Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge anlegg i Audi A4 Avant

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har en Audi A4 Avant som jeg ønsker å få litt lyd i..

Etter det jeg her lest i dette forumet, skjønner jeg at vi må opp i 20-30000,-

for å få noe som ligner på lyd.

Hadde også vært litt ok med en liten LCD skjerm, men vet ikke hvor jeg kan plassere den.. DVD og MP3 er ønskelig i spilleren.

Når det gjelder sub, så må den være laget slik at den ikke skjemmer bagasjerommet. Finnes det noe ferdig? Hvilkne mål å slik er mest egnet? Vi snakker da om 1-2 stk 12" "ett eller anner bra greier".

Har hørt at geometrien på kassen er veldig viktig for lyden? Kan dette stemme?

Noen som har et forslag på oppsett? Pris osv.. ?

Hilsen HWBoss (nybegynner på bilstereo)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dun må nok opp i i en del, om ikke 20- 30 000 ;)

MP3 og DVD vil koste opp mot 10 000 aleine for en bra en, så klart du må opp i en del da...

Vent på annbefalinger, har utrolig dårlig tid nå (skulle vært på langkjøring for 10 min siden :!: )

Lenke til kommentar

Hør med Anders Fleischer og Lars Engen.

Disse er nok rette personene å snakke med når det gjelder installasjon av lyd og bilde i bil.

Be om tilbud på produkter og/eller montering/tips om montering.

Å ringe er jo nnesten gratis og å sende mail fra jobben er jo også rimelig kostnadsfritt, hehe :D

Desverre tror jeg nok Pluggen har et lite poeng mhp kostnadene om du ønsker å få til noe skikkelig kvalitetsmessig.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Det må da være noen her som har litt peiling? Som kan gi meg noen råd om hva jeg skal kjøpe inn. Har nokk av kompiser som kan hjelpe meg med montering og slike ting.

Lurer lit på Sony da, og Muligens RF.

Har hørt at det er noe av det beste som finnes.

Mvh

HWBoss

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller hørt med de to jeg linket til da de trolig representerer mer av knowhow på dette området enn de fleste her på forumet tilsammen.

Produkter jeg anbefaler er Soundtream, Eton, SEAS Lotus, Focal, Pioneer ODR, Celestra, Scosche...

Soundtream finner du priser på hos Engen Audio, og hos Fleischers autodesign finner du også mye snadder som TRU og Eartquake.

Kontakter du disse vil du få profesjonell hjelp med folk som har strippa ned endel biler for oppbygging av stereo i sitt liv :)

Alpine og Pioneer er nok det jeg ville sett på på spillerfronten.

RF er i mine øyne overpriset i forhold til ytelse og det du får for pengene. Søk litt rundt så finner du begrunnelser for dette her på forumet.

Sony har et highend lydprosessorsystem som begynner å dra litt på åra. Det er stort set det eneste av Sony jeg vill ekløpet i. Sony kan det med bilde, kameraer og slikt, spesielt Zeisslinsene på kameraer er gode.

Lyd derimot er de ikke så flinke på. Ville ikke hatt Sonyprodukter i et seriøst oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...