Gå til innhold

70-200 Zoom Sigma el Canon!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:hmm: Visste jo om det med tax, men trodde ikke det var så mye. Havner ut på ca 12k da, men sparer jo fortsatt 5k i forhold til Norge. Skal til NY så jeg skal nok en tur til den butikken ja :love:

Tipper det blir kjøp av litt annet snacks også, så litt pruting bør vel gå ann :thumbup:

Lenke til kommentar
B&H photovideo skal ha 1700 USD for den linsa, med stabilisator. Det kommer til ca 10900 kr etter mine beregninger

+

Purchases in our retail and Used Equipment store are subject to an 8.625% local sales tax. This tax is not a VAT, and cannot be recovered by non-USA visitors when you return home.

:mad: Ser jo ut til at det er vrient å få igjen tax her da....ikke vet jeg hvorfor det er sånn.

Lenke til kommentar

Debatten tok litt av med omsyn til shopping i USA. Eg har imidlertid ikkje planer om å dra dit før sommaren og er henvist til å handle i gamle-landet.

Bestemte meg tilslutt for Canon EF 70-200mm f/4L USM. Objektivet er bestilt, hengte i same slengen på Canon Extender 1,4x og 12mm mellomring (Canon). Håpar eg vert fornøgd og gler meg som ein unge til det dukkar opp i posten. Hadde sikkert vorte fornøgd med Sigma også...

Lenke til kommentar

0,2 forskjell i MTF-score er neppe noe noen bør ta beslutninger på grunnlag av, ei heller MTF-scores da disse sier noe kun om en liten del av objektivets totale egenskaper (blir litt som å kjøpe bil på grunnlag av brøken hestekrefter/vekt - det er en del mer til det enn som så). MTF-grafen tar utgangspunkt i oppløsningskraft og kontrast, og ignorerer optiske faktorer som motlysegenskaper, fortegning, vinjettering, fargegjengivelsesegenskaper (?) abberasjon (?)- for ikke å snakke om praktiske faktorer som fokusmotor, vekt. pris, byggekvalitet. Dessuten - en MTF-score er en statistisk beregning gjort ut i fra grafen, noe som gjør at to objektiver testet til 4.1 kan yte forskjellig på forskjellige områder i objektivet.

Så vidt jeg vet testes også MTF i all hovedsak på infinity, noe som kan gi ytterligere avvik fra hva som er reell skarphet og kontrast på normal arbeidsavstand, for eksempel har Hasselblads 120 makro fått en score på 2.7 - noe som kan være forårsaket av at et objektiv ment for bruk fra 1:5 forstørrelse og nedover er testet på kanskje 1:40-50. (dette er sitert fra et eller annet sted, husker ikke kilden, sorry hvis det er noen av dere :) )

Et interessant eksempel er Canons 50/1.8 mk2 - MTF-testet til 4,2 (jfr. photodo.com), så du skulle forvente at dette objektivet yter bedre enn f.eks. en 70-200/2.8 eller 70-200/4 som er testet til 4.1 - Noen som syns det?

Lenke til kommentar
Debatten tok litt av med omsyn til shopping i USA. Eg har imidlertid ikkje planer om å dra dit før sommaren og er henvist til å handle i gamle-landet.

Bestemte meg tilslutt for Canon EF 70-200mm f/4L USM. Objektivet er bestilt, hengte i same slengen på Canon Extender 1,4x og 12mm mellomring (Canon). Håpar eg vert fornøgd og gler meg som ein unge til det dukkar opp i posten. Hadde sikkert vorte fornøgd med Sigma også...

:blush: Sorry det ble litt OT for deg det der. Den skal jeg ta på min kappe! Håper du blir fornøyd med ditt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...