Gå til innhold

Test: 17år - Kjøp av sprit på polet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svartruss, er det en relativt ny greie. Kan ikke huske at det var slike da jeg var russ.
Nei. egentlig ikke. Dette året er det 100 år siden russen kom. (russen er 100år i år)
Alltid lov til å prøve. Men det er mulig det eksisterer noen juridiske regler som sier noe annet.
Lover og regeler er til for å brytes!
Full rapport etter du har vært på polet.
Den er grei! Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Det er ikke farlig å prøve å kjøpe alkohol hvis du er enten under 18 eller 20 år.

Du risikere ingen verdens ting (en av de best skjulte sannhetene i norsk lov). Alkoholloven slår derimot hardt ned på utslagsstedet som risikere å miste salgsbevillingen. Slike ting skjer av og til med f.eks. butikker og barer.

 

Men..

 

Dersom du viser falsk leg og blir tatt på fersken, kan du straffes etter straffeloven.

 

Så..

 

Hvis du skal kjøpe alkohol og er under aldersgrensen er det best å prøve uten falsk leg!

Lenke til kommentar
Svartruss, er det en relativt ny greie. Kan ikke huske at det var slike da jeg var russ.
Nei. egentlig ikke. Dette året er det 100 år siden russen kom. (russen er 100år i år)

 

Svartruss er noe nytt. Før fikk ikke "liksomrussen" være det.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Han har dratt, men likevel.

 

Scan området for politifolk og folk med ledninger i øret. Ha på normale klær, gjerne litt voksen stil (lån blazer av fattern), IKKE betal med visa, betal cash. Snakk normalt og høflig og ikke vært sjenert.

 

Er 18, har handlet både vin og sprit på polet utallige ganger siden juletider (da jeg begynnte å drikke for fullt), og har bare blitt spurt etter leg kanskje 2-3 ganger.

 

Drar jeg i dagligvarebutikk blir jeg spurt HVER BIDIGE gang. Selv ved kjøp av snus.

Lenke til kommentar
nei er jo ikke verre en at man begynner fomle litt i lomma etter leg også sier at man har glemt det uti bilen. litt pinelig er det jo men men.

Hm. Det sveiper ikke gjennom hodene deres at ekspeditørene hører på fjortiser som med skingrende stemmer prøver å overbevise dem om at de har glemt legg i bilen sånn ca. hundre millioner ganger om dagen?

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...