osvein Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Har hatt Acer TM-8104 i 4 dager nå. Veldig fornøyd med det meste så langt. Men, det som ikke er så bra er lyden. Skikkelig skramle/plastikk-lyd. Lavt maks-nivå og innimellom skurrete med støy/forstyrrelser. Mye dårligere lyd enn min 3 år gamle Dell Inspiron 8200 !!! Sett på andre forum at lyden er et "issue" på 8100-serien. Det snakkes om at driveren må oppgraderes. Har noen prøvd å oppgradere driver til lydkortet ?? Eller gjort vellykkede konfigurasjonsendringer ?? Har lastet ned en driver datert 3. mai 2005 fra Realtec, men er usikker på om den er "riktig". Dette er en AC97 driver versjon A3.72 for XP,Win2003, osv. Fant den på denne adressen RealTec support Hvis det ikke er mulig å oppnå bedre lyd, må jeg vel investere i en Creative Audigy USB boks. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hvorfor ikke kjøpe et audigy til pcmcia porten? http://www.psdata.no/ps.asp?it=112336&mlevel=010900 Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Eller et sett høytalere som kan passe til kortet som står i maskinen. Høytalerne på maksinen er langt fra gode, men for meg er ikke dette problem da jeg bruker hodetelefoner og det fungerer jo greit for meg. Lenke til kommentar
osvein Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 hvorfor ikke kjøpe et audigy til pcmcia porten?http://www.psdata.no/ps.asp?it=112336&mlevel=010900 Ja, det ser veldig lovende ut og ganske billig.. Men skulle gjerne fått maks. ut av det lyd-kortet som er i PC'en også..... hvis det er mulig å forbedre da... Lenke til kommentar
osvein Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Nå har jeg funnet korrekt driver-oppdatering for lydkortet! Innstallert og kan anbefales. Støy/ulyder forsvant. Last ned og kjør. Realtek alc880 driver (driver-dato 13. mai 2005). Fortsatt litt lavt maks.nivå til hodetelefon, men lydkvaliteten er nå helt OK. Koblet til min Onkyo surrond-receiver gir det topp lyd. Og der er det bare å skru opp... Endret 17. mai 2005 av osvein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå