Cutthroat Bill Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg forsøkte å kjøre litt med Inferno-en min i dag, men hadde litt motorproblemer. I ny og ne stoppet motoren (GX-21) brått, og jeg fant aldri ut hvorfor. Den kunne kjøre i perioder problemfritt, men så stoppet den abrupt. Er det noen som kan tenke seg til hvorfor den stoppet slik? 6058295[/snapback] Stopper den som regel etter at du har gitt på littegran, og du skal til å snu? Det gjør min, motoren stopper av å til hvis jeg skal snu bilen. Jeg antar problemet er at de ikke er innstilt riktig. Jeg hadde også lingnende problem med V-One S'en min da jeg fikk den, men etterhvert så ble den mye mer stabil. Intill rett før det siste motor broblemet jeg har med den (V-One S), så kunne jeg skru en hel masse på motoren uten at det skjedde så mye. Den svev som regel greit, men topphastigheten ble jo selvfølgelig svekket ga jeg den for mye bensin. Intil videre så skal jeg bare prøve på kjøre Infernoen, det kan jo hende at den blir mer stabil etterhvert. Jeg har også tenkt på å ringe butikken der jeg kjøpte bilen for å høre om de har noen ideer. Men jeg venter til jeg får den nye vingen, og metall hoveddrevet, som forhopentligvis skal komme på torsdag. Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Problemet var ikke til stede dagen før. Det eneste jeg har gjort er å skifte kløtsjfjær. Jeg har forsøkt å stille litt på hovednålen, så nå har den en magrere blanding. Tomgangen skal nok heller ikke være et problem. Magefølelsen min sier det er noe med bensintilførselen, men jeg er ikke sikker. Det er ikke et mekanisk problem (stein i svinghjul o.l.), og sannsynligvis heller ikke glødepluggen som er årsaken. Den tredje skruen, den flate på siden av forgasseren, hvordan går jeg frem for å skru på den? Jeg husker ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det. Endringer på den merken man i tiden det går fra turtallet synker fra circa fullt til nærmere tomgang etter å sluppet gassen, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Heisan Godtfolk Jeg lurer på om noen har en RC Bil og anbefale ? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for elektrisk eller Fuel. Fuel bråker jo litt og man bør da forflytte seg til en egnet plass for dette. Men samtidlig så er det mere futt i disse bilene. De elektriske kan knapt høres men igjen så har de lite futt.. Har en liten sønn på 16 mnd som sikkert vil like å se en slik eletrisk bil og muligens bli skremt av støyen av en fuelbil hehe Dette er mine dilemma... Har altså lett etter noen kraftbiler (offroad) eletriske men synes det er ufattelig dårlig utvalg av disse på sidene jeg finner om dette. Det har også kommet meg for øret at jeg kan finne rimligere biler som byggesett fra utenlandske sider. Men jeg finner ingen slike sider hvor dette lønner seg med tanke på momsen. Forslag noen ? Noen som har noen forslag og argument på hva jeg bør velge ? Prisklassen bør ikke overstige c 5-6000 inkludert alt. Men dette er ikke et must Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvis du har tenkt å bruke 5-6000,- håper jeg ikke du lar sønnen prøve den (kan bli skummelt for de i nærheten) Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Nå er vel "sønnen" min mest et argument til min "Kone" hehe 5-6 lapper ut av vinduet for leketøy er ikke alltid populært Men det kan jo være gøy for en liten gutt å være med å se på "pappa" som leker seg med bil. Det er ikke sånn ment at det skulle være ett leketøy for barnet Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Nå er vel "sønnen" min mest et argument til min "Kone" hehe5-6 lapper ut av vinduet for leketøy er ikke alltid populært Men det kan jo være gøy for en liten gutt å være med å se på "pappa" som leker seg med bil. Det er ikke sånn ment at det skulle være ett leketøy for barnet 6069067[/snapback] Good, men foreslår du sier hobby, når du prater med kona, og leke når du prater til gutten din, da blir hverdagen din mye bedre Nevn også at du sikkert kunne kjøpt biler til over 10.000, men at du heller velger noe billigere. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er det noen her som har noe erfaring med Mikronor? Vurderer å kjøpe noe reservedeler der... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Virket litt jalla. Hva skal du bestille deler til ? Kanskje elefun.no , nortrading.no , micromonster.no, modellers.com eller noen andre har deler til det kjøretøyet du skal ha deler til ? ...det er vel ikke en Iwawer Bigfoot du skal ha deler til vel ? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er til "Silverlit X-Ufo" Trenger batteripakke etter at jeg har rota bort den forrige (Som jeg lagde med batterier en eller annen i denne tråden linket til). Problemet er at jeg trenger både cellene og kontakten denne gangen (og må tydeligvis finne meg i å betale nesten 400kr for dette) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er til "Silverlit X-Ufo" Trenger batteripakke etter at jeg har rota bort den forrige (Som jeg lagde med batterier en eller annen i denne tråden linket til). Problemet er at jeg trenger både cellene og kontakten denne gangen (og må tydeligvis finne meg i å betale nesten 400kr for dette) 6075149[/snapback] Regner med at dette er NimH batterier, altså ganske tunge mtp. den totale flyvekten. Hvis jeg var deg, ville jeg ha gått over til å bruke Lipo-batterier. Disse er mye lettere og har høyere kapasitet, som gjør at flytiden din blir myue bedre. Prøv å send en mail til elefun.no eller micromonster og send bilde med kontakten som du skal plugge ufoen til og spør etter lipo batterier og lader. Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 hei! Første inlegg i denne tråden for meg! lurer litt på å kjøpe meg en rc bil for komf pengene (ikke alle! bare ca 3k) noen som har noe å ambefale (må være kurant merke, ikke bare webshop) i tillegg bør det være en bil med litt bakkeklaring (den vil bli kjørt på asfalt men mest grus)! i tilleg: el eller bensin? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 hei! Første inlegg i denne tråden for meg! lurer litt på å kjøpe meg en rc bil for komf pengene (ikke alle! bare ca 3k) noen som har noe å ambefale (må være kurant merke, ikke bare webshop) i tillegg bør det være en bil med litt bakkeklaring (den vil bli kjørt på asfalt men mest grus)! i tilleg: el eller bensin? 6075242[/snapback] Hvis nytt, kan(må?) du kjøpe noe mindre enn de store som er mer vanlig, som f.eks. denne. Du trenger også batterier og en radio(altså, den du bruker for å styre bilen). Hvis brukt, så åpner det seg en hel verden av muligheter. Ta en kikk på rcmarked.no og se hva folk selger der. Hvis du er like slurven på vedlikehold og liker best å bare sette bilen på og kjøre, så er vel elbil det beste. Ulempen er da at du hele tiden må vente på batterier som skal bli oppladet(med mindre du gjør en investering der og kjøper mange). Kjøper du "bensinsbil" kan du forvente deg en kjøretid på opptil 30min(ca) før du må fylle på med mer drivstoff, men da er det bare til å ta en liten pitstopp, og du er "på an igjen". Det som igjen er ulempen er at bensinbiler krever mer vedlikehold. Foreslår at du prøver å finne noen i nærmiljøet som har bil, og se hva de kjøre, og hører litt på hva de anbefaler. Hvor er du fra forresten ? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 hei! Første inlegg i denne tråden for meg! lurer litt på å kjøpe meg en rc bil for komf pengene (ikke alle! bare ca 3k) noen som har noe å ambefale (må være kurant merke, ikke bare webshop) i tillegg bør det være en bil med litt bakkeklaring (den vil bli kjørt på asfalt men mest grus)! i tilleg: el eller bensin? 6075242[/snapback] Hvis nytt, kan(må?) du kjøpe noe mindre enn de store som er mer vanlig, som f.eks. denne. Du trenger også batterier og en radio(altså, den du bruker for å styre bilen). Hvis brukt, så åpner det seg en hel verden av muligheter. Ta en kikk på rcmarked.no og se hva folk selger der. Hvis du er like slurven på vedlikehold og liker best å bare sette bilen på og kjøre, så er vel elbil det beste. Ulempen er da at du hele tiden må vente på batterier som skal bli oppladet(med mindre du gjør en investering der og kjøper mange). Kjøper du "bensinsbil" kan du forvente deg en kjøretid på opptil 30min(ca) før du må fylle på med mer drivstoff, men da er det bare til å ta en liten pitstopp, og du er "på an igjen". Det som igjen er ulempen er at bensinbiler krever mer vedlikehold. Foreslår at du prøver å finne noen i nærmiljøet som har bil, og se hva de kjøre, og hører litt på hva de anbefaler. Hvor er du fra forresten ? 6075368[/snapback] Mer 40-45 min, noe som ikke er ca. 30. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 hei! Første inlegg i denne tråden for meg! lurer litt på å kjøpe meg en rc bil for komf pengene (ikke alle! bare ca 3k) noen som har noe å ambefale (må være kurant merke, ikke bare webshop) i tillegg bør det være en bil med litt bakkeklaring (den vil bli kjørt på asfalt men mest grus)! i tilleg: el eller bensin? 6075242[/snapback] Kjøper du "bensinsbil" kan du forvente deg en kjøretid på opptil 30min(ca) før du må fylle på med mer drivstoff, men da er det bare til å ta en liten pitstopp, og du er "på an igjen". 6075368[/snapback] Mer 40-45 min, noe som ikