John-Abruzzi Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 har tenkt litt på mini-z. er det noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Får vel slenge opp bilen min her også da. Det er en litt eldre bil som er blitt litt modifisert i det siste, og oppgraderinger er på vei. Bilen er utstyrt med en ny 15 motor som jeg bytta ut med den forrige riskokeren som stod på orginalt. Kjøpte også nylig trimpipe, og forskjellen var stor i forhold til orginal. Går godt og motoren er hissig og reagerer kjapt. Dette er forresten en 1:10 bil. Har også bestilt en del deler fra morfars.dk nå, blant annet DETTE karosseriet, og DISSE felgene. Gleder meg spesielt til å prøve de nye felgene med 35mm bakdekk. Ellers bestilte jeg litt dill dall og ha på bilen, som blant annet DETTE og to SLIKE. Ellers skal jeg bytte ut de forferdelige glidelagrene til kulelager, slik at bilen oppfører seg mer normalt. Skal også kansje bytte demperne siden venstre demper bak ikke har det helt bra. Håper også på å få innkjøpt en girkasse etter en liten stund, siden toppfarten i stor grad holdes igjen grunnet mangel på gir. Dette var vel i grove trekk litt om min bil. Endret 8. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 daffylaffy: Har hatt en såkalt MR15 en stund, den første versjonen som kom. Tror også det er den billigste. Flott bil, ingen tvil. De nyere versjonene har jeg ikke erfaringer med, men jeg tviler sterkt på at de er dårligere enn MR15. Ooh, I dag var jeg ute å kjørte med Infernoen i snøen. Svært morsomt, selv om det var litt liten plass å kjøre på. Kjørte bare en tank frem og tilbake på grusveien her jeg bor. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ooh, I dag var jeg ute å kjørte med Infernoen i snøen. Svært morsomt, selv om det var litt liten plass å kjøre på. Kjørte bare en tank frem og tilbake på grusveien her jeg bor. 7900973[/snapback] hahaha, ja det er så konge å kjøre på snø og is. Jeg bruker å ta i skikkelig fart og ligge brei langt bortover, og spinne runninger som bare juling. Men i dag er det for kaldt å kjøre ute tror jeg, -20 grader her akkurat nå. I tillegg gikk pluggen min til helvete etter at gassen hoppet av styreenhetgreia forrige helg. Den skruen som skrus fast på motoren der du justerer hvor mye motoren skal gi på løsnet fra resten, og så klart skjedde det når jeg hadde full pinne. Det resulterte i at den gidde full pinne hele tiden. Prøvde å fange den men det er ikke enkelt når den går så svin hakke fort. Så den stoppet etter en stund da pluggen tok kvelden, og motoren var glovarm. Har festet den med en feit treskrue nå, så den kommer ikke løs igjen. Må også kjøpe ny plugg i helga før jeg kan kjøre igjen. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Brian: Pureten Alpha? Husker steinene alltid satte seg fast mellom spurdrevet og det andre tannhjulet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Brian: Pureten Alpha? Husker steinene alltid satte seg fast mellom spurdrevet og det andre tannhjulet. 7903131[/snapback] Navnet på bilen du mener? Mener å huske Alpha navnet ja, så det kan nok stemme rimelig bra det. Da jeg kjøpte den i sommerferien var den kun kjørt en halv liter med bensin på den, så den fremstår egentlig som ny selv om den drar på åra. Har aldri hatt et slikt problem med steiner som du refererer til, har byttet til tannhjul av stål istedet for plastdritten. Ellers er bilen knallgod, bare støtdemperne som gjør at jeg ikke får sove om nettene. hehe, neida. :!: Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Friksjonsdempere? Og ja; det er kjempe morro på snøen. Jeg håper bare ikke servoene tar kvelden med all snøen bilen spiser. Hehe, du nevnte glødeplugg... glødepluggen min viste seg å være gåen da jeg skulle til å kjøre tidligere i dag, eller rettere sagt; i går. Heldigvis er alle glødeplugger i samme størrelse, så jeg tok bare den ifra båten. Da bilen endelig så ut til å starte, så røyk snorstarten også. Det vil si fjæren røyk. Heldigvis kunne også denne tas ifra båtmotoren. Hell i uhell, eller hva? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Friksjonsdempere? Og ja; det er kjempe morro på snøen. Jeg håper bare ikke servoene tar kvelden med all snøen bilen spiser. Hehe, du nevnte glødeplugg... glødepluggen min viste seg å være gåen da jeg skulle til å kjøre tidligere i dag, eller rettere sagt; i går. Heldigvis er alle glødeplugger i samme størrelse, så jeg tok bare den ifra båten. Da bilen endelig så ut til å starte, så røyk snorstarten også. Det vil si fjæren røyk. Heldigvis kunne også denne tas ifra båtmotoren. Hell i uhell, eller hva? 7903536[/snapback] hahah, heldig der gitt. Selv har jeg en snorstart i reserve. Plugg hadde jeg ikke i reserve så det må jeg kjøpe nå snart, og skal da så klart ta to stk. Tror servoen min begynner å bli litt mongo etter snøkjøringa. Den har slik spasmer der gassen napper kort og kjapt frem og tilbake, men har ikke merka noe til det når jeg kjører. Men har også tenkt å bytte boksen siden den er tregere enn en lada, tenkte evt på å trimme den. Så hvis jeg skal ha dragrace må jeg gi full pinne før de andre siden boksen min er så treig, det er litt gørr. Jaja, alltid er det noe å fikse. Ang demperne vet jeg ikke hva som har skjedd. Den en bak vil ikke strekke seg ut igjen, noe som kan føre til at potta tar nedi. Derfor er jeg litt redd for å kjøre på humpete plasser akkurat nå fordi potta kan ta skade. Men dette må jeg vel også få se til å fikse. Når dette er fikset er det forhåpentligvis ikke noe mer som er gåent. Bytta også differensialen bak for et par uker siden, fordi jeg ikke hadde 4wd. Hadde bare framhjulstrekk og kjørte på snø. Dette var urkomisk fordi motoren hylte og snøen spruta fra fremhjulene, og det var så vidt det gikk fremover. Og i tillegg hadde jeg nedslitte sommerdekk. :!: Det viste seg at alle tannhjulene baki der var nedslitt og knust. Endret 9. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hehe, man må være forsiktig med gasse for mye når det er så lite motstand, ellers risikerer du å ruse motoren så den skjærer seg. Men i snøen så får den jo en del ekstra kjøling, så det er ikke sikkert at det er så stort ett problem. Demperen, har du tatt den ifra hverandre og kikket på den? Mulig det er en pakning som er gåen. I dag var jeg igjen ute å kjørte i snøen, og denne gangen fikk jeg min far til å ta noen bilder og. Redigert: Redigerte bildene litt, ser litt bedre ut slik. Endret 9. februar 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hehe, man må være forsiktig med gasse for mye når det er så lite motstand, ellers risikerer du å ruse motoren så den skjærer seg. Men i snøen så får den jo en del ekstra kjøling, så det er ikke sikkert at det er så stort ett problem. Demperen, har du tatt den ifra hverandre og kikket på den? Mulig det er en pakning som er gåen. 7907245[/snapback] Ja passer på det, gir ikke så mye gass i lengre tidrom, bare napper i gassen litt. Tok ogå fra hverandre demperen, men så ikke noe spesielt egentlig, tørket av lort og støv fra "pinnen" husker ikke hva den heter, uten at det hjalp. Ellers er det vanskelig å se noe inni demperen, men skal se nærmere på den over helga, eller så får jeg kjøpe et nytt sett. Det koster sikkert ikke all verden for noen dempere. Endret 9. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
corge Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hehe, man må være forsiktig med gasse for mye når det er så lite motstand, ellers risikerer du å ruse motoren så den skjærer seg. Men i snøen så får den jo en del ekstra kjøling, så det er ikke sikkert at det er så stort ett problem. 7907245[/snapback] Motoren vil uansett bli utsatt for mer stress enn den er laget for å håndtere dersom den blir kjørt på høyere turtall enn den er laget for og vil mest sannsynlig bli skadet av det, temperaturen er et eget problem i seg selv. Jeg ville vært veldig forsiktig med det uansett temperatur. Lenke til kommentar
corge Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ellers bestilte jeg litt dill dall og ha på bilen, som blant annet DETTE og to SLIKE. 7900448[/snapback] Hvorfor kjøper du deler til bilen din som gir dårligere aerodynamikk og putter på vekt uten å ha noen funksjonalitet? Kjipt at bilen din ikke har glidelagre, la meg tippe; Kyosho? Lenke til kommentar
corge Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) har tenkt litt på mini-z. er det noen som har noen erfaringer? 7900154[/snapback] Jeg kjører og har kjørt en del Mini-Z. Hva lurer du på? Du MÅ ha en bane å kjøre på, enten ved å lage en enkel bane eller ved å bruke en skikkelig ferdiglaget bane hos lokal klubb. Dersom du bruker hjemmelaget bane får du helt sikkert mye problemer med støv på gulvet som gjør at bilene vil miste grep og bli vanskelig å styre - dette synes noen er gøy og andre hater det. Mini-Z gir veldig mye glede for pengene dersom du har noen å kjøre med, gir ekstremt liten glede å bruke alene. Mini-Z er billig å kjøpe og billig i drift. Du må bruke sekundærceller (oppladbare), primærceller er boss - førstenevnte gir mye bedre ytelse selv på stock bil, er billigere selv etter kort tid og varer lenger. Body på bilene tåler veldig mye og selve bilen tåler mye bank. Så og si alt på hele bilen kan oppgraderes. Det er dog veldig få som klarer å kjøre bra med raskere motor enn stock motor, de fleste klubber kjører med forskjellige klasser som går bla. på motor som står i bilen. Det mest viktige er å kjøre sekundærceller og foamdekk (sistenevnte kun dersom en kjører på skikkelig bane). Endret 14. februar 2007 av corge Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ellers bestilte jeg litt dill dall og ha på bilen, som blant annet DETTE og to SLIKE. 7900448[/snapback] Hvorfor kjøper du deler til bilen din som gir dårligere aerodynamikk og putter på vekt uten å ha noen funksjonalitet? Kjipt at bilen din ikke har glidelagre, la meg tippe; Kyosho? 7938668[/snapback] Tja si det, har lyst på en fin look på karosseriet. Kjøpte pottene hovedsaklig bare defor, slik at det skulle se bedre ut. Intercooler'n får jeg også se om jeg monterer. Disse delene veier jo omtrent ingenting, så jeg tror ikke det er så farlig. Aerodynamikken skal det også gå rimelig bra med fordi tenker jeg. Problemet er at bilen har glidelagre som jeg har forstått, noe som resulterer i at bilen drar til siden når jeg drar på litt mye. Ja, det er kyosho det er snakk om så klart. Skal bytte til kulelager senere slik at jeg unngår dette problemet. Lenke til kommentar
corge Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ellers bestilte jeg litt dill dall og ha på bilen, som blant annet DETTE og to SLIKE. 7900448[/snapback] Hvorfor kjøper du deler til bilen din som gir dårligere aerodynamikk og putter på vekt uten å ha noen funksjonalitet? Kjipt at bilen din ikke har glidelagre, la meg tippe; Kyosho? 7938668[/snapback] Tja si det, har lyst på en fin look på karosseriet. Kjøpte pottene hovedsaklig bare defor, slik at det skulle se bedre ut. Intercooler'n får jeg også se om jeg monterer. Disse delene veier jo omtrent ingenting, så jeg tror ikke det er så farlig. Aerodynamikken skal det også gå rimelig bra med fordi tenker jeg. Problemet er at bilen har glidelagre som jeg har forstått, noe som resulterer i at bilen drar til siden når jeg drar på litt mye. Ja, det er kyosho det er snakk om så klart. Skal bytte til kulelager senere slik at jeg unngår dette problemet. 7941743[/snapback] Øh, jeg mente selvsagt å si "kjipt at bilen din HAR glidelagre". Jeg skjønner jo selvsagt du kjøper de delene for det estetiske, men hva med å gjøre jobben skikkelig? Få eksosen ut bak istedenfor, da får du en mye renere _og_ tøffere bil. Jeg har tenkt flere ganger på å gjøre det selv, jeg begynner å bli lei av å få olje på body og på ene hjulet som gjør at den overstyrer under throttle. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Øh, jeg mente selvsagt å si "kjipt at bilen din HAR glidelagre". Jeg skjønner jo selvsagt du kjøper de delene for det estetiske, men hva med å gjøre jobben skikkelig? Få eksosen ut bak istedenfor, da får du en mye renere _og_ tøffere bil. Jeg har tenkt flere ganger på å gjøre det selv, jeg begynner å bli lei av å få olje på body og på ene hjulet som gjør at den overstyrer under throttle. 7942495[/snapback] Ja har tenkt på dette selv, men har ikke noen formeninger om hvordan jeg kan få eksosanlegget til å komme ut bak. Det er jo ikke så mye plass, men det hadde vært kjekt å unngå å møkke til karosseriet, og at det ser mer ekte ut at eksosen kommer ut bak. Men det er også en mulighet å lage et lite hull i karosseriet slik at det ikke blir møkkete så fort når du har den på siden. Endret 14. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
corge Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Øh, jeg mente selvsagt å si "kjipt at bilen din HAR glidelagre". Jeg skjønner jo selvsagt du kjøper de delene for det estetiske, men hva med å gjøre jobben skikkelig? Få eksosen ut bak istedenfor, da får du en mye renere _og_ tøffere bil. Jeg har tenkt flere ganger på å gjøre det selv, jeg begynner å bli lei av å få olje på body og på ene hjulet som gjør at den overstyrer under throttle. 7942495[/snapback] Ja har tenkt på dette selv, men har ikke noen formeninger om hvordan jeg kan få eksosanlegget til å komme ut bak. Det er jo ikke så mye plass, men det hadde vært kjekt å unngå å møkke til karosseriet, og at det ser mer ekte ut at eksosen kommer ut bak. Men det er også en mulighet å lage et lite hull i karosseriet slik at det ikke blir møkkete så fort når du har den på siden. 7942553[/snapback] Jeg har hull der et plastikkrør stikker en 2-3 cm ut på siden av body for å unngå det, men likevel får jeg masse skit på den siden av body, slik er det på de tre nitrobilene jeg har, de jeg har hatt og hos andre jeg kjenner. Likevel kommer det olje og skit på den ene siden av body, og på felgen bak. Det største problemet for meg er ikke skitten men at den svir av dekk helt utrolig fort på denne måten og har en tendens til å dra til ene siden mer enn den andre når den overstyrer pga. ene dekket er glattere enn det andre - når ene dekket blir glattere slår differensialen inn og spinner hjulet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har hull der et plastikkrør stikker en 2-3 cm ut på siden av body for å unngå det, men likevel får jeg masse skit på den siden av body, slik er det på de tre nitrobilene jeg har, de jeg har hatt og hos andre jeg kjenner. Likevel kommer det olje og skit på den ene siden av body, og på felgen bak.Det største problemet for meg er ikke skitten men at den svir av dekk helt utrolig fort på denne måten og har en tendens til å dra til ene siden mer enn den andre når den overstyrer pga. ene dekket er glattere enn det andre - når ene dekket blir glattere slår differensialen inn og spinner hjulet. 7946490[/snapback] Ja, det vil alltids bli skit og lort likevel, men det hjelper vel litt på. Men hvordan kan man få potta til å stikke ut bak istedet da? det har jeg lurt litt på. Det er jo ikke så mye plass å gå på, og potta tipper jeg må være hjemmelaget av noe slag sikkert. Kunne faktisk tenkt meg dette selv, men det spørs hvor mye arbeid det er og om resultatet blir bra. Og må man lage til en egen potte eller selges slike spesiallaget en plass? Lenke til kommentar
corge Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ja, det vil alltids bli skit og lort likevel, men det hjelper vel litt på. Men hvordan kan man få potta til å stikke ut bak istedet da? det har jeg lurt litt på. Det er jo ikke så mye plass å gå på, og potta tipper jeg må være hjemmelaget av noe slag sikkert. Kunne faktisk tenkt meg dette selv, men det spørs hvor mye arbeid det er og om resultatet blir bra. Og må man lage til en egen potte eller selges slike spesiallaget en plass? 7949598[/snapback] Du må ha en potte med rør som lar potten ligger bak shock towers, eller få den så nært som mulig bak og bruke en gummislange som leder eksos bak til et eksosrør - det systemet bør dog ikke være langt ellers mister en ytelse. Du vil også kanskje få dårligere balanse med tanke på vektfordeling ved å gjøre noe sånt - spørs hvor bra balansert bilen er i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Du må ha en potte med rør som lar potten ligger bak shock towers, eller få den så nært som mulig bak og bruke en gummislange som leder eksos bak til et eksosrør - det systemet bør dog ikke være langt ellers mister en ytelse.Du vil også kanskje få dårligere balanse med tanke på vektfordeling ved å gjøre noe sånt - spørs hvor bra balansert bilen er i utgangspunktet. 7954319[/snapback] Ja det hadde vært veldig tøft å fått det til, men det for bli litt senere en gang når jeg finner det for godt. Men en annen godnyhet er at karosseriet, pottene, intercooleren, varmemåleren, vingen, og felgene har ankommet i dag. Kjøpte og 4 liter 20% bensin i dag samt to nye plugger. Gleder meg til å prøve 20% bensina sidne jeg kjører på 16% akkurat nå. Var også ute å krossa i snøen i dag, og det var sinnsykt morsomt, spesielt etter at jeg fikset firehjulstrekken igjen. testa varmemåleren også, og etter en hard runde med kjøring lå motoren på stabilt 75-80 grader en plass, noe som er ganske bra egentlig. Karosseriet må jeg vel se til å begynne med i helga eller over helga. Pottene var forresten også mye større enn forventet, ikke noe negativt i det, men ble bare litt overrasket. Så det blir rått med pottene montert på karosseriet. edit: Lengre opp ser dere karosserie jeg har kjøpt, Ford GT40. Men det jeg lurer på er hvilken farge karosseriet skal ha. Er enda ikke sikker. Hva er det som passer bra til en GT40? Tenkte på rødfarge siden hvit blir så fort møkkete. Men hva med svart? eller metallic grå av noe slag? tror dere det hadde blitt tøft? Endret 17. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå