Gå til innhold

Xbox 360 er offentliggjort (Xbox 360)

Anbefalte innlegg

===> har gfx kortet bare 10MB minne eller har jeg misforstått noe her ?!? <=== resten av maskinen ser ut som et råskinn, hvis den skal ligge på rundt 3 tepper er det ikke en verst pris :D

nei.. 512 GDDR3 , det er ganske så mye..kanskje for mye? en konsoll trenger ikke så veldig mye minne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spent på hva prisen vil bli  :)

hørte noe om 2000 , kankskje litt under. dette er da etter prisen som er offentliggjort(?) i USA?

edit: ikke se på prisen..forferdelig feil..men syntes jeg hørte noe om 300-400 $

Endret av nord
Lenke til kommentar

Stusser litt på at de ikke har lagt til opptaksmuligheter for TV og timeshift og slikt. Mener noen skrev at OS'et er basert på Windows media center edition og ville da tro at det ville være aktuelt å satse på slike muligheter som det byr på.

Og angående det at de "bare" bruker DVD, kunne man ikke tilbudt mulighet til å oppgradere den senere, dvs bytte ut på samme måte som harddisk. Det hadde jo gjort maskinen langt mer fremtidsrettet og atraktiv for folk flest.

Men dette har mer med at jeg er egentlig litt skuffet i oppfinsomheten her. Virker som hastverk har kommet forran inovativitet(hvis dette er et ord :) prøver å skrive oppfinsomhet på en finere måte) med dette produktet.

Lenke til kommentar
===> har gfx kortet bare 10MB minne eller har jeg misforstått noe her ?!? <=== resten av maskinen ser ut som et råskinn, hvis den skal ligge på rundt 3 tepper er det ikke en verst pris :D

nei.. 512 GDDR3 , det er ganske så mye..kanskje for mye? en konsoll trenger ikke så veldig mye minne?

ok så det er delt mellom maskinen og gfx kortet? for det sto på gfx delen på specs arket på side 1, 10MB eDram eller noe.

men tror ikke det er for mye minne i betraktning av at det er 3-4 år til XBOX3..

Lenke til kommentar
.. ettersom jeg har lest kommer Disney HD DVD filmer til å bli lansert i 2007.

Nå er det mye som tyder på at partene blir enige om å gå for Blu-ray, og da er det vel tvilsomt at Disney skal gi ut filmer på HD-DVD. Uansett, dette er fortsatt et stykke frem i tid.

Jeg kommer nok definitivt til å kjøpe Xbox 360 når den kommer, og sikkert PS3 også. Er det noen som vet om det går an å spille dagens Xbox-spill på denne boksen?

Lenke til kommentar

ok så det er delt mellom maskinen og gfx kortet? for det sto på gfx delen på specs arket på side 1, 10MB eDram eller noe.

men tror ikke det er for mye minne i betraktning av at det er 3-4 år til XBOX3..

ahh, misforstod.

eDRAM er minne som er bygd inn i kjernen tror jeg.. med andre ord, minnet jobber like fort som kjernen. Derfor taper ikke konsollen ytelse av AA etc. siden skjermkortet mangler flasketut! :D

btw. don`t shoot me if i`m wrong. :)

Endret av nord
Lenke til kommentar

Det hadde vært rått om det gikk an å spille PC spill på den konsollen, men det går sikkert ikke slik den leveres ihvertfall. Xbox er jo en av de ferske konsollene, og Microsoft har jo kontroll med OS som PC spill kjører på. Synes det bare ville være naturlig at det smeltet sammen.

Eller? :p

Lenke til kommentar
Det hadde vært rått om det gikk an å spille PC spill på den konsollen, men det går sikkert ikke slik den leveres ihvertfall. Xbox er jo en av de ferske konsollene, og Microsoft har jo kontroll med OS som PC spill kjører på. Synes det bare ville være naturlig at det smeltet sammen.

Eller? :p

Slik at Microsoft får betalt for ett OS mindre per husstand?

De har riktignok ytret visjoner om at datamaskin og husholdning blir mer integrert i fremtiden, men tvilsomt om de lar det går på bekostning av egne kortsiktige inntekter i første omgang.

Lenke til kommentar
.. ettersom jeg har lest kommer Disney HD DVD filmer til å bli lansert i 2007.

Nå er det mye som tyder på at partene blir enige om å gå for Blu-ray, og da er det vel tvilsomt at Disney skal gi ut filmer på HD-DVD. Uansett, dette er fortsatt et stykke frem i tid.

Jeg kommer nok definitivt til å kjøpe Xbox 360 når den kommer, og sikkert PS3 også. Er det noen som vet om det går an å spille dagens Xbox-spill på denne boksen?

Det er mulig ja.

Lenke til kommentar

Vannkjølt jævel... :dribble::devil:

Jeg tror PS3 blir kraftigere, men jeg tror Sony har planer om bare 256 MiB RAM, og at det er vanskelig å doble, fordi det er integrert i CPU-ene... Det er veldig mulig at jeg tar feil. Uansett tror jeg PS3 i tillegg har 256 MiB "ved siden av" GPU-en. Jeg håper det med GPU i PS3 bare er en midlertidig løsning (fordi det er lettere å utvikle spill som bruker kjent arkitektur i begynnelsen), og at CPU-ene egentlig er kraftige nok til å "dra" råere grafikk alene. :yes:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan kjøling XBOX 360 vil bli levert med? Er jo mange varmeutviklende komponenter det er snakk om her...

De nevner at prossesoren(e) er avkjøvt ved hjelp av vannavkjøling på en av videoene.

Litt treg der ja :blush:

Endret av zokra
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...