Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

www.smallsize.no

www.micromonsters.no

www.kyocsho.no

Smallsize holder til ved Plaza i Oslo

micromonsters holder til 50m fra sinsenkrysset.

Kyoscho holder til ved gamle steen og strøm rett ved karljohansgate.

hobbyland er nå blitt smallsize så gidder ikke poste link.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg dette flyet for noen uker sida:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319597

Helt genialt! Meget billig fly, og enkelt å styre. Tåler ALT - har kræsja i alt fra vegger, i biler og i asfalten, og det har ikke gått i stykker. Det har kun 2 kanaler, men pga. dette er det meget enkelt og greit å fly.

Kan fly både inne og ute i litt vind. Perfekt fly for de som vil prøve seg på R/C-flyging, men ikke vil bruke mye penger på utstyr, reparering, nye deler..

Vurderer å kjøpe dette snart:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324837

..4 kanaler, stor vingebredde, samtidig som det er 'enkelt' å fly. Skal også tåle litt.

R/C er utrolig gøy! Anbefales! .. Men husk at en må lære å krabbe før en kan gå. Ellerno. ;)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

er ute etter en elektrisk bil for tiden da jeg fikk prøve en sinnsykt rå en i går ^^,

Det var en offroad bil som kunne gå rundt 50km/h, noen som vet hvor jeg kan finne noe liknenede?

Har sett litt på denne

men aner ikke hvor stor den er og hvor fort den kan gå?

Edit: Evt noen som har hørt om denne? Vil ha en bil som kan kjøre sånn passe fort, terrenggående osv :p

Ikke for dyr

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Det ble litt vel mange sider å gå gjennom her, så jeg bare spør:

Jeg så noen som fløy med et mini rc fly i Sofienbergparken i sommer. Så utrolig artig ut. Det fløy ekstremt sakte, og var veldig manøvrerbart, loopet og rollet som bare det. Da det sneiet hodene til noen andre i parken, forsikret flygeren om at det kun var av isopor og ikke farlig. Vil tippe vingespennet var smalere enn et vanlig keyboard, for å ta et mål dere kan forholde dere til her ;)

Har prøvd å søke litt, men jeg kom søren ikke på hva isopor er på engelsk, så jeg fant ikke allverdens.

Det nærmeste liknende jeg har funnet er noe slikt: http://www.jokaroo.com/funnyvideos/minircplane.html

- Er det noen som har peil på hvor jeg kan få tak på noe slikt?

Ellers så jo det PiccoZ-helikopteret virkelig artig ut, og til 299 på komplett så er det veldig overkommelig.

Lenke til kommentar
Det ble litt vel mange sider å gå gjennom her, så jeg bare spør:

Jeg så noen som fløy med et mini rc fly i Sofienbergparken i sommer. Så utrolig artig ut. Det fløy ekstremt sakte, og var veldig manøvrerbart, loopet og rollet som bare det. Da det sneiet hodene til noen andre i parken, forsikret flygeren om at det kun var av isopor og ikke farlig. Vil tippe vingespennet var smalere enn et vanlig keyboard, for å ta et mål dere kan forholde dere til her ;)

Har prøvd å søke litt, men jeg kom søren ikke på hva isopor er på engelsk, så jeg fant ikke allverdens.

Det nærmeste liknende jeg har funnet er noe slikt: http://www.jokaroo.com/funnyvideos/minircplane.html

- Er det noen som har peil på hvor jeg kan få tak på noe slikt?

Ellers så jo det PiccoZ-helikopteret virkelig artig ut, og til 299 på komplett så er det veldig overkommelig.

7021202[/snapback]

Isopor på engelsk blir "foam". Finnes utrolig masse å få tak i av slik type fly.

Dette såg litt morsomt ut. :)Hydro Foam.

Lenke til kommentar

Tråden er ganske mange sider og uten oppsummering i første innlegg så jeg spør uten å lete:

For to helger siden testet jeg seilflyging og det var dritkult. Jeg tenker nå på å kjøpe meg et relativt stort fjernstyrt fly (ca 2m vingespenn), og lurer på om det er noen muligheter for å innstallere en PC med godt webkamera og så streame videoen ned til bakken. Så kan man "spille flysimulator" på ordentlig. Er det noen her i tråden som har tips til hvordan dette kan gjennomføres i praksis? Hvordan får man får en lett nok PC? Ser for meg et nano-ATX (9x9cm) hovedkort, lite batteri til bærbare PCer, kjøre OS fra CF-kort osv. Noen tips her? Hvordan får man den trådløse forbindelsen til å fungere bra på avstandene det er snakk om her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...