Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt trøbbel med å få Open file option til å virke nå jeg skal ta backup av windows 2003 server med backup exec 8.6.

Open file option krasjer og hindrer filbackup i det hele tat på windows 2003 serveren, men jeg får tatt backup av SQL databasen uten problemer heldigvis..

Jeg klarer ikke helt å finne ut om 8.6 i det hele tatt klarer å ta backup av win 2003 server, noen som har erfaring med det?

 

Den enkleste løsningen er selvsagt å oppgradere til f.eks backup exec 10.0, men hvis jeg slipper hadde det vært best...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ok, ja det er vel ikke så rart egentlig, det er visstnok et helt annet system for å ta backup av åpne filer på 2003 så... regna egentlig med å måtte oppgradere ja.

 

Er det forresten noen som kan anbefale et bedre backup program gjerne rimeligere og bedre :) Vi driver og vurderer helt ny backup løsning på jobben med å gå over til diskbackup i stedenfor tape også, tar gjerne imot innspill til valg av løsninger.

Lenke til kommentar

Veritas er da ikke så dyrt igrunn. Koster en ca 3000kr +mva. Er vel bare CA brightstor og backupexec som er "vanlig" i dag på mindre SMB systemer.

 

Vi kjører backup2disk i dag, men vi dumper også data over til tape etterpå. Vi gikk til disk backup da vår gamle backuprobot to kvelden, mest pga at vi fikk problemer med å få data fort nok fra serverne til tapen. Backupexec støtter bare 1 source mot tape om gangen, men kjører du backup2disk er det ingen begrensninger. Vi gikk derfor ned fra 7 timer for full backup til litt over 2 timer.

 

Men har du en enkel server med under 50gb med data, hadde jeg kjørt vanlig full backup til tape hver dag.

 

"Evig eies kun det tape'ede" :)

Lenke til kommentar

Vi skal ta backup av 4 servere på ca 170 GB, så ting tar tid. Backup jobben etter oppgradering til Gbit ethernet tar nå 9,5 timer mot 12 timer før på 100Mbit... Problemet er dog at tapedriven bare har 120GB ukomp (og 240GB komprimert) og dermed begynner å bli for liten ettersom datamengden vokser jevnt og trutt. Ergo er vi på utkikk etter alternativer, f.eks eksterne diskløsninger vs tape etc. Er litt lite orientert i hva som finnes i markedet.

 

Jeg tror jeg regna ca 20.000kr jeg når jeg sjekka veritas med remote agents og open file på alle servere, samt sql server client. Plain backup exec er jo ikke dyr, men alle options drar på litt i pris.

Lenke til kommentar

Skal du ha ha backup av så store mengder data koster nok det litt mer en en 3k. Ser at oppsettet ditt ligner noe på mitt. Vi kjører i dag B2D til en dedikert HP DL380 som har koblet på en SA20 hylle med disk 2.5tb. Her oppnår jeg en hastighet til å begynne med på ca 50-60mb/sec med backup fra 8-10 servere. Når jobbene er ferdig kjører jeg alle backup set over til en SDLT-2 som holder 300/600GB. Har du så mye data som du har, må du enten begynne å kjøre incrementell/differensiell eller rett og slett kjøpe raskere/større backup utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...