mysjkin Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Også mainstreammedia har fått med seg at disketten er på vei ut:http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1584260.ece Det er vel bortimot ti år siden jeg første gang hørte at nå var det nok disketter i verden, dersom man bare slettet og brukte igjen de som lå omkring i skrivebordsskuffer skulle det ikke være nødvendig å produsere flere... (hmm, kanskje jeg skal tømme den skuffen full av disketter jeg har på jobben, når var det egentlig jeg trengte en av dem sist?) M. (hmpf, dette liknet vel mer en blogg-post enn noe å diskutere...) Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 "Diskettkuttet er dårlig nytt for deg som har hovedoppgaven i litteratur fra 1992, idrettslagets regnskap fra 2001 og morsomme småspill fra 1995 på disketter. Hvis du ikke overfører dem til harddisker og CD-plater nå, kan det hende at datafilene blir svært vanskelig å få tilgang til om tre-fire år" Hva det burde ha stått: Hvis du ikke har overført dem til et annet lagringsmedium enda, lever du farlig. Lenke til kommentar
user1 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Oversetteren Ingrid Haug har stor sans for å sikkerhetslagre manuskripter på disketter. Nå mister hun snart muligheten. Mister muligheten? Selv om HP tar bort diskettstasjon som standard er det ikke noe problem å få tak en likevel Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Snodig hvordan folk tviholder på det som ble gitt til dem først. Eneste grunn til at jeg fortsatt har Floppy-drive, er fordi pappa trenger diskett for DNB-Nettbank. Endret 15. mai 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Oversetteren Ingrid Haug har stor sans for å sikkerhetslagre manuskripter på disketter. Nå mister hun snart muligheten. Mister muligheten? Selv om HP tar bort diskettstasjon som standard er det ikke noe problem å få tak en likevel Ja, dette var jo bare teit. Disketter er kanskje det aller dårligste man kan "sikkerhetslagre" på. Hun får kjøpe seg en flash key i stedet. Lenke til kommentar
underground Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ser ikke akkurat problemet med at man selger nye pcer uten diskettstasjoner. En cd er da like grei den. Alle som har en PC har råd til og kjøpe en brenner og cder er da like billige eller billigere enn en diskett. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Problemet er at noen applikasjoner fremdeles er avhengig av å kjøre i DOS (f.eks diagnoseprogrammer for harddisker). F.eks Hitachi Feature Tools. Og det dumme installasjonsprogrammet krever at du setter i en floppy-disk for å fortsette. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Eller ENDA bedre at jeg må ha SATA driverene på disketter får å få brukt den disken grrrr Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ja jeg håper for all del at floppy stasjoner slutter å bli laget. Jeg kjøpte en slik til den nye maskinen kun for min mor som selvsagt er av typen som liker disse 1.44MB greiene. Heldigvis funka den ikke så nå har hun konvertert til "High Tech" CD plater :!: Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Men det er litt kjedelig da hvis man skal skrive ut f.eks. et lite tekst dokument, også har man ikke skriver på den maskina, så må du brenne den lille fila på 2kb på en cd for å ta den med og få skrevet den ut på en annen maskin. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Men det er litt kjedelig da hvis man skal skrive ut f.eks. et lite tekst dokument, også har man ikke skriver på den maskina, så må du brenne den lille fila på 2kb på en cd for å ta den med og få skrevet den ut på en annen maskin. Derfor vi har usb-nøkkel. Da kan vi også være sikker på at mottaker maskinen kan ta imot filen, siden ikke alle har floppy. usb derimot, er noe alle har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå