Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du gasser for å få nesen opp, eller bremser for å få nesen ned. :)

8227982[/snapback]

Dette stemmer.

8228411[/snapback]

Jeg er ikke helt noob, da. Har til og med en Inferno selv. ;)

 

Så, ingen her som har handlet på elefun.no og som har litt erfaring? Er de kjappe, hjelpsomme osv?

8229808[/snapback]

Hvor tok du dette fra? Har noen kalt deg noob?

 

Jeg har dessverre alderi handlet der, så det kan jeg ikke svare på. :roll:

Lenke til kommentar
Du gasser for å få nesen opp, eller bremser for å få nesen ned. :)

8227982[/snapback]

Dette stemmer.

8228411[/snapback]

Jeg er ikke helt noob, da. Har til og med en Inferno selv. ;)

 

Så, ingen her som har handlet på elefun.no og som har litt erfaring? Er de kjappe, hjelpsomme osv?

8229808[/snapback]

 

 

Handlet Optic6 fra Elefun.

Gikk kjapt og de var raske.

 

Fikk et lite problem senere og sendte de en mail og fikk svar på etpar timer.

 

Så de er etter min erfaring kjape og hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Handlet Optic6 fra Elefun.

Gikk kjapt og de var raske.

 

Fikk et lite problem senere og sendte de en mail og fikk svar på etpar timer.

 

Så de er etter min erfaring kjape og hjelpsomme.

8232298[/snapback]

Dette høres jo bra ut, må jeg si. Men hva om det skulle være en feil på produktet, ville jeg måtte betale frakt for å sende varen tilbake, da?

Lenke til kommentar
Handlet Optic6 fra Elefun.

Gikk kjapt og de var raske.

 

Fikk et lite problem senere og sendte de en mail og fikk svar på etpar timer.

 

Så de er etter min erfaring kjape og hjelpsomme.

8232298[/snapback]

Dette høres jo bra ut, må jeg si. Men hva om det skulle være en feil på produktet, ville jeg måtte betale frakt for å sende varen tilbake, da?

8234899[/snapback]

 

Det er jeg ikke sikker på gitt.

 

Men send de en mail og forhør deg :)

Se hvor lang tid det tar før du får svar.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt lenge på å montere en girkasse på bilen min. Men er det mulig å få en girkasse med flere enn to gir som er vanlig? Er det noe gevinst på å ha flere gir? Bilen er i størrelse 1:10. Hadde vært kjekt å vite en ca pris på den også. :) Er så lei av bare å ha ett gir. Motoren hyler jo på fullt turtall med en gang, og den vil jo bare ha flere gir.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Men send de en mail og forhør deg :)

Se hvor lang tid det tar før du får svar.

8235703[/snapback]

Jeg får gjøre det, da. Satser på å ha fått en mail i morgen formiddag en gang.

 

Jeg har tenkt lenge på å montere en girkasse på bilen min. Men er det mulig å få en girkasse med flere enn to gir som er vanlig? Er det noe gevinst på å ha flere gir? Bilen er i størrelse 1:10. Hadde vært kjekt å vite en ca pris på den også. :) Er så lei av bare å ha ett gir. Motoren hyler jo på fullt turtall med en gang, og den vil jo bare ha flere gir.

8235750[/snapback]

Om bilen din når topphastighet for fort, så kan du vurdere å gire den høyere for høyere topphastighet. Dette vil så klart føre til dårlige akselerasjon.

 

På on-road biler er det mest normalt med ett gir, altså at den ikke skifter i det hele tatt, og to gir slik at den skifter en gang. Det finnes også biler med tre gir, men da er det snakk om 1/8 monstertrucker.

Fordelene med to-trinns girkasse er at du får litt bedre akselerasjon, og litt høyere topphastighet, 5-15 km/t ekstra tenker jeg...

Har selv en fuel-on-road bil med to-trinns girkasse, denne kostet hele 800,-

Girkassen, altså. ;)

 

different: Skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg kan dessverre ingenting om RC-helikopter.

Lenke til kommentar

Får tenke litt på det, blir kansje litt dyrt akkurat nå. Men en to trinns girkasse kan vel neppe skade. Men først må ny elektronikk til bilen handles, den gamle elektronikken på bilen er helt død, ikke tegn på liv i det hele tatt. Kunne få en pakke med alle tre boksene til 520kr på en butikk i trondheim. Så jeg får satse på at de er noe bra. Girkasse får bli nærmere sommeren, fordi det har jeg så lyst på. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Ah, jeg trodde du skulle kjøpe ny radio med medfølgende mottaker og servoer. Hvilket merke skal du kjøpe av mottaker og servoer, da?

8237480[/snapback]

 

Nei, fjernkontrollen fungerer helt fint. Det er bare servoene eller mottakeren som har tatt kvelden. Jeg ringte til de og spurte om pris og fikk et svar på det. Jeg skal ned på butikken i løpet av uka hvis jeg rekker det og se hvilken det er. Men akkurat i skrivende øyeblikk vet jeg ikke hvilket merke det er snakk om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...