Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg lyst til å sette min båt på vannet. Må få tak i noen deler til den først, ettersom noen av orginaldelene har rustet. Det er ganske stilig å se den vannvittige(:p) vannspruten som står etter båten. :D

Dessverre så hopper båten veldig mye, det er faktisk så ille at når jeg kjører full speed så hopper båten helt opp av vannet. Jeg har prøvd å legge vekter i den helt forran, det hjalp ikke, så jeg skal få tak slike "flaps" greier som man monterer bak for å holde "snuten" nede.

Lenke til kommentar
Bytt til børsteløst system, så varer batteriene lengre.

Lipo-batterier er også en kjekk sak.

En kombinasjon av disse to vil sikkert doble kjøretiden..

6282981[/snapback]

Er jaggu ikke sikker på om radioutstyret takler Lipo/børsteløst oppsett.

Og den styrer ved å stoppe den enne motoren.

så litt "råere" 350 motor med en 7,2V 3300Mha pakke tror jeg hadde holdt lenge.

Tror heller ikke det at en båt til under 400,- er verdt å bruke pengene på.

Børsteløst =

Ny mottaker.

2 fartsregulatorer.

2 motorer.

Kan kansje stille inn optic6 med Elvon kontroll :S

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest så mye i denne tråden, men har problemer med min nitrobil. Det er sikkert noen flinke karer her inne :)

Bilen er en Thunder Tiger DT10, skala 1:10 med en 15 motor.

Problemet er at motoren ikke vil gå når den er blitt "varm".

Det går som regel greit å starte den første gang, og kan kjøre i ca 2 minutter før den stopper. Og når den da har stoppet er det bare å tru på julenissen at den starter igjen med det samme, må vente 10-15 minutter.Jeg har prøvd å justere tomgangs skruen, fulleffekt skruen (eller hva det nå heter), gjort reint luftfilteret, gjort ren glødepluggen og slike småting. Bilen fungerte bra i fjord sommer. Det var på høsten ifjord at dette problemet inntraff. Tenkte det ble bedre neste år, men det ble det ikke. Jeg bruker bensin med 20 % nitro?

Noen som har peiling?

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Aner ikke hvor varm den er i grader celsuis. Hvordan kan jeg skjekke om den har rett temperatur?

Jeg mistenker at den er alt for varm, når jeg legger litt spytt på kjøletoppen spruter det utover med det samme.

Lenke til kommentar
Aner ikke hvor varm den er i grader celsuis. Hvordan kan jeg skjekke om den har rett temperatur?

Jeg mistenker at den er alt for varm, når jeg legger litt spytt på kjøletoppen spruter det utover med det samme.

6284069[/snapback]

hmm..kanskje litt for varm då.

prøv å gi den litt mer fuel.

Lenke til kommentar
JonV : Jeg fant en tråd en gang, der det var folk som hadde konkurert om å få en slik billig båt (også kalt europrice-båt) til å gå fortest mulig.

Han ene brukte 5000,- .

6283705[/snapback]

Det var voldsomt.

Blir nok bare et nytt batteri for lengre levetid på vannet her.

var i hovedsak datra mi som skulle leke :S

Lenke til kommentar

6284069[/snapback]

6284898[/snapback]

Skal prøve det...

Lenke til kommentar
Ja ikke sant? Den så svært stabil ut også, sikkert relativt enkel å kjøre.

---------

En liten påminnels om hvor man IKKE skal fly.

http://www.metacafe.com/watch/48717/plane_accident/

:p

En liten film til; http://www.metacafe.com/watch/20850/some_n..._rc_helicopter/

Helikopter i aksjon.

6296882[/snapback]

De folka som flyr der trener sikkert på å ta ut amerikanere i Irak med sånne fly vet...

Suicide remoted planes :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da var skystaren ferdig byggd! Eneste minus var at det ikke fulgte med batteri til servoene i flyet. Jeg reiste inn til byen og fikk et mottaker batteri gratis, siden det egentlig skulle følge med. Da jeg kom hjem fikk jeg meg et nytt "sjokk". Det manglet glødeplugg og det var ikke alt.... laderen til mottaker-batteriet manglet. :cry:

Blir en tur til byen på mandag ja... :hrm:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

6284069[/snapback]

6284898[/snapback]

Skal prøve det...

6285634[/snapback]

Prøvde å gi bilen mer bensin. den startet på første drag, men stoppet etter 1 minutt, og da var det bare å glemme å få den igang igjen. Lurer på hvorfor :hmm:

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Prøvde å gi bilen mer bensin. den startet på første drag, men stoppet etter 1 minutt, og da var det bare å glemme å få den igang igjen. Lurer på hvorfor  :hmm:

6326334[/snapback]

Ok, still nålen tilbake, og prøv en litt kaldere plugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...