Arve28 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Etter at jeg har sittet i stua noen timer og går å setter meg ved PC'n så er vilemodus på skjermen på. Beveger på musa og jeg kommer inn på PC'n. Men noen ganger så er bildet helt fryst. Musemarkør vil ikke flytte seg og heller ikke tastaturet fungerer. Hva kan være galt? Noen av delene som kan bli for varme? Og i såfall hva? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hadde omtrent samme problem selv engang. Det fikset seg etter jeg byttet skjermkort. (AGP) Kanskje du skulle kjøpt ny kjøling til skjermkortet, for å teste. Personlig aner jeg ikke hva som var galt med mitt gamle skjermkort. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg har byttet til Zalman heatpipe på skjermkortet og til en Zalman kjøler på viftekortet. Skjermkortet er kjølig, men lurer på om dt kan være kjøleren på hovedkortet. Kan chipen på hovedkortet gjøre at det fryseer om denne blir varm. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Varm chipset kan gjøre at systemet kan fryse ja. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det kan være så enkelt som et driverproblem. Prøv å last ned og installer de siste driverne til hovedkortet. Kommer an på hvilket chipset du har, men de fleste har en egen pakke med drivere du kan installere. Oppgrader også skjermkortdriver, lydkortdriver osv. Om det ikke hjelper bør du prøve å slå av at PCen skal gå i hvilemodus. Kontrollpanel -> Strømstyring (tror jeg det heter i norsk windows:P) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå