Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper jeg får lønn i morgen. Da blir det nytt fly på meg. :)

8164036[/snapback]

Hva slags fly er det du skal ha?

 

Ringte til Hobby-Huset og bestilte HPIs RTR Sprint 2 med Stiletto karosseri i dag. Han på HH sa han skulle bestille den på mandag, og om importøren hadde den inne så fikk han den i løpet av en ukes tid. Gleder meg.

 

Håper på å få bestilt Hitec Aggressor CRX om ikke så altfor lenge til også. Ett par måneder kanskje.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Ringte til Hobby-Huset og bestilte HPIs RTR Sprint 2 med Stiletto karosseri i dag. Han på HH sa han skulle bestille den på mandag, og om importøren hadde den inne så fikk han den i løpet av en ukes tid. Gleder meg.

8167853[/snapback]

Så jo utrolig bra ut den der da (vurdert med mine små rc-kunnskaper). :D

 

Eneste jeg ikke likte på den er beltedriften. Har hørt at det er ganske gårlig, i forhold til akseldrift som jeg har på min TC3.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg RC fly, Eneste kriterie jeg har er at det har balanseror, og at det evt. kan fly på hang også. Kan gjerne være en Seiler med motor til å fly opp og fly termikk med. Det må også være greit nybegynner fly, da jeg aldri har flydd noe IRL, men har flydd en del RC simulator. Kan også være greit å begynne med litt acro med, Looping og rolling o.l.

 

Pris maks 3000 tenker jeg. Også ikke over 1.5m vingespenn.

 

Noen som har noen ideer. Har kikka litt på P-51 Mustang som komplett selger. Ser greit ut det. Har også sett på ArtTech YAK-54 som komplett selger, men tror kanskje det er litt vanskelig å begynne med, da det ser ut som "acro" fly som har veldig kjapp roll som er vanskelig å holde styr på.

Lenke til kommentar

;P: Javist, den ser meget bra ut. Og HPI har jo meget bra rykte, spesielt når det kommer til Savage-serien, så jeg har tro på at dette er en meget fin bil. Men det finner jeg ut av om ett par ukers tid, tenker jeg. :p

 

Har en Kyosho V-One S, fuel, den bruker reimer. Funker fett det. Men det er mulig en bil med aksling vil være noe kjappere i responsen.

 

-Teddy-: du kjører 10% på en .21 motor? Hm, da jeg kjøpte min Inferno, som har ca samme motoren, bare litt nyere antar jeg, så fikk jeg beskjed om at jeg burde kjøre minst 20%.

Lenke til kommentar

Du sliter jo forsåvidt mer på motoren med 25% kontra 16%, kanskje han vil selge deg en ny motor?

 

Uansett har jeg kjørt på 10% og 16% (pleier å kjøre inn med 10%) i flere år på .21 motoren min. Veivakselen brakk en gang, men tviler sterkt på at det har noe med fuelen å gjøre...

Lenke til kommentar

Har lyst å kjøre med bilen min jeg også, men den vil for tiden ikke starte. Kjørte lenge på 16% og skulle nylig bytte til 20%. Bilen funket perfekt dagen før, men da jeg skulle prøve den nye bensina dagen etter, så holdt den på å starte, og etter det ble den helt rar. Snorstarten er hard og rykkete å dra i, og det er umulig å starte den slik den er nå. Motoren har ikke skjert seg siden det er mulig å dra i snora, men den er tung og rykker og napper hardt når det dras i den. Spesielt blir den enda tyngre når tenneren settes på. Har sjekket pluggen og tenneren, og de fungerte som normalt. Prøvde også å starte motoren med pluggen litt løs, og da var snora lettere å dra i og mer normal. Men med en gang tenneren ble satt på, ble det akkurat samme visa igjen.

 

Hørte med noen andre som kansje trodde at den traff for bra på tenningspunktet eller noe slikt, husker ikke helt hva det var. Men dette kunne bedres ved å gi den feitere blanding, prøvde også dette utne hell. Så nå har jeg ingen anelse om hva dette kan være, så tydeligvis må jeg levere den på butikken ser det ut til.

 

Motoren skal tåle 25% så det er ikke det som er problemet. 20% skal være det som er optimalt for denne motoren, men da ble den altså helt rar etter dette. Kjøpte bensina på samme butikk som jeg kjøpte motoren på, og presiserte hvilken motor jeg hadde slik at han fant frem en passende bensin.

Lenke til kommentar

Aner ikke hva problemet skyldes, men kan det tenke seg at det hjelper med en omgang med hårføneren før du skal starte? Jeg pleier alltid (når det ikke er sommer...) å gi bilen ett minutt med hårføneren før jeg prøver å starte. Da starter den som regel på noen få drag.

 

Rykkete snor og tung å dra igang høres egentlig ut som en kombinasjon av ødelagt enveislager og for fet blanding for min del.

