Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Hvis dere vil ha ett skikkelig, greit elektrohelikopter er det vanskelig og overse Align sin Trex 450XL/SE. Denne er det litt størrelse på, rundt 700mm rotorspenn, og den flyr meget bra. Delene er billige, det finnes ett tonn av oppgraderinger til den, og det er masse hjelp og få på nettet. Men, den koster. Du får ikke kjøpt denne som ferdigpakke, men en mail til elefun så sitter de sikkert opp en grei pakke til deg. Regn med 5000 spenn for hele greia Og hold dere unna Kyosho-helikoptre. De flyr bra, men reservedeler er DYRE ( og det er forsåvidt helikoptrene også...) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Det er jo gult! Får man den billige versjonen (XL) i andre farger? Endret 18. mai 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Tror Honey Bee er et greit alternativ for å starte med jeg Evt bruke det som dele helikopter for så å kjøpe et litt større et ettervert! Edit: Hva hvis jeg kjøper E-sky Honey bee, øver meg med det og når jeg mestrer å fly med helikopter bestemmer meg for å kjøpe det Kaffelefsa nevnte.. Kan jeg da bruke servoer og det som følger med på Honey Bee på Align da? Og er det mulig å få tak i noen body kits til dem? ala dette? Edit2: Cutthroat Bill; sendte melding til Elefun ang sendern til Honey bee. Og ja, man kan koble den opp mot pcn med denne! Endret 18. mai 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Alt som følger med Honey-bee'en er somregel ubrukelig andre steder desverre. Det som er kjipt med ferdigløsninger er at utstyret somregel er av laber kvalitet, og passer ofte kun med ting fra det merket Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Uansett... Er vel bedre å starte med en sånn pakke for så å oppgradere til evt større heli og bedre radio osv etter en stund! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er jo gult! Får man den billige versjonen (XL) i andre farger? 6125931[/snapback] Heey! Gult er kult! *kosepågulTrex* Du får XL i en hvit utgave også, men det er med "mekanisk" miksing mellom vriden på bladene og styringen fremover og til sidene. Den gule har istede elektronisk miksing som gjør at "alt" må stilles inn på radioen. Personlig tror jeg jeg ville valgt den hvite (HDE) om jeg skulle ha et nytt helikopter. Det er lettere å sette det opp for en nybegynner, og det er minimal forskjell i flyvegenskapene. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Heey! Gult er kult! Nei, det er ikke det. Smak og behag. Personlig tror jeg jeg ville valgt den hvite (HDE) om jeg skulle ha et nytt helikopter. Det er lettere å sette det opp for en nybegynner, og det er minimal forskjell i flyvegenskapene. Ville du valgt HDE istedet for E-Sky Honey Bee? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 E-Sky Honey Bee og en Trex 450 HDE/CDE kan ikke sammenlignes engang, det er to forskjellige verdener. Mens Honey bee er ett "lekehelikopter" med begrensende muligheter og dårlig ytelse, er Trex et skikkelig helikopter hvor det er piloten som setter grenser, ikke helikopteret. I tillegg er Trex'en mye større. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 E-Sky Honey Bee og en Trex 450 HDE/CDE kan ikke sammenlignes engang, det er to forskjellige verdener. Mens Honey bee er ett "lekehelikopter" med begrensende muligheter og dårlig ytelse, er Trex et skikkelig helikopter hvor det er piloten som setter grenser, ikke helikopteret. I tillegg er Trex'en mye større. 6135950[/snapback] Så hvis jeg hadde hatt råd til enten eller (noe jeg ikke har, har bare råd til E-Skyen akkurat nå), hva burde jeg som nybegynner velge? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Da burde du valgt Trex. Den er MYE lettere og fly (har flydd begge), billige deler, og ikke minst, du har mulighet for å vokse med Trex'en. Når du har lært deg å fly Honey Bee'en (noe som kommer til og ta tid, den er veldig vanskelig å fly) er det ikke så mye mer du kan gjøre med den... Men, såklart, en Trex koster også langt mer enn Honey Bee. Begynte selv med en Hornet FP (ligner på Honey Bee). Fikk det til tilslutt, men veien hadde vært mye lettere med en Trex... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Da burde du valgt Trex. Den er MYE lettere og fly (har flydd begge), billige deler, og ikke minst, du har mulighet for å vokse med Trex'en. Når du har lært deg å fly Honey Bee'en (noe som kommer til og ta tid, den er veldig vanskelig å fly) er det ikke så mye mer du kan gjøre med den... Men, såklart, en Trex koster også langt mer enn Honey Bee. Begynte selv med en Hornet FP (ligner på Honey Bee). Fikk det til tilslutt, men veien hadde vært mye lettere med en Trex... 6136321[/snapback] Men det vil jo bli sånn 7 ganger dyrere med Trexen da.. Hvis du skal ha helikopteret til 2300kr + tilbehørs pakka på 5100kr så vil jo alt komme på 7400kr... Og det er langt mer enn jeg har mulighet til å gi, sikkert noen sinne Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Prioriteringer Min andre Trex ligger på postkontoret nå, hente den imorgen Denne skal tilslutt (før sommeren satser jeg på) ende opp som en skalamodell av Bell Jetranger, lakket som denne: Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det blir bare 5 ganger dyrere, ikke 7. Dyrt er det jo uansett. Tror jeg sparer pengen mine forløpig, kanskje får jeg solgt mopeden, og da blir de muligens en Trex. Tror helikopteret ditt kommer til å bli fint, Psykopatisk Kaffelefse. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Kanskje denne er av interesse for dere: http://www.rcmarked.no/detail.php?siteid=11275 En til: http://www.rcmarked.no/detail.php?siteid=11037 Bare og følge med på rcmarked, dukker opp ett par Trex-juveler en gang iblant Endret 19. mai 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Men hvis du sier det er så vanskelig å fly Honey Bee, hvorfor sier de at det er en bra nybegynner helikopter da? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Kanskje denne er av interesse for dere: http://www.rcmarked.no/detail.php?siteid=11275En til: http://www.rcmarked.no/detail.php?siteid=11037 Bare og følge med på rcmarked, dukker opp ett par Trex-juveler en gang iblant 6137527[/snapback] Ganske greie priser. Tror dog at jeg kjøper nytt skal jeg ha helikopter, jeg stoler sjeldent på folk med mindre jeg kjenner dem personelig. Jeg har jo tenkt å selge mopeden snart også kjøpe Savage mm, kanskje blir det Trex istede. For vente å se hva som skjer. Endret 20. mai 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Men hvis du sier det er så vanskelig å fly Honey Bee, hvorfor sier de at det er en bra nybegynner helikopter da? 6138170[/snapback] Fordi det er billig Og ikke misforstå meg, det er mulig å lære å fly på disse småtassene har gjort det selv, men veien er engod del hardere enn en Trex, Raptor 50 e.l Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Får vel begynne å spare opp da ^^, Er det noen som vet om det er en Fly klubb i Ski? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Noen interessert i FG Ecoline bil? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 noen som vet når det er modellfly stevne her på notodden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå