Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Film hadde vært morro, ja. :grin:  :w00t:

Fikk lastet opp min egen film til YouTube for litt siden, men kvaliteten ble så ufattelig dårlig at jeg tok den ned igjen. Men jeg holder på å laste den opp på YouSendIt istedenfor. De som vil se den vil bli nødt til å laste ned filen til harddisken. Dessverre. Filen er ca 55MB stor. Skal fikse link så fort det er klart.

6743826[/snapback]

Like å laste ned store filer istedenfor å bare buffre den på nettet.

ADSL har de fleste, så filstørrelsen er det ingenting å si på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første må jeg registrere meg for å se på, feil fra din side, eller bare merkelig opplegg hos yousendit.com ?

edit :

film nummer 2 var fin den, kanskje litt ensformig, men morro allikevell.

Fin slutt-musikk.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Den første må jeg registrere meg for å se på, feil fra din side, eller bare merkelig opplegg hos yousendit.com ?

6744296[/snapback]

Tror ikke det er min feil. Tror nok det er fordi YouSendIt folkene har, av en eller annen merkelig grunn, bestemt seg for at folk må være medlem for å laste ned og opp så store filer. Har ikke så mye å si, begge filmene er meget like i kvalitet. Aner ikke hvorfor...

Jeg skal fjerne den store filen.

edit :

film nummer 2 var fin den, kanskje litt ensformig, men morro allikevell.

Fin slutt-musikk.

6744296[/snapback]

Må si meg enig. Litt ensformig. Men jeg hadde bare 30 minutter med film, så jeg hadde ikke så mye å jobbe med.

Takk skal du ha, forresten. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg også meld meg inn i klubben for eiere av RC-bil.

Dro i går til Oulu (Finland) og kjøpte meg en Schumacher Havoc. Kjørte den inn i dag og fikk testet den litt. Fy som den går. Synes den var rå som juling. Opp på bakhjulet er ingen problem.

Bilde av den jeg har.

Filmklipp av Havoc.

Teknisk data om bilen.

Flere bilder av den.

På googlevideo er det flere klipp av den nedover.

Endret av ED209
Lenke til kommentar

jeg har akkurat bestillt meg dette helikopteret og har i den forbindelse noen spørsmål.

Har aldri prøvd helikopter og har veldig lite erfaring med annet rc utstyr.

Jeg har lest litt rundt på nettet og lagt merke til at det er stor fokus på flest mulig kanaler. Hvilke fordeler har dette 4 kanals helikopteret i forhold til andre helikoter med 2 kanaler, og ulemper i forhold til de med 6-7 kanaler?

Har dere noen tips til hvordan jeg bør gå fram for å bli kjent med leketøyet uten å ødelegge altfor mye? Ser at hoover-training er mye omtalt rundt på nettet.

Er dette mest et innehelikopter eller fungerer det ute også når det er lite vind?

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Et helikopter må ha minst 4 kanaler. 2 kanals helikopter kan du bare drømme om. Det kreves 1 kanal for å gå til venstre og høyre, 1 kanal for å gå fram og bak, 1 kanal til å snu helikopteret og 1 kanal til å gi gass.

I tillegg tror jeg det trengs noen ekstra kanaler til brytere og sånt. Selv driver jeg ikke med helikopter.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått helikoteret mitt.

th_27107_DSC00019_122_421lo.JPGth_27116_DSC00020_122_337lo.JPGth_27124_DSC00021_122_430lo.JPGth_27133_DSC00022_122_494lo.JPG

Det er lite og lett, men jeg merker at det er et godt stykke igjen før jeg klarer å fly dette skikkelig. Har aldri flydd helikopter før. Batteriet holder i de 15 minuttene som er lovd, og bruker 30-45 minutter på å lade (tror jeg).

Av innholdet i pakken var det komplett helikoter m/fjernkontroll, 1 sett reserveblader, halefinner og en liten dings som jeg ikke vet hva er eller hvor jeg kan bruke den.

Fjernkontrollen er til min store overraskelse utstyrt med hele 8 kanaler så denne tror jeg at jeg kan bruke en stund. Fjernkontrollen krevde 8 stk AA batterier så jeg er litt spent på hvor lenge det kommer til å holde. Om det ikke holder mer enn noen dager så må jeg vel innvestere i oppladdbare batterier.

Jeg tror jeg har litt ubalanse i det øverste bladsettet, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal rette opp det.

Edit: Det virker som det ikke var noe ubalanse allikevel. Var vel mest brukerfeil

Det var veldig lett å lære seg å kontrollere dette helikopteret. Etter noen runder på 15 minutter startet jeg å beherske farkosten og nå har jeg nettopp flydd for første gang utendørs. Blir bra etter hvert når jeg får bedre kontroll.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Hvor mye kostet det da? Hvor fikk du tak i det?

Krever det mye trening for å lære seg å fly eller?

6797173[/snapback]

Flyet får du i hvilken som helst butikk hvor Kysoho produkter selges. Det koster rundt 1400,-

Det kommer så klart ann på hva slags fly du velger, men velger du en såkalt "trainer", så trenger du ikke erfaring ifra før av. Hadde aldri fløyet før jeg kjøpte Piperen, men det gikk ganske greit. Har hatt noen uhell såklart, men det er noe man bare må renge med.

Som jeg sa tidligere, så er ikke jeg en ekspert, Kyosho Piper J-3 Cub er det flyet jeg valgte, men ikke nødvendigvis det beste.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Multiplex MiniMag, uten tvil et bedre fly enn Kyosho's Cub.

Regner også med at jeg ikke kan komme med en sånn påstand uten å gi noen grunner, så her.

* Mye sterkere. Kyoshos fly er lagd i EPS (Ekspandert PolyStyren om jeg husker rett), isopor om du vil. Dette stoffet er relativt sprøtt og rives "lett" i biter ved slag, tåler ikke spraylakk, lynlim osv.

Multiplexflyet er lagd i Elapor (noe stivere utgave av EPP, som om jeg husker rett står for Ekspandert PolyPropylen). Det er mye mye seigere og tåler mye mer. Seinest igår krasjet jeg min Pico Jet Combat (Elapor) i bakken på grunn av en feilberegning i et høyhastighets stup, motoren kom løs, og batteriet fløy ut. That's it, farten tror jeg var omkring 100km/t.

*Mer å vokse i, MiniMag har alt som trenges for å montere balanseror, som gjør at den er veldig fin å lære seg å fly større fly, er nok ikke noe problem å montere balanseror på Cuben til Kyosho heller, men der må det graves ut av vingene, og rorene må skjeres ut og lages selv.

*Lettere å "trimme". Motorfestet på MiniMag er lagd slik at det er veldig lett å montere inn en kraftigere børsteløs motor, for å få et fly som går raskere, stiger fortere, bærer last, letter fra vann på flottører osv.

"Problemet" med MiniMag er at den ikke leveres som ferdig sett, her må du velge ut en radiostyring og tilbehør selv. Dette er i de fleste tilfellene en fordel da du kan velge en radiostyring å vokse i, som har mulighet for mer avanserte fly.

Utseendemessig er de ikke så veldig ulike, og om du er glad i Cuber så kan du spraylakkere MiniMag gul, EPP er ikke påvirket av løsemidler slik EPS er. Prøv å legg en bit isopor i bensin, spraylakk, lynlim eller lignende. Den går i oppløsning.

Ellers vil jeg anbefale å lese denne testen av MiniMag. Forklarer bygging og flyging.

a919479-30-minimag_premaiden2_1012.jpg

Lenke til kommentar

Selv har jeg kjøpt TWISTER elektro helikopter. link Noen som har samme?

Aldri holdt på mye med r/c før, men det går bedre og bedre. :p Har hatt et par kraftige landinger (les: ukontrollert og høy fart mot betonggulv!), men det flyr fortsatt.. Morsomt når det går bra, men blir til tider ganske oppgitt da det er vanskelig å stille inn for lett hovering. Tåler ikke mye vind, så har ikke flydd noe særlig utendørs enda.

Lenke til kommentar

jeg har for tiden en bensindreven bil stående her. Har ikke bilde av den, men det er en rallybil. Går i ca 45km/t. Men som mange sikkert vet, så går det etterhvert ikke fort nok :D Så senere i uken har jeg planer om å kjøpe på en gx12 eller gx15 motor, effektpotte, litt annet småstasj, og kansje ei girkasse. Håper på å klare 80km/t da. Gleder meg :w00t: Og forresten besøk min tråd om ny og egen R/C kategori: LINK

Har så lyst at det skal bli en egen kategori innen sport og fritid innen dette, så hvis flere skriver inn så kansje det blir :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hva slags bil er det du har? Merke, modell osv.

6798686[/snapback]

vet ikke helt, kjøpte den brukt av en nabo som bare hadde kjørt 1l med den! Så jeg er ikke helt sikker :roll: Men alt jeg vet er at det er en rallybil, husker ikke helt hvilken størrelse det var heller. Er relativt fersk enda, kjøpte bilen i år. Så du får spørre igjen om et år, da vet jeg sikkert alt om den :D

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...