - og jeg har ikke noen av delene. Admin brukernavn er administrator. Det er standard i windows. I tillegg er alle brukere også satt som admin som standard såframt de rettighetene ikke er fjernet. Er du heldig har han glemt å sette brukernavn på adimistrator kontoen, og kun satt passord på sin egen admin konto. Hvis ikke må du bruke et verktøy for å fjerne administrator passordet. Det enkleste er å bruke en cdrom fordi der har du alle driverene inkludert på en plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå