Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jetfly ala F-16 o.l flyr somregel ikke så særlig bra når de er små, og koster desverre mye når de er stor. Men hvis du skal gå for ett lite jetfly er nok elektrisk tingen. Kyosho har en F-16 som fly ganske bra hvis du oppgraderer til børsteløst oppsett. Multiplex har en fin modell (Funjet, som jeg har bestilt) som ikke er en skala jet, men som flyr meget bra selvom. Denne har propell, så kanskje ikke det du ser etter.

Hjelper litt hvis du sier hvor stort/hvilken type jet du vil ha Different :)

Lenke til kommentar
Jetfly ala F-16 o.l flyr somregel ikke så særlig bra når de er små, og koster desverre mye når de er stor. Men hvis du skal gå for ett lite jetfly er nok elektrisk tingen. Kyosho har en F-16 som fly ganske bra hvis du oppgraderer til børsteløst oppsett. Multiplex har en fin modell (Funjet, som jeg har bestilt) som ikke er en skala jet, men som flyr meget bra selvom. Denne har propell, så kanskje ikke det du ser etter.

Hjelper litt hvis du sier hvor stort/hvilken type jet du vil ha Different :)

7278280[/snapback]

Jeg ser ikke etter en spesiell størrelse, så lenge flyet er mindre enn meg. Litt av grunnen til at jeg vil ha jetfly er at jeg ikke vil ha propell, men det trenger ikke ha jetmotor. :)

Edit: Har sett litt på Kyosho sitt F-16, men hvor får jeg tak i det i Norge?

Edit 2: Byggeset hadde jo vært kos...

Endret av different
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål angående Kyosho Spree Sport M24:

Hvordan er Spree Sport å fly? Går svært fort så jeg trenger store områder å fly på, eller kan jeg fly på midre plasser slik som med, f.eks., Piper J-3 Cub?

Hvordan er det med sender og mottaker, kan jeg flytte over det jeg har i min Kyosho Piper J-3 Cub til en Spree? Er servoene sterke nok?

Ca hvor mye koster Spree Sport i en norsk butikk?

Det var alt jeg kunne komme på i farten. :)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
GWS sin A-10 er også en modell å vurdere. Liten, elektrisk, billig, også flyr den ganske bra. Børsteløs oppgradering anbefales!

http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...)&kategoriID=13

7287342[/snapback]

Denne har jeg hatt lyst til å kjøpe lenge, men ser flyet er lagd i isopor, og tror neppe elefun kan skaffe et ekstra haleror, eller en ekstra vinge om jeg moser flyet i huset.

Lenke til kommentar

Er faktisk mulig å kjøpe løse deler til den om du krasjer den, men vet ikke om Elefun skaffer de. Men isopor er ganske lett å reparere hvis det skulle skje noe.

Cutthroat Bill:

Har selv hatt en Sport Spree M24, og er ett av de flyene jeg har kost meg mest med. Flyr meget bra for størrelsen, kan fly både fort og seint, og trenger ikke stort mer enn en vanlig fotballbane for å fly den.

Kjenner ikke til utstyret i Cub'en, så kan ikke gå godt for det. Men Sport Spree'en trenger noen microservoer (HS-55 eller lignende), en 4ch sender/motakker med god rekkevidde, og ett børsteløst oppsett hvis du vil bli skikkelig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Jepp, har en nesten original Inferno MP7.5 Sports II. :grin:

7290380[/snapback]

Ah, fin bil da..

Går den bra?

Hvor mye betalte du for den?

Hvor kjører du?

Selv syns jeg bilen min går veldig bra, ready to run set, veldig greit. En kompis har bil til 14 000, villeste av det villeste, Selfølgelig med sender,motager,startboks +.

Men det rare er at han ikke drar med når det gjelder akselerasjon, kun litt på toppen av turtallet, da han har 25 000 - 30 000 rpm, mens jeg har 20 000 - 25 000. Altså han har 5 000 rpm mere. Ikke merkbart når du kjører på en buggy bane ihvertfall.

Kjører for det meste på hvervenbukta, om noen vet hvor det er. Utafor Oslo.

Lenke til kommentar
Cutthroat Bill:

Har selv hatt en Sport Spree M24, og er ett av de flyene jeg har kost meg mest med. Flyr meget bra for størrelsen, kan fly både fort og seint, og trenger ikke stort mer enn en vanlig fotballbane for å fly den.

Kjenner ikke til utstyret i Cub'en, så kan ikke gå godt for det. Men Sport Spree'en trenger noen microservoer (HS-55 eller lignende), en 4ch sender/motakker med god rekkevidde, og ett børsteløst oppsett hvis du vil bli skikkelig fornøyd :)

7305141[/snapback]

Jeg tok en titt oppi Cub'en nå nettopp, jeg kunne ikke se om det stod noe på servoene. Men jeg er svært sikker på at det er mini servoer i alle fall.

Mottaker/fartsregulatoren så forresten litt rar ut fordi det så ut som den hadde 1 eller 2 ekstra kontakter... :hmm:

Vet du sånn ca hvor mye jeg må ut med for flyet, sender med servoer og mottaker/fartsregulator og børsteløst oppsett? Jeg kommer nok neppe til å kjøpe børsteløst oppsett med det første, og hvis jeg kan sette over det utstyret jeg har i Cub'en til en eventuell Sport Spree så ville jeg spart litt penger. Men jeg kunne tenke meg priser allikavel for da er jeg litt forberet. ;)

Forresten, tror du en standard Kyosho sender blir for pinglete i en Sport Spree? Jeg vet ikke nyaktig hvor langt oppe jeg har flydd, men jeg regner med 40-60 meter. Utrolig vanskelig å gjette seg fram til.

Ah, fin bil da..

Går den bra?

Hvor mye betalte du for den?

Hvor kjører du?

7305203[/snapback]

Jo takk. :) Den går ca 65 km/t, og jeg betalte, hvis jeg husker riktig, ca 4000,-

Jeg kjører som regel på grusveiene og stiene rundt her jeg bor. Har også kjørt i skolegården der jeg gikk på skole for noen år siden. Ikke i skoletiden, såklart. Jeg hoppet hovedsakelig den dagen. Jeg ble positivt overrasket at den klarte seg etter noen av de mindre vellykkede hoppene. Den stoppen et par ganger idet den landet, men startet like fint like etter.

Selv syns jeg bilen min går veldig bra, ready to run set, veldig greit. En kompis har bil til 14 000, villeste av det villeste, Selfølgelig med sender,motager,startboks +.

Men det rare er at han ikke drar med når det gjelder akselerasjon, kun litt på toppen av turtallet, da han har 25 000 - 30 000 rpm, mens jeg har 20 000 - 25 000. Altså han har 5 000 rpm mere. Ikke merkbart når du kjører på en buggy bane ihvertfall.

Kjører for det meste på hvervenbukta, om noen vet hvor det er. Utafor Oslo.

7305203[/snapback]

Hm... sier han at bilen er "det villeste av det villeste", eller er den det villeste av det villeste? Stor forskjell mellom å si noe og fakta. ;)

Mulig han har giret opp bilen for høyere hastigheter, da vil den akselerere dårligere.

Hva heter bilen hans?

Lenke til kommentar

- Bil - XRAY XB8TQ buggy

- Motor - MEGA ZX12 RACE OFR

- Komplett eksosanlegg, In-Line, pollert

Det er vel det viktigste.

Ellers har han en futaba til 1600,-

Bare motoren koster 3-4k

Hoppe med bilen som du sier, er null stress for meg. Jeg og en kompis bygde et rimelig bra hopp på en grusbane med en grushaug(til å fylle på fotballbanen).

Der kan jeg tenke at vi hoppet 1 1/2 - 2 meter opp og rimelig langt, fleste gangene landet den på hjula, men min endte opp med knekt spoiler etter en hel dag da.. Så tryna kanskje et par tre ganger av 40 ca.

Den bånner selvfølgelig, og du hører den treffer bakken. Men hva gjør det? :dribble:

Bilen har jeg kjøpt for å ha det morro :thumbup:

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

I sommer har jeg rast

2 stk F-27 stryker fra parkzone.

1 stk Kyosho Calmato Trainer 40.

1 stk druknet Graupner båt med altfor stor motor.

Har igjen 2 Stk fullrigga Alu/Carbon TeamLosi Mini-T begge utstyrt med Mamba 8000CompX børsteløse motorer med 3S Lipo 1050 Mah pakker.

De små bilene er noe av det verste jeg har kjørt :S men det går sykt fort og for et vrid :D

WheelieBar er et must da selv på kvart gass så vrir den seg som en orm rundt pga vridningen.

post-4895-1163972255_thumb.jpg

post-4895-1163972264_thumb.jpg

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...