Gå til innhold

19" / 20" < 10000 til 3D-/grafikkprog og spill...

mikken

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en råtten LG 17" CRT skjerm og er drittlei av å flytte hvert eneste lille vindu når jeg jobber i Photoshop, og jeg gidder ikke lenger å myse på knøttsmå vindu i Rhino3d. Har derfor tenkt å kjøpe en god LCD skjerm.

Har lest at man ikke får 19" med bedre oppløsning enn 17", så da må jeg vel gå opp til 20" ?

Tenkte aller først på Apple sin 20", jeg regner med skjermen er bra, men hvor mye betaler man for eplet? Hvilke andre gode alternativer finnes på markedet?

Jeg bruker maskinen mye til grafikk, så fargegjengivelsen må være god.

Kommer også til å bruke maskinen til FPS spill, så det er absolutt ikke noe minus med god responstid. Og jeg vil nok komme til å se en film eller to på skjermen...

Mulig dette er høye krav, men alt er bedre enn det makkverket som står på skrivebordet nå.

Har et GeForce 6600 GT skjermkort.

Endret av mikken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple er overpriset!! Du kan faktisk få eksakt samme skjerm (!) fra en annen produsent for en MYE bedre pris. Leste det et sted, men jeg husker ikke hvor eller merket... Du får lete litt...

Skal ha skjerm selv, og jeg stiller nok de samme kravene som deg (grafikk+noe spill, min. 1600oppløsning), men har ikke råd til 10k...Så jeg er noe usikker på hva man kan få tak i... Har sett litt på en Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen . Den koster 7000. virker som et godt kjøp.

EDIT: oops.. Dell'n var faktisk dyrere enn Apple sin, men specs er bedre...

Endret av Lanes
Lenke til kommentar

Jeg sjekket ut prisen på Dell Ultrasharp 2005FPW på eBay. Du får den sendt på døren fra USA ny og med 3 års garanti for 4300kr uten norske avgifter, selv med toll vil det lønne seg=) Sjekket kun denne skjermen siden den er mest aktuell for meg, men du kan jo titte på dyrere skjermer selv - utvilsomt penger å spare. (Dell er jo etablert i Norge og har internasjonal garanti på produktene sine, så jeg regner i hvert fall dette kjøpet for noenlunde sikkert. (Med mindre selgeren lurer meg da..))

Lenke til kommentar
Takker for svar!

Det er jo ikke det at jeg VIL bruke 10k av lommepengene mine...

;)

hehe - selvfølgelig ikke! Selv er jeg helt på styr nå! Visste ikke at det gikk an å spare så mye på å kjøpe skjerm på eBay. :w00t: Nå har jeg faktisk råd til Dell's 24"... haha da begynner vi å snakke seriøs stor skjerm :thumbup: . Selgeren tilbyr faktisk å betale halvparten av moms om vi kan vise kvittering på bet. moms... Selger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...