Gå til innhold

bytte CPU i Dell Inspiron 8600

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har sett på nettet at det er mulig og bytte cpu i min maskin (dell inspiron 8600)

er det noen av dere som har en link til side steg for steg (bytte prosessor)

Jeg har i dag i min maskin Pentium m 1.4 ghz (banias) er det mulig å sette inn en Dothan prosessor eller må jeg kjøre Banias igjen.

Og det siste spørsmålet hva anbefaler dere, hvilken ghz bør jeg velge. Jeg har lært meg en ting at skal du kjøpe "stat of the art" så koster det som regel litt mer enn det smaker.

På forhånd takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 1,8 Ghz (Dothan) i min 8600 og synes selv den kan være for liten til tider. Kan aldri få nok prosessorkraft ;) Se om du kan få tak i 2.0Ghz Dothan. Det kan hende du må oppgradere bios for å bruke Dothan.

betyr det at det går an å bruke dothan? Når det gjelder biosoppdateringer har jeg versjon A13 på min.

Lenke til kommentar
hei

Jeg har sett på nettet at det er mulig og bytte cpu i min maskin (dell inspiron 8600)

er det noen av dere som har en link til side steg for steg (bytte prosessor)

Jeg har i dag i min maskin Pentium m 1.4 ghz (banias) er det mulig å sette inn en Dothan prosessor eller må jeg kjøre Banias igjen.

Og det siste spørsmålet hva anbefaler dere, hvilken ghz bør jeg velge. Jeg har lært meg en ting at skal du kjøpe "stat of the art" så koster det som regel litt mer enn det smaker.

På forhånd takk. :thumbup:

Det er fullt mulig å bytte CPU i i8600, det er noe med det som er så fint med denne maskinen ;)

Dell hevder det høyeste som støttes er 1,7GHz, men skal være helt kurrant å sette inn en 2.0GHz Dothan, som er det du burde går for dersom du skal få størst mulig effekt. Biosen du har skal støtte denne, men oppdater gjerne til nyeste versjon (A14?) Vil foøvrig anbefale Notebookforums Dell seksjon der du finner masse info om dette.

Detaljert bruksanvisning finner du i Inspiron 8600 service manual

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

Hvilken prosessor ble det og hvor bestilte du?

Du kan bruke isopropanol til rensing og Artic silver 5 som kjølepasta. Gi gjerne tilbakemelding og kom med noen bilder når du har utført jobben. Jeg skal gjøre samme operasjon selv når feriepengene kommer ;)

Lenke til kommentar

hei alle sammen

Her ble det mye aktivitet pga min lille skrivefeil (1.86 ghz) det jeg mente var at valget mitt står mellom en 2.0 ghz eller en 1.8 ghz begge av typen Dothan. Er denne oppgraderingen fra 1,8 til 2.0 ghz verdt de ekstra 1000 kronene.(slik at det ikke blir noen misforståelser i dag sitter det en 1,4 ghz Banias i pc'n)

Jeg har allerde satt inn mer ram, har nå 1280 ram, En helt ny verden. dette var virkelig verdt pengene.

Det tyngste jeg bruker pc'n til er WoW, min maskin er nok litt begrenset med spill iom at gpu er et nvidia geforce go 5650 128 ram. Her vil nok flaskehalsen være nå.

Så mitt spørsmål er hva bør jeg kjøpe av 1.8 ghz eller 2.0 ghz (dothan) :hmm:

på forhånd takk for velbegrunnete svar.

PS. jeg fant denne takket være av Frekkas sitt svar, denne siden var til stor hjelp. TAKK :!:

Lenke til kommentar

Interessant, ikke fått med meg at cpu'en kan byttes :)

Har en Centrino 1,5 nå...noen tips til tester som viser den økte ytelsen?

Bør en vurdere å sette inn 7200rpm disk i samme slengen?

Kanskje mer ram også...synd jeg har 2x256mb og dermed må kjøpe nye moduler om jeg ønsker 1GB...

Hvilken type minnemoduler bruker en I8600? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10522 antar jeg?

Endret av kosh
Lenke til kommentar
Interessant, ikke fått med meg at cpu'en kan byttes :)

Har en Centrino 1,5 nå...noen tips til tester som viser den økte ytelsen?

Bør en vurdere å sette inn 7200rpm disk i samme slengen?

Kanskje mer ram også...synd jeg har 2x256mb og dermed må kjøpe nye moduler om jeg ønsker 1GB...

Hvilken type minnemoduler bruker en  I8600? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10522 antar jeg?

Hei

Jeg kjøpte denne til min i 86000. Det fungerer helt suverent til den ene av de to 256 ram som satt der fra før. Som sagt tidligere har jeg nå totalt 1280 ram.

Jeg har merket stor fobedring på lagg når jeg er i WOW, spessielt på stder hvor det er mange spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...