siglid Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Har brukt Pinnacle Studio 8 DV i eit par år, men synes ofte eg får feilmeldingar og "bugs". Tenkte at eg skulle forsøke meg litt med Sony Vegas 5.0. Er det nokon som har erfaringer med begge desse? Vil eg få bugs/feilmeldingar trøbbel med Vegas'n også. Det siste eg opplevde med Pinnacle var at eg ikkje fekk fylgjande feilmelding når eg skulle spele den ferdig redigerte filmen tilbake på videotape: "Cannot Initialize DV Deck" in make mode. Irriterande når ein har lagt litt arbeid i redigeringa. Har forsøkt tipsa på support-sidene utan resultat. Andre filmar går det greit med, men akkurat denne som eg nå var ferdig med ville berre ikkje. Difor har eg no lyst til å prøve Vegas for å sjå om det funkar betre. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Brukte selv Studio serien for noen år siden, den hadde mange mangler og bugs og har ikke blitt særlig bedre med årene spør du meg. Nå er det jo helt forskjellige produkter du sammenligner, Studio er beregnt til hjemmebrukeren som trenger noe billig og enkelt, mens Vegas er beregnet mot de som her mer penger å rutte med og større krav. Jeg har brukt Vegas selv i lengre tid, fra versjon 4, til 5 og nå 6. Helt genialt program spør du meg. Premiere og lignende avanserte programmer har litt flere funksjoner, men flere og flere finner ut at ting går raskere å få til i Vegas. Jeg prøvde først Premiere, men syntes det var vanskelig å finne ut av ting, I Vegas fant jeg hele tiden ut nye ting og jeg angrer ikke på den løsningen. Tror du kan laste ned fullversjon fra Sony med 30 dagers prøve tid. Vegas og DVD architect er en kraftig pakke som du kan lage mye spennende med. Vegas 5 er stabilt som et fjell, kanskje jeg har hatt 1 krasj i løpet av det året jeg har brukt det. Vegas 6 er jo siste versjon, men har sikkert et par bugs enda siden det er så nytt. Uansett svarer det seg å ta backup av prosjekt filene en gang i blant i tilfellet at du skulle få noe kluss. Kjipt å miste mange timers arbeid foran PC'en. Endret 13. mai 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå