Gå til innhold

Ny brenner vil ikke brenne Verbatim CD'er!

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny Philips 24x brenner, som jeg kjøpte for noen uker siden. Har brent masse cd'er, bla.a en 25 pk. spindel fra Memorex uten en eneste feilbrenning. Men så, kjøper en flett ny pakke 24x 700MB Verbatim cd'er fra en nettbutikk, og i god tro setter på en brenning. Hva skjer? Først skulle jeg kopiere en cd. Da gikk CD-ROMen amok. Den spant opp og ned i vanvittig hastighet, hele kabinettet dirret! Brenneprogrammet, nyeste versjon av Nero Burning Room er helt i orden. CD'en som lager trøbbel. Den gikk i bosset. Sikkert noe feil med cd'en jeg kopierer fra, tenkte jeg. Kopiere filene til harddisk, og smeller på en ny brenning, denne gang på en SmartBuy cd. Funker glimrende, brenner full cd på ca. 4 minutter.

Så idag, skal brenne meg en ny audiocd jeg kan høre på i bilen (Rolig, bare sanger fra egne, kjøpte album. Vil ha alt det beste samlet på en cd). Setter på brenningen, henger seg opp i Lead inn, 7% inn i brenningen. Den cd går i bosset og. Prøver igjen, akkurat samme brenner, filer og program, men nå med Mmore cd'er. Brenningen går som et skudd. Igjen, denne gang med billig, billig Clas Ohlson (ja, du leste riktig) CD'er. Prikkfri brenning! Alt går glimrende. Hva er det som feiler?? Har brent Verbatim før med denne brenneren. Og programmet er ikke noe i veien med. Trodde Verbatim var kvalitetsmerke, men den gang ei. Holder meg til SmartBuy heretter, og Memorex. Heck, alt untatt Verbatim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der sa du noe ja. Det er en ting som plager meg. Jeg har noen Mmore og noen *host, hark* Clas Ohlson CD'er som er godkjent for opptil 32x brenning, men Nero nekter plent å brenne mer enn 16x. Memorex og SmartBuy, som også er godkjent for 24x eller over, brenner den lett på 24x. Hvorfor det? Hvor kan jeg forresten få tak i firmvare oppgraderinger? Noen som har en direkte link tilfeldigvis?

Lenke til kommentar

Jeg testet 4 forskjellige merker en gang for å sjekke om produsentene av CD platene holder hva de lover med brennehastighet.. Fikk meg en overraskelse gitt..2 av 4 holdt ikke hva dem lover.

Merkene jeg testet var:

Prostore 24x: Klarte 24x. Bra!

Mmore 24x: Klarte 16x. Hmm.. Skuffet meg litt!

Verbatim 40x: 39,92x

Den store tapern er nettopp SmartBuy 32x som klarte bare 16x!

Blir ikke mer SmartBuy på meg gitt..

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-07-14 13:10 ]

Lenke til kommentar

fant omsider fram til siden hvor firmware-oppgradering til PCRW2412K-brenneren. Sidene til philips er ikke lett å navigere i.

firmware-side

Her er siden til din(?) brenner:

Philips CD-RW PCRW2412K

Jeg mistenker linken til den oppgitte oppgradeinen er feil. Det ser ut til at det er oppgradering til PCRW1610B. Jeg undersøker saken og kommer med tilbakemelding når jeg har funnet ut mer.

Du kan sjekke hvilken type du har ved å gå til kontrollpanel, klikke på system, velg skilleark "Enhetsbehandlig" (nr 2 fra venstre), klikk på pluss-tegnet foran CD-ROM. Da skal du kunne se modellnavnet til din brenner. Der er forhåpentligvis "PCRW2412K". hvis du dobbeltklikker på navnet til breneren får du opp eg vindu med egenskaper. klikk på "instillinger" skillearker i mitten. Der skal d stå hvilken firmwareversjon som brenneren din har nå, eller fastvareversjon på norsk.

her er liste over de andre brennerne til phillips:

Philipsbrennere

håper dette var til hjelp.

havegg: (bbcode er ikke dumt i slike tilfeller, husket bare ikke kode og giddet ikke sjekke d opp. takk for link) :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Klodrik på 2002-07-16 03:51 ]

Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til Philips og fikk dette svaret:

In order to solve this problem, try upgrading the firmware of your device with the latest firmware version available at the following website:

http://www.p4c.philips.com

After the link opens in the browser, follow the below mentioned steps:

- Click on “Philips Customer Care web”

- Click on “Documentation & Downloads”

- Enter the exact model number of your drive in the search field for Model/Type

- Search with any country

The page will bring a list of downloads, including drivers, flashtool and datasheets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...