Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, du skulle sett den forrige webshoppen til Smallsize, alt var lagd i flash!

De holder vel på å lage en skikkelig løsning håper jeg.

Generell regel er at du kan gange prisen med 10 (for USD) for å få hva det koster å få det inn i norge. Ofte lønner det seg, men man mister endel rettigheter når det kommer til reklamasjon, bytterett og garanti.

valentino: Husket bare 2000, heldigvis var det feil ;)

Lenke til kommentar

Har ombestemt meg, skal kjøpe E Sky HoneyBee 2 CP2. Etter hva jeg har lest så er blade cp kopi av E Sky HoneyBee 2 CP2 ELLER så er E Sky HoneyBee 2 CP2 kopi av blade cp. En av dem er kopi fra den andre i vertfall(og honeybee er billigere og har lest noen omtaler om at den er bedre). Bestiller fra Brapris.no

Skal kjøpe med sånn gummi baller du har på bunnen, og lese RADD'S greia for å lære å fly. Spillt en del på simulator da, men har ikke rc kontroll. Bruker bare keyboard.

Hva slags deler er smart å kjøpe ekstra? Untatt ekstra blader da.

edit: Og selvfølgelig ekstra batteri.

Edit2: Har lagt til heatsinks i lista, til main motor og tail motor(hørt de tar knekken fort uten heatsink)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Er en carson et eller annet.. Har hatt den i 8 år eller noe, men bare kjørt 1L (A) Tatt den frem igjen nå da.. kjøpt nytt karroseri osv.. Funker flott enda :) Men funket ikke på den 8år gamle fuel'en..

Betalte 1500 for helikopteret med en del ekstra utstyr.. Kjøpte fra rc-expert.com.. null toll :)

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Da har jeg fått montert alt på T-Rex'en min, og gjort grovinstillinger. Jeg festet den til en krakk og fyrte den i gang, merket fort at det var ustabilt. Jeg trenger nok litt mere hjelp når det gjelder instillinger, på gyro, servoer og throttle. Hva er best av Aileron eller Pitch på CH1? Slik jeg har forstått det så er en av de avhengig av throttle, selv om jeg ikke skjønner logikken bak det.

Lenke til kommentar

Hei og hå! Jeg er ny i denne delen av forumet, men bestilte meg et Walkera HM4 i går og tenkte det var greit å spørre om et par grunnleggende ting. Jeg har aldri verken tatt i eller sett et radiostyrt helikopter før, men det ser så artig ut på de videoene jeg har sett, så tenkte det var på tide å introdusere meg selv for muligheten.

Beklager om noe av det jeg spør om (eller alt for den saks skyld) kan ha vært spurt om tidligere, men tråden er lang og søkefunksjonen elendig, så har ikke funnet liknende spørsmål her tidligere.

1. Hva må jeg som absolutt nybegynner i gamet være obs på.

2. Jeg kjøpte med et treningsunderstell (fikk beskjed om at det var lurt). Hva er tanken bak det?

3. Hvordan er helikopteret jeg endte opp med? Det er jo ingen store akrobatmuligheter har jeg skjønt, men det var heller ikke nødvendig. Kjøper heller nytt seinere som det går an å trikse litt med om jeg liker hobbyen.

Får helikopteret på mandag, gleder meg sånn smått :wee:

Lenke til kommentar

Treningsettet er lurt og ha, den lander ikke så fort på skjeiva, sparer deg vel en del deler når du er ny(øv mye med simulator)

Jeg vet ikke om Idle up er bare på helikoptere som kan gjøre 3d(fly opp ned) MEN IKKE BRUK DEN(enda) :p Mitt helikopter gikk nesten i taket på det lille rommet mitt, det var mildt sagt skremmende siden jeg ikke visste hva den bryteren var til. Må til hobby sjappa og kjøpe meg en ny del for å fly igjen, naboen min forstyrra meg i går så jeg landa skikkelig ille. Fikk til 3 sekunder med hover før det første batteriet var oppbrukt, har ikke fått brukt det opp engang siden jeg mangler en en spesiell del..

Forresten, kan man ha et halvopplada lipo batteri i noen dager?

Utenom det så rc helikopter GANSKE morsomt :wee:

Lenke til kommentar

Oh yeah! Sendte Elefun en e-post hvor jeg spurte om radioen min var blitt sendt da det tok litt lengre tid enn det de hadde sagt, så jeg fikk e-post i går om at varen var sendt samme dagen. Nå ligger radioen allerede og venter på postkontoret her i Lyngdal. Heldigvis for meg er min mor allerede ute å handler, så hun skal hente pakken for meg.

Hva skulle man gjort uten mødre? :wee:

Dessverre så får jeg ikke tak i fyren i den lokale RC-butikken før på mandag, så Infernoen får jeg ikke kjørt med. Kanskje er det på tide å prøve å få min V-One S til å fungere igjen ...

Lenke til kommentar

Ja, har en simulator for hånden, men det går stort sett dritt.. :p Grusomt vanskelige greier, håper og tror det blir lettere å beregne avstander, vinkler og rettninger i virkeligheten!

Noen som har hatt eller sett et sånt Walkera HM4 før (Dragonfly 004)? Fetteren min kjøpte et Walkera 22E, men jeg landa på det første, mest på grunn av prisen på helikopter og reservedeler. :p Regner med det første helikopteret mitt kommer til å få en del juling. Håper det er no tess da.

Lenke til kommentar

R/C huh? Det er digg.. :D Driver ikke med fly men R/C biler er også fett..

Holder faktisk på å lage min egen R/C bil. Ikke help bil aktig da mer som en robot på hjul..! :cool:

Kan poste litt bilder av den når jeg er ferdig. Hvis det er noen som er interessert i dem da..:p?

Lenke til kommentar

Beklager dobbelt post, vil bare gjøre folk oppmerksomme på ett par spørsmål jeg har angående mottakeren som fulgte med senderen jeg fikk i dag.

Jeg hadde en kjapp kikk på Elefun sine sider, og der fant jeg en mottaker som minner litt om den jeg fikk med senderen tidligere i dag, men min er "Dual Conversion" i motsetning til den på Elefun som er "Singel Conversion."

Hva er forskjellen? Og hvilken er best?

Lenke til kommentar

En single conversion filterer kun signalet en gang før den sender det videre til servoene, mens en dual conversion filtrerer det to ganger. Med andre ord kan en single conversion-mottaker være litt mer følsom for støy enn en motpart med dual conversion. Forresten, det er egne krystraller for single conversion (grønt merke hvis Hitec) og dual conversion (blått merke hvis Hitec). Disse kan ikke brukes om hverandre.

FYI, bestilte meg en Trex 600 igår :eek:

Forresten, kan man ha et halvopplada lipo batteri i noen dager?

8374306[/snapback]

Det er anbefalt at om man skal langtidsoppbevare LiPo-batterier

skal de lagres kjølig (kjøleskap) med 50% kapasitet på batteriet.

Men om det ligger noen dager/uker tom, halvtomt eller fullt tror jeg ikke har mye å si ;)

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Ok, takk :)

edit: Forslag til hvor jeg kan kjøpe billig lipo alarn? Sånn som varsler meg når jeg har brukt nok..

edit2: har kjøpt meg multimeter, får være flink til å bruke det. Var på sjappa i dag, desverre hadde de ikke 2(av 10 stk) som jeg skulle ha, den ene er kritisk for å faktisk få helikopteret i lufta :p

edit: Har bestilt det jeg trenger nå, regner med det blir sendt på Mandag.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Ikke det jeg kjenner til, men det kan jo hende.

En single conversion filterer kun signalet en gang før den sender det videre til servoene, mens en dual conversion filtrerer det to ganger. Med andre ord kan en single conversion-mottaker være litt mer følsom for støy enn en motpart med dual conversion. Forresten, det er egne krystraller for single conversion (grønt merke hvis Hitec) og dual conversion (blått merke hvis Hitec). Disse kan ikke brukes om hverandre.

8380341[/snapback]

I see. Takker så meget for svar. :)

Tror jeg skal bestille en mottaker til å ha i On-roadbilen. Utrolig mye pes å trekke antennen igjennom antennerøret om jeg skal flytte mottakeren ofte.

FYI, bestilte meg en Trex 600 igår :eek:

8380341[/snapback]

Tøft! Gratulerer. :D

Forresten, jeg har ett par spørsmål angående laderen og batteriet som følger med senderen. I håndboken står det svært lite om emnet, så jeg lurer på om jeg må tømme batteriet helt før det lades, eller om jeg kan koble til laderen med en gang radioen begynner å pipe (ved 9.1 volt).

Jeg lurer også på om laderen kan lade mottakerbatteriene og senderbatteriet samtidig.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...