Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

For de som skal begynne og fly helikopter er det beste og begynne med twister bell 47 med 2 kontraroterende rotorer eller lignende. Twisteren koster 1495kr inkludert alt du trenger hos din lokale hobbyforhandler(trenger 8AA batterier til sender). Har prøvt litt av hvert og dette fly i hover nesten av seg selv og er det letteste og mest likt et stort helikopter jeg har prøvt. Er meget stabilt pga den øvre rotoren fungerer som balansestang. :yes:

Endret av rallyeraider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motoren yter over 2.8 hester(tett oppunder 3) og har 4,6 kubikk som alle de andre .28 motorene.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

image0.jpg

Her har de testet motoren i en dyno, og hvis jeg sammenlignet denne med en Sure Fire .32 de testet i et tidligere blad, så gruser den motoren jeg får Sure Fire'n.

Går under navnet LRP eller Nosram som jeg fant ut her i norge.

Får denne motoren imorgen formiddag, og bilen, en MTA 4,6 samme dagen eller dagen etterpå.

edit: ble visst litt stort bilde...noen som vet hvordan man resizer ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
For de som skal begynne og fly helikopter er det beste og begynne med twister bell 47 med 2 kontraroterende rotorer eller lignende. Twisteren koster 1495kr inkludert alt du trenger hos din lokale hobbyforhandler(trenger 8AA batterier til sender). Har prøvt litt av hvert og dette fly i hover nesten av seg selv og er det letteste og mest likt et stort helikopter jeg har prøvt. Er meget stabilt pga den øvre rotoren fungerer som balansestang. :yes:

6166624[/snapback]

Har du en link?

Edit: den motoren din Ozelot, høres ut som en liten lekend hund :p

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

6166624[/snapback]

Har du en link?

Edit: den motoren din Ozelot, høres ut som en liten lekend hund :p

6169146[/snapback]

Er omtrent samme greia som E-sky Lama 2, som du får bla. hos elefun.no og nakshop.no :)

Lenke til kommentar
Wohoo!

Da var ny motor på vei!

nos94210.jpg

Skal visstnok være en av de råeste motorene i den klassen.

Skal plassere den i en Monstertruck som jeg får imorgen eller på fedda' .

6167135[/snapback]

Ser nice ut den der.. men....

Gruser nok ikke denna..(tror jeg)..hehe..

DSC_0139x.jpg

DSC_0137x.jpg

Mach28 3hp @ 28,000 rpm...:dribble:

Går styggfort... :D

Endret av w0d00
Lenke til kommentar
Hei!

Har tenkt til å kjøpe meg et SILVERLIT X-TWIN TURBO FURY Fly

Er det noen som har erfaringer med dette flyet? På komplett.no er det flere som synes at det er utrolig kult å fly. Noen her som har det, og kunne fortelle om dette er et kjekt lite fly, som ikke er altfor vanskelig å fly?

6170730[/snapback]

På webshoppen til mikronor.no ligger det videoer av disse flyene, men personlig synes jeg de ser litt stusselige ut. Sikkert gøy de første 10 minuttene, men neppe noe jeg ville brukt mye.

Lenke til kommentar

http://img.photobucket.com/albums/v436/w0d00/DSC_0139x.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v436/w0d00/DSC_0137x.jpg

6170914[/snapback]

Si ikke det!

LRP'en trodde de først var en .32 motor da de fikk prøve den, og det var først etterpå at føreren fikk vite det var en .28 motor.

Skal uansett få bilen jeg skal sette inn i imorgen, så hvis jeg er heldig er den ferdig innkjørt og tunet inn til søndag.

Hvilken bil er det du har w0d00 ?

Ingen sjans for at du bor på vestlandet vel ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Kyosho er somregel litt dyrere(for smakens skyld ?).

Tilø sammenlinging koster et spurgear 45,- til min MTA4.

Hvor kjøpte du ditt spurgear ?

6184936[/snapback]

"Yes, Vi Leker" tidligere kjent som "Bims". Er en liten RC avdeling i det ene hjørnet av butikken. Det var foresten metal spur gear jeg kjøpte, ikke orginal som er av plast.

Hvorfor fører ikke Elefun.no Kyosho?

Noen some kjenner til noen norske nettbutikker som fører Kyosho?

Redigert: Leif var her, jeg kastet han på dør.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

http://img.photobucket.com/albums/v436/w0d00/DSC_0139x.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v436/w0d00/DSC_0137x.jpg

6170914[/snapback]

Si ikke det!

LRP'en trodde de først var en .32 motor da de fikk prøve den, og det var først etterpå at føreren fikk vite det var en .28 motor.

Skal uansett få bilen jeg skal sette inn i imorgen, så hvis jeg er heldig er den ferdig innkjørt og tunet inn til søndag.

Hvilken bil er det du har w0d00 ?

Ingen sjans for at du bor på vestlandet vel ?

6173970[/snapback]

Hmm.. da så.. høres vill ut den motoren der..

Jeg har en Sportwerks Mayhem ST.

Jeg bor i Oslo jeg.. :D

www.smallsize.no

Det er min faste butikk. (Ligger rett borti gata.) :thumbup:

Lenke til kommentar
"Yes, Vi Leker" tidligere kjent som "Bims". Er en liten RC avdeling i det ene hjørnet av butikken. Det var foresten metal spur gear jeg kjøpte, ikke orginal som er av plast.

Hvorfor fører ikke Elefun.no Kyosho?

Noen some kjenner til noen norske nettbutikker som fører Kyosho?

Redigert: Leif var her, jeg kastet han på dør.

6185684[/snapback]

Spurte en dude langt oppe i Kyosho-systemet, og han svarte dette:

Hei

Sentral har vi ikke nettbutikk, men noen av våre forhandlere  har. Disse finner du ved å se på vår side www.kyosho.no og finne din forhandler der.

Alternativet er å ringe butikken å få opplysninger på den måten.

Ser at Micromonster selger noen kyosho ting, og flere andre som selger disse mini-infernoene.

Har lest at flere vil ha plast-spur, rett og slett fordi da har de et svakt punkt , og slipper å bytte clutchbell som tar imot det eventuelle stål-spurdrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...