Gå til innhold

Test: 17år - Kjøp av sprit på polet.

Anbefalte innlegg

[OffTopic]Hei, jeg beklager for sent svar. Men når jeg er hjemme i helgene så bruker vi dail up. Modern blir f**te sur viss jeg kobler meg på nettet:P[/OffTopic]

Snakk!

Jeg ser at det har vert MYE snakk her i denne tråden. Så jeg skal bare forsvare meg, og svare på det som er nevn/spurt tidligere før jeg forklarer hvordan det gikk. Jeg kan begynne med å si er at jeg egentlig ikke drikker ofte. Jeg begynte når jeg var 16,5år. Jeg mener også at fjortiser er for ung til å drikke. Jeg drikker egentlig ikke for å bli dritings. Bare for å tørre å slippe meg litt laus, flørte med damer, være mer sosial, osv. Grunnen for at jeg vil drikke sprit om mandagen er for at jeg er ikke glad i øl før etter 7flasker. Jeg tåler også veldig mye. Det som jeg vanligvis drikker når jeg er på fest er ØL, pga det er lettest å få tak i...

Oppdraget!

Oppdragets dekkenavn: 100%Ederu

Oppdragsobjekt: 1L absolut vodka. eller tilsvarende

Mål: Ikke komme tomhent fra polet.

Stend: Vinmonopolet på Sortland

Plan1:

(jeg roter i lommene etter legg)

...Farsken, jeg vet at dette høres utrolig dumt ut, og at du sikkert ikke vil tro meg. Dette er ikke et forsøk på å lure deg. Men jeg har setifikatet i blien, den står parkert med storsenteret(som er 800meter unda). Jeg har det utrolig travelt, jeg skal på jobb. Jeg har handlet flere ganger med legg her. Du kan spørr hvem som heldst her. Kan jeg ikke bare vise deg legg nesten gang?...

Går alt til helvette, så sier jeg at de får sette flaskene bak disken. Så komer jeg tilbake om 20 minutt...

Plan2:

Det samme som ovenfor, bare at minibankkortet er slukt.

Plan3:

Spør alle i hele byen som ser ca 20-21år ut

Forberedelser:

Kle meg i "voksene" klær. Se orntelig ut. Øve meg på hva jeg skulle si.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Det første jeg gjorde før jeg dro, var at jeg ringte polet. Kalte meg for Per Arne.

Samtalen:

Damen i tlf: Hei, du er kommet til vinmonopolet!

Jeg: God dag!, det er Per Arne fra Myre som ringer. Hva koster det for en liter absolute vodka?

Damen i tlf Hmmm, la meg se. 1L koster 357kroner.

Jeg:OK. Har dere åpent i morgen?

Damen: Nei, detsverre vi har ikke åpent på lørdager.

Jeg: Når stenger dere?

Damen: klokken 18.00

Jeg:hmmm, huff. Da har jeg et problem.

Damen: Hva da?

Jeg: Jeg er på arbeid. Jeg skal snart i et viktig møte. Å kan virkelig ikke komme før stengetid. Kan jeg få sende ned sønnen min for å hent det?

Damen:Ja, hvis han er gamel nokk.

Jeg: Han er 18 år

Damen: Da kan han det sverre ikke hente det. vi har ikke lov til det.

Jeg: Enn hvis jeg sender en lappe med han?

Damen: Nei det sverre, vi har ikke lov!

Jeg: OK, jeg forstår. Men du skjønner at den ene dattra mi stjal en flaske i fra bestefaren sin (faren min). Å oppdager han det bli det månelyst.

Damen:hmmm, vi kan virkelig ikke gjøre det. Vi har ikke lov. Jeg beklager!

Jeg:Ja Okey. Jeg forstår. Jeg skal se hva jeg får til. Du får ha en hyggelig dag videre! ha det bra!

Damen: Jo takk i like så. ha det bra!

(forsøk1: ikke vellykket.)

Jeg er kommen til polet:

Jeg møtte på noen kjenninger som også skull ha hat noe sprit.

Så kom i frem til at det sikkert var mer troverdig å kjøpe 2flasker enn en...

Der stod jeg å samlett krefter. Før jeg skulle gå inn å prøve meg bestemte vi oss for ø spørre dem som gikk forbi....

Han andre som sporte. gikk inn på polet for å spørre folk som var der inne. (Noe jeg mente var dumt) Og han kom ut etter en liten stund med en flaske absolute sitron. Uretferdig tenkte jeg. jeg fortsatte å spørre folk. Jeg gikk lei. Gikk inn på polet å hentet spriten. Gikk til kassen og prøvde plan2.

Slik gikk plan :

Den unge damen som stod der spurte etter legg. (FAEN! tenkte jeg)

Jeg forklarte at minibankkortet var slukt av minibanken. Prøvde å flørte. Og alt mulig annet. HUN BET IKKE PÅ. Hun sa at hvis jeg ikke hadde legg, kunne jeg ikke kjøpe... Da sa jeg JeJe, så gikk jeg bare.

Da var det bare å spørre flere.

Alle sa nei til å kjøpe. Kunne ikke en gang bestikke folk med 50kroner:P

Etter dette så snakket jeg med ei som jeg kjenner. Hun gikk å spurte søskenbarnet sitt. Og etter masse om og men var hun villig til å kjøpe for meg. (Jeg var ikke klar over at hun hjalp meg)

:w00t:Å DA FIKK JEG SPRITEN MIN ALIKEVELL!!! :w00t:

Konklusjon: Hurpene :p i kassene på polet vil følge norsk lov om salg av alkohol til midereårige, og de vil se legg uansett hva man sier! IKKE BRA! :no:

[OffTopic]

Antall ord i teksten: 825

Antall tegn i teksten:4696

Antall linjer: 106

[/OffTopic]

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer ingen ting om du blir tatt. Det er lovlig for en under 18 (i dette tilfellet 20) å kjøpe alkohol. Det er derimot ulovlig å selge til en under 18/20.

Øhm nei.

Vis meg loven som sier det er ulovlig for personer under 18 å drikke alkohol.

Du sa at det var lovlig for en under 18 og kjøpe alkohol? Var det jeg reagerte på.

Har da ikke sagt det var ulovlig å drikke det hvis man er under 18.

Lenke til kommentar
Det høres mye mer overbevisende ut hvis du bare sier at du ikke har det med deg akuratt nå. Og så spørre pent om det gjør noe. "Du ser vell at jeg er over 20? Nå ble jeg nesten litt flau".

En kameratgjeng av meg var en tur i sverig og, nikotinslaver som de er, så skulle de hamstre billig snus. (Alle var 18/19 år bare så det er sagt.) Ingen ble spurt om legg, bortsett fra èn, som ser litt mer ungdommelig ut en resten. Kameraten min sa at han var skikkelig flau over at ekspeditøren ikke trudde på han. Det endte opp med at han fikk snusen billigere enn vanlig fordi ekspeditøren ble flau over å ha spurt om legg.

Så du kan prøve å gjøre ekspeditøren litt utilpass. Jeg trur det funker bedre jo yngre ekspeditøren er.

...

Lenke til kommentar
Det høres mye mer overbevisende ut hvis du bare sier at du ikke har det med deg akuratt nå. Og så spørre pent om det gjør noe. "Du ser vell at jeg er over 20? Nå ble jeg nesten litt flau".

En kameratgjeng av meg var en tur i sverig og, nikotinslaver som de er, så skulle de hamstre billig snus. (Alle var 18/19 år bare så det er sagt.) Ingen ble spurt om legg, bortsett fra èn, som ser litt mer ungdommelig ut en resten. Kameraten min sa at han var skikkelig flau over at ekspeditøren ikke trudde på han. Det endte opp med at han fikk snusen billigere enn vanlig fordi ekspeditøren ble flau over å ha spurt om legg.

Så du kan prøve å gjøre ekspeditøren litt utilpass. Jeg trur det funker bedre jo yngre ekspeditøren er.

...

Nåja, de fleste slår vel ikke av rabatt om man har spurt en som er gammel nok. Husker en gang jeg lærte opp en ny kar til å sitte i kassa. Kom en mann (asiat) i slutten av 20-årene som skulle kjøpe noen varer, bl.a. øl. Han som satt i kasse spurte etter legg (ettersom han var under opplæring og sikkert ville gjøre det rette), jeg og han andre som sto bak og fulgte med kom med et skjevt smil og hintet "ehm, tror nok han er gammel nok". Han viste legget og fyren var 28 tror jeg, men tok det nå med et lite smil, dog fikk han ingen rabatt.

Å komme med kommentarer a'la "ser du ikke jeg er gammel nok?" når man ikke har noe å følge om med funker ikke. Falsk legg funker som regel, samme hvor dårlig bildet er (da de fleste ikke ser så nøye på det), har opplevd å signere og bevise at underskriften man var min en gang, da dette skjedde i en noe bedugget tilstand og da det i tillegg ikke var mitt legg fungerte ikke det særlig bra. Men da er det bare å ta kortet tilbake, legge det i lomma og gå videre, de holder folk sjelden igjen (men kort kan nok bli "inndratt" i ny og ne).

Lenke til kommentar

...

Nåja, de fleste slår vel ikke av rabatt om man har spurt en som er gammel nok. Husker en gang jeg lærte opp en ny kar til å sitte i kassa. Kom en mann (asiat) i slutten av 20-årene som skulle kjøpe noen varer, bl.a. øl. Han som satt i kasse spurte etter legg (ettersom han var under opplæring og sikkert ville gjøre det rette), jeg og han andre som sto bak og fulgte med kom med et skjevt smil og hintet "ehm, tror nok han er gammel nok". Han viste legget og fyren var 28 tror jeg, men tok det nå med et lite smil, dog fikk han ingen rabatt.

Å komme med kommentarer a'la "ser du ikke jeg er gammel nok?" når man ikke har noe å følge om med funker ikke. Falsk legg funker som regel, samme hvor dårlig bildet er (da de fleste ikke ser så nøye på det), har opplevd å signere og bevise at underskriften man var min en gang, da dette skjedde i en noe bedugget tilstand og da det i tillegg ikke var mitt legg fungerte ikke det særlig bra. Men da er det bare å ta kortet tilbake, legge det i lomma og gå videre, de holder folk sjelden igjen (men kort kan nok bli "inndratt" i ny og ne).

Det stemmer faktisk! Mye lettere å kjøpe snus, røyk og drikke med falsk legitimasjon enn med selvsikkerhet. De som jobber på polet og dagligvaresjapper spør ofte om legg om de er i tvil, og da funker det etter min erfaring fett med fake legg ;) Har prøvd dette mange ganger - både å kjøpe snus med legg og uten, og det slår sjelden feil når jeg viser legg. Ligner heller ikke noe særlig på bildet bare så det er sagt.

Konklusjon: Skjegg er legg og fake legg er legg. For de som ikke har skjegg er det bare å skaffe fake legg! (rimte hihi) :)

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Eh, man får da overhodet ikke rabatt hvis man blir spurt om leg. og man er gammel nok?

Skal man få rabatt for å ha blitt "fornærmet" da eller?

Ei venninne av meg ble spurt om leg. på polet da hun var 34 år.

Skulle hun begynt å grine og klage og be om rabatt da, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...