Lenke til kommentar
Aner ikke hva problemet skyldes, men kan det tenke seg at det hjelper med en omgang med hårføneren før du skal starte? Jeg pleier alltid (når det ikke er sommer...) å gi bilen ett minutt med hårføneren før jeg prøver å starte. Da starter den som regel på noen få drag.

 

Rykkete snor og tung å dra igang høres egentlig ut som en kombinasjon av ødelagt enveislager og for fet blanding for min del.

8178272[/snapback]

 

Bilen har stått inne i varmen i flere dager før jeg prøvde igjen i dag. Fortsatt er det samme problemet der, og den skal da være tilstrekkelig varm. Den bruker iallefall aldri å være slik til vanlig. Har tenkt på at kansje enveislageret har røket jeg også, men den får iallefall ikke for fet blanding.

Lenke til kommentar

Har opplevd flere ganger at både Infernoen og V-One Sen har blitt utrolig hard å dra i snoren. Det har så å si alltid vært på grunn av overfylt motor. Prøv derfor å stenge for drivstoffet, ta av slangen, for eksempel, også dra forsiktig i snorstarten til det blir letter å dra. Om den sitter fremdeles like hardt, prøv å skru ut av glødepluggen og så dra i snoren igjen. Om den fremdeles er hard, så kan du skru av hele kjøletoppen for å se etter riper o.l. nedi motoren.

 

Jeg tror ikke selv at det er enveislageret, med mindre det har rustet. Og det skal det jo ikke gjøre. Jeg tror heller om enveislageret er ødelagt så vil det ikke skje noe når du drar i snoren. Altså at motoren ikke sviver. Det har også hendt meg med begge bilen (tror det er fordi jeg trekker snoren for langt).

Lenke til kommentar

Når enveislageret er "ødelagt" er det kommet olje og guff inn i sporene der rullene sitter. Om motoren er overfylt av fuel og man drar hardt for å få den til å gå rundt kan det presses olje inn i drastarten og enveislageret. Når enveislageret er "ødelagt" vil man kunne dra motoren rundt, men det hender at det glipper slik at det ikke skjer noe i det hele tatt.

 

Om det er "ødelagt":

Vask enveislageret med Q-tips før du legger det i rødsprit. La det stå over natta og gi det en omgang til med Q-tips og ren (ny) rødsprit før du tørker det godt. Ikke sett det inn med olje igjen selv, det vil smøres opp igjen veldig fort av seg selv slik disse motorene er bygd.

 

Når motoren er overfylt av fuel pleier jeg å:

Først skru igjen HSN. Prøv å starte bilen slik at den fuelen som er der blir forbrent. Får du ikke start, skru ut glødepluggen og dra relativt fort i snoren slik at fuelen spruter ut (Hold en klut over!). Gjenta så forsøket med å starte bilen, fremdeles med stengt HSN. Nå bør du ha greie muligheter for å starte bilen om du skrur opp HSN igjen til din vanlige blanding.

 

Om du har problemer med å starte hjelper det å gi den en omgang med hårføneren. Det hjelper ikke at den har romtemperatur. Det gjør underverker!

Lenke til kommentar

Skrudde opp motoren i dag, og så ingen riper. Skrudde sammen igjen og den ble like vanskelig å dra. Nå har jeg da skrudd av snorstarten og tatt av den metallplata imellom slik at jeg kom helt inn i motoren. Tok av den svarte "boksen" eller hva det heter med enveislageret og kika litt der. Jeg satte den tilbake og holdt på den sekskantede mutteren eller hva det er på andre siden av metallplata, og konkluderte med at lageret bare kunne dreies en vei. Er dette lageret da i orden, eller er det andre ting jeg må se på? Var også en del væske inni der, den var svakt grønnaktig og det rant av hele den klossen med lageret inni da jeg tok det ut samt det lå litt inni motoren der. Går utifra at dette skal være der, men man vet aldri. Første gangen jeg har skrudd opp denne så.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Har du glemt den ringen som skal være rundt gjengene på glødepluggen? Isåfall vil jo glødepluggen havne lenger ned i sylinderen, og blir anderledes komresjon. Bare et tips, men sjekk det da :)

 

Så over til min bil i 2 sek.

Jeg starta den her i forrige uke, starta på 3 draget etter vinteren, fornøyd med det. KJørte sakte å rolig(har ikke bremser- må justere) bare for å kjøre litt. Så stoppa jeg for å spise litt. Skulle starte igjen, og bilen rikker seg ikke- driverket stopper bilen helt og hører det knaser om jeg dytter den litt hardt frem. Motoren går, så er ikke det som er problemet- skjer uansett om motor er av/på.

Bremsene er det heller ikke da disse ikke fungerer. Kan det da være en av difrensialene? Hvordan kan jeg isåfall lokalisere hvem av de 3 det er?

Ja jeg kan skru dem ut- men det er mye arbeid- så om det finnes noe lettere så takk for tips :innocent:

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...