Gå til innhold

Test: 17år - Kjøp av sprit på polet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres mye mer overbevisende ut hvis du bare sier at du ikke har det med deg akuratt nå. Og så spørre pent om det gjør noe. "Du ser vell at jeg er over 20? Nå ble jeg nesten litt flau".

 

En kameratgjeng av meg var en tur i sverig og, nikotinslaver som de er, så skulle de hamstre billig snus. (Alle var 18/19 år bare så det er sagt.) Ingen ble spurt om legg, bortsett fra èn, som ser litt mer ungdommelig ut en resten. Kameraten min sa at han var skikkelig flau over at ekspeditøren ikke trudde på han. Det endte opp med at han fikk snusen billigere enn vanlig fordi ekspeditøren ble flau over å ha spurt om legg.

 

Så du kan prøve å gjøre ekspeditøren litt utilpass. Jeg trur det funker bedre jo yngre ekspeditøren er.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Den desidert mest orginale måten å kjøpe sprit på polet på uten å bryte loven, er jo å få tak i sånne gæmlismasker som de brukte på slutten av Jackass-filmen. Så tar man med en rulator og starter handlerunden. Sørg for å ha ustø gange og skjelv på hendene. Hvis de er i ferd med å gjennomskue deg, begynner du å snakke usammenhengende om din tid som motstandsmann under krigen :p

 

 

Eller den enkle måten: få en kompis til å handle. Har man ingen, kan man spørre pent og høflig noen kunder utenfor polet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Minibanken tok kortet mitt"

Funker nok den...

Bedre enn å ha glemt det igjen i bilen

Begge unnskyldningene hører jeg nesten hver dag, så de er nok litt vel oppbrukte ;)

 

Vi tok en fyr som brukte kameratens leg, han ligna ikke i det hele tatt på bilde, og jeg kjente kameraten hans DOH! Han fikk en advarsel, men hadde jeg ringt politi hadde det blitt en klekkelig bot eller fengsel. Er så moro å se yngre prøve seg på å kjøpe øl og røyk!

Lenke til kommentar
nei er jo ikke verre en at man begynner fomle litt i lomma etter leg også sier at man har glemt det uti bilen. litt pinelig er det jo men men.

Hm. Det sveiper ikke gjennom hodene deres at ekspeditørene hører på fjortiser som med skingrende stemmer prøver å overbevise dem om at de har glemt legg i bilen sånn ca. hundre millioner ganger om dagen?

joda, mente selvsagt ikke at han skal prøve overbevise de i kassa om å få kjøpe sprit, var mer en linje for å komme seg ut derfra på en litt smoothere måte.

 

man fomler i lomma, finner ikke kortene, drar frem bilnøkla og sier at du ahr glemt kortet uti bilen og at du kommer straks tilbake. så springer du gråtende hjem og viser deg ikke på polet før du er 20.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å kjøpe sprit på polet på Voss for en stund siden. Var ikke spesielt vanskelig, og jeg ser ikke ut som jeg er 18 engang. Bare å være brukbart selvsikker, og late som om dette er noe du gjør hver dag. Kjøp gjerne mer enn bare én flaske, og ikke ha pengene klar med en gang (hvor ofte ser du voksne folk med eksakt beløp klar i det de går i kassen?).

 

Det aller gøyeste er vel å vise ditt eget legg. Man møter til tider mennesker som ikke kan regne. Hvis de klarer å regne ut kommer du med noe sånnt som at "det er lov å prøve seg", så tar du kortet ditt, og går.

Lenke til kommentar
Det aller gøyeste er vel å vise ditt eget legg. Man møter til tider mennesker som ikke kan regne. Hvis de klarer å regne ut kommer du med noe sånnt som at "det er lov å prøve seg", så tar du kortet ditt, og går.

En kompis har fått kjøpe røyk siden han var 14år gammel, han har vist leg noen ganger, får kjøpt røyk uten problemer.

Lenke til kommentar
Det aller gøyeste er vel å vise ditt eget legg. Man møter til tider mennesker som ikke kan regne. Hvis de klarer å regne ut kommer du med noe sånnt som at "det er lov å prøve seg", så tar du kortet ditt, og går.

En kompis har fått kjøpe røyk siden han var 14år gammel, han har vist leg noen ganger, får kjøpt røyk uten problemer.

Er enkelte som ikke er så veldig nøye på det skjønner du..

Lenke til kommentar

det er ein anna sak!

Nå som eg er godt over 21 år, så må man jo oppfordre til at folk følger lover og regler sjølv om ein ikkje gjorde det sjølv.

 

Når man er over 21 år så er det ikkje vits og bli eldre i grunn...

 

Fint og ha eldre brødrer som ordner opp i slike ting for ein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...