Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

I går ble protech-motoren min ferdig kjør inn. Nå er alt klart for å få flyet i luften. Gruer meg litt, da jeg alldri har gjort noe lignende før. Får vel nesten øve meg litt med en simulator program først.

Lenke til kommentar

Beklager å spørre, men 73 sider var litt mye å lese gjennom her..

Jeg vil kjøpe en Kyosho mini-z. Hvor er det bra og billig å handle slikt på nettet? R/C-butikken her i Ålesund (Ringo eller hva de nå heter på Moa) har ikke vært noe særlig bra de siste par årene.

(Jeg har forøvrig en Kyosho TF3 fra før, men det er lenge siden den har vært i bruk nå. Sugen på å fikse opp igjen den også nå som sommeren er her..) Men en mini-z vil jeg iallfall ha, så.. noen tips til nettbutikk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Beklager å spørre, men 73 sider var litt mye å lese gjennom her..

Jeg vil kjøpe en Kyosho mini-z. Hvor er det bra og billig å handle slikt på nettet? R/C-butikken her i Ålesund (Ringo eller hva de nå heter på Moa) har ikke vært noe særlig bra de siste par årene.

(Jeg har forøvrig en Kyosho TF3 fra før, men det er lenge siden den har vært i bruk nå. Sugen på å fikse opp igjen den også nå som sommeren er her..) Men en mini-z vil jeg iallfall ha, så.. noen tips til nettbutikk?

6400716[/snapback]

Jada, det finnes masse gode butikker på nettet! Prøv www.elefun.no.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Har alle sovnet eller?

By the way; Jeg tror ikke elefun.no fører Kyosho. =/

6431661[/snapback]

Å nei du!

Er akkurat ferdig med regnskapet(ja, klokken 5 om natten) på jobben, så når jeg står opp, skal jeg montere bilen(atter en gang) og trekke litt i snoren.

Er tåke nå, men håper den går vekk til jeg har stått opp.

Lenke til kommentar
Ja ikke sant? Den så svært stabil ut også, sikkert relativt enkel å kjøre.

---------

En liten påminnels om hvor man IKKE skal fly.

http://www.metacafe.com/watch/48717/plane_accident/

:p

En liten film til; http://www.metacafe.com/watch/20850/some_n..._rc_helicopter/

Helikopter i aksjon.

6296882[/snapback]

Break så jeg et RC jetfly. Plutselig vendte snuta mot skogen og BOOM sa det.

Lenke til kommentar
Lagte ett hopp til Infernoen i dag. Kjempe morro! Fikk broderen til å filme med mobilen for meg, skal prøve å konvertere filene senere.

Tror jeg havnet ca 60% av gangene jeg hoppet, opp ned. Men morro allikavel. :D

6368796[/snapback]

På dirt-banen på Geiteryggen i Skien kjørte jeg men min AX5 1/8 fuel. På det store hoppet landa jeg ofte opp ned, men var gøy uansett.

Har ikke kjørt buggyen på en stund. En akset er brykket, og jeg har ikke gjort noe med det siden 2003.

Endret av :P
Lenke til kommentar
På dirt-banen på Geiteryggen i Skien kjørte jeg men min AX5 1/8 fuel. På det store hoppet landa jeg ofte opp ned, men var gøy uansett.

6448328[/snapback]

Så lenge ikke bilen min tar skade, så er det gøy å kjøre og herje. Skulle ønske det var en offroad bane her som man kunne kjøre på. Det er dog en onroad bane ikke så altfor langt unna, men det er jo ikke noen plass for en 1:8 buggy!

Har ikke kjørt buggyen på en stund. En akset er brykket, og jeg har ikke gjort noe med det siden 2003.

6448328[/snapback]

Stakkars bilen, da.

Break så jeg et RC jetfly. Plutselig vendte snuta mot skogen og BOOM sa det.

6448316[/snapback]

Det ble postet en film her for en liten stund tilbake. Var en kar som fløy RC jetfly, på et tidspunkt så vred han flyet vertikalt mens han fløy langs bakken, et par meter over. Så snudde han får å gjøre det samme andre veien, dessverre gjorde han noe rart slik at flyet styrtet i bakken. Hundretalls smådeler lå strødd omkring etter det brutale sammenstøtet med bakken.

Det var skikkelig fælt å se på. :cry::p

Redigert: Helvetes horesitat! :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

6448328[/snapback]

Så lenge ikke bilen min tar skade, så er det gøy å kjøre og herje. Skulle ønske det var en offroad bane her som man kunne kjøre på. Det er dog en onroad bane ikke så altfor langt unna, men det er jo ikke noen plass for en 1:8 buggy!

Det ER en offroad-bane der. Offroad-banen er akkurat som track-banen, bare i offroad-versjon.

6448328[/snapback]

Stakkars bilen, da.

Det er en Ultramicro-butikk i nærheten av der jeg bor. På Norwegian Modellers tror jeg ikke de har deler som passer til ax5, bortsett fra karessori og elektronikk.

------

Er det mulig å sjekke hvor varm pluggen er? Motoren er litt hard å få start på, men når den er varm, starter den lett. Kan det ha noe med pluggen å gjøre? Jeg vil gjerne finne ut hvilken plugg jeg har.

BTW: Jeg har en del skitt helt nedert ved pluggen, som jeg ikke kommer til. Det skal vel være trygt å skru den ut uten at motoren går under? Motoren skal vel tåle at det kommer noen få støvkorn i seg?

Ellers var motoren ganske ny da jeg kjøpte den. 2,2hk, var ikke engang ferdig innkjørt da jeg kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Det ER en offroad-bane der. Offroad-banen er akkurat som track-banen, bare i offroad-versjon.

6453791[/snapback]

Så greit. Jeg sier bare at vi ikke har en her jeg bor. ;)

Er det mulig å sjekke hvor varm pluggen er? Motoren er litt hard å få start på, men når den er varm, starter den lett. Kan det ha noe med pluggen å gjøre? Jeg vil gjerne finne ut hvilken plugg jeg har.

BTW: Jeg har en del skitt helt nedert ved pluggen, som jeg ikke kommer til. Det skal vel være trygt å skru den ut uten at motoren går under? Motoren skal vel tåle at det kommer noen få støvkorn i seg?

Ellers var motoren ganske ny da jeg kjøpte den. 2,2hk, var ikke engang ferdig innkjørt da jeg kjøpte bilen.

6453791[/snapback]

Har du prøvd å gi bilen en dram når du starter den for første gang hver dag? Varme motorer skal ha litt mindre bensin enn hvis den er kald, så det er mulig den får litt for lite de første gangene du starter den.

Jeg hadde absolutt prøvd å få vekk dritten, trykkluft funker nok greit. Litt støv er sikkert ikke så altfor farlig ettersom det mest sannsynelig bare vil brenne opp når du starter, men er det snakk om sand og jord, da må du få det vekk først.

Lenke til kommentar

6453791[/snapback]

Så greit. Jeg sier bare at vi ikke har en her jeg bor. ;)

6453791[/snapback]

Har du prøvd å gi bilen en dram når du starter den for første gang hver dag? Varme motorer skal ha litt mindre bensin enn hvis den er kald, så det er mulig den får litt for lite de første gangene du starter den.

Jeg hadde absolutt prøvd å få vekk dritten, trykkluft funker nok greit. Litt støv er sikkert ikke så altfor farlig ettersom det mest sannsynelig bare vil brenne opp når du starter, men er det snakk om sand og jord, da må du få det vekk først.

6454771[/snapback]

Det er snakk om skittet fra en vanlig dirt-bane. Det var tåkete, så jeg kjørte med regnfilter. Etter kjøringa så bilen omtrent ut som en sølepytt.

Lenke til kommentar
Du får det kanskje på bensinstasjoner. Er faktisk ikke helt sikker ...

6455491[/snapback]

Ikke på Esso-en hvor jeg jobber. ;)

Du får den på Clas Ohlson og også helt sikkert på Biltema. Men de er kostbare, de gir lite lufttrykk og går kjapt tom. Ikke sats på slike i lengden. Bruk et par, og det begynner å lønne seg heller å investere i en kompressor ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...