Gå til innhold

ide til en ny kontroller


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ingen som har laget en konsoll som har en form for liten mus på seg som man kan styre med tommelen? Og da mener jeg ikke i form av en touchscreen som DS har. Du kan tenke deg en xboxkontroller med et lite firkantet område i midten, her har du en liten knott som du kan trykke ned og flytte rundt på det området. Du kan også flytte knotten uten å trykke den ned noe som vil føre til at du kan flytte knotten uten at det vil bli registrert som et flytt i spillet.

 

Rart at ingen prøver å få musen over på konsoll i en form som kan gjøre seg like godt i soffaen som en vanlig kontroller gjør.

 

Mus overlegent på flere områder.

Endret av Neshaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ville trolig gjort at kontrolleren måtte bli større, og delene måtte være mer holdbare. Dette vil da si, større og dyrere, og trolig mindre slitesterk. =) I tillegg vil det være mer tidkrevende og ha dårligere presisjon når et så lite område skal tilsvare hele skjermen på en tv. Tenk deg en bitteliten musmatte som skal tilsvare hele dataskjermen din, og at musa di er så sensitiv som mulig for å korrigere dette.

Lenke til kommentar

AciD18 har rett.. Musen vil bli veldig sensitiv og kontrolleren bli dyr pga at de små delene må være slitesterke, men uansett er det rart at de ikke prøver.

 

Musen vil ikke ha noen ball eller hulrom Admin'C. Jeg prater om å portere musens ide over på en håndkontroller og dette uten at kontrolleren blir en ren mus, men en kontroller med musens funksjonalitet som en egenskap. Det vil si at du slipper å rulle deg bortover for å gå, men kan bruke en av kontrollerens analoge stikker til dette.

 

Har tegnet en stygg tegning av kontrolleren som jeg skal laste opp etterpå, dog er den ikke mye mer forklarende enn Gandalf sin :p Har ikke tid til å tegne noe særlig nå. Leser til eksamen.

 

Edit:

 

Fant ut at man kunne legge til vedlegg.

 

Enten kunne hele platen til musen være trykksensetiv, eller bare knappen i seg selv.

post-185-1116079880_thumb.jpg

Endret av Neshaug
Lenke til kommentar
vi har allerede en perfekt kontroll, og den heter dualshock 2..

om du skal spille FPS, er det bare mus som duger..

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv!

 

..men jeg er litt spent på denne nye ideen, så jeg holder et åpent sinn til vi får bedre forklaringer og mer nøyaktige tegninger her. Alltid spennende med nye ideer.

Lenke til kommentar
vi har allerede en perfekt kontroll, og den heter dualshock 2..

om du skal spille FPS, er det bare mus som duger..

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv!

 

..men jeg er litt spent på denne nye ideen, så jeg holder et åpent sinn til vi får bedre forklaringer og mer nøyaktige tegninger her. Alltid spennende med nye ideer.

Etter min smak er dualshock 2 langt i fra perfekt, den blir for statisk. Men som med alt annet her i verden så er dette opp til hver enkelte spiller :yes: GC kontrollen er den etter MIN smak som er den mest ergonomiske kontrollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...