Lautsprecher Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Morn. Jeg prøver å innstallere Windows 2003 på min S-ATA disk, men etter at jeg har valgt partisjon og inst.-programmet begynner å kopiere filer så får jeg opp beskjed om at Cannot find file: si3112r.sys Hva er feil? HK:NF7-S 2.0 med S-ATA-kontroller: Sillicon Image 3112 Harddisk:Maxtor diamondmax 10 200 Gb 8 Mb S-ATA Lenke til kommentar
alos Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 har du husket å laste inn driveren til s-ata kontrolleren helt i starten av installasjonen. Akkurat når du booter på cd'n og den blå skjermen kommer opp, står det at du må trykke f8 (tror det var f8) for å laste inn drivere til kontrollere. Det må du gjøre for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Problemet kan være at disketten du har driverne på har fått hikke, så jeg vil anbefale deg å kopiere en ny diskett med de nyeste driverne på Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) har du husket å laste inn driveren til s-ata kontrolleren helt i starten av installasjonen. Akkurat når du booter på cd'n og den blå skjermen kommer opp, står det at du må trykke f8 (tror det var f8) for å laste inn drivere til kontrollere. Det må du gjøre for å få det til å fungere. jess, det er gjort. Problemet kan være at disketten du har driverne på har fått hikke, så jeg vil anbefale deg å kopiere en ny diskett med de nyeste driverne på Har lagd ny diskett, men jeg er ikke sikker på om jeg har de nyeste driverne(Abit sine sider er litt rotete). Endret 13. mai 2005 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) ... Endret 13. mai 2005 av Lautsprecher Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ... Rolig nå... Er Prøv å installere på en annen maskin med samme CD-plate. funker det? Kan være Cd-platen er ripete eller ødelagt. Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 har du husket å laste inn driveren til s-ata kontrolleren helt i starten av installasjonen. Akkurat når du booter på cd'n og den blå skjermen kommer opp, står det at du må trykke f8 (tror det var f8) for å laste inn drivere til kontrollere. Det må du gjøre for å få det til å fungere. Det er nok F6 du mente der. db Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Rolig nå... Er Prøv å installere på en annen maskin med samme CD-plate. funker det? Kan være Cd-platen er ripete eller ødelagt. CD'n er "ny-brent". rolig? Endret 13. mai 2005 av Lautsprecher Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Ikke bump sånn, kan få advarsel. Sjekk Ram-en er den ok. Prøv som sag Cd-en i en annen maskin eller annen disk. db edit: leif Endret 13. mai 2005 av dbdm Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Du behøver ikke å bruke driveren fra abit...gå heller rett til produsentens hjemmeside. Altså: www.siliconimage.com og hent den siste drivern derfra Endret 13. mai 2005 av Snabel Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Rolig nå... Er Prøv å installere på en annen maskin med samme CD-plate. funker det? Kan være Cd-platen er ripete eller ødelagt. CD'n er "ny-brent". rolig? Vi har opplevd det samme, det vi måtte gjøre var å brenne cden på 2x speed, alt fortere enn det gjorde at man fikk feil når man prøvde å innstallere! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det samme skjer hos meg. Cannot find file: si3112r.sys. Jeg og Lautsprecher har samme Hovedkort og S-Ata kontroller og. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Du behøver ikke å bruke driveren fra abit...gå heller rett til produsentens hjemmeside.Altså: www.siliconimage.com og hent den siste drivern derfra drivere for 3112 existerer ikke der. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Ligger fila på disketten da??? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Ligger fila på disketten da??? Selvfølgelig gjør den det. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du behøver ikke å bruke driveren fra abit...gå heller rett til produsentens hjemmeside.Altså: www.siliconimage.com og hent den siste drivern derfra drivere for 3112 existerer ikke der. Gå hit. Klikk DOWNLOADS --> Drivers --> SiI3x12 Her finner man drivere til forskjellige systemer. Klikk på "SiI3x12: Serial ATA (SATA) Windows IDE Driver - Released" eller RAID-versjonen hvis det er den du vil ha. Nytt vindu med info dukker opp. Klikk Zip-fila i høyre vindu for å laste ned. Sceptic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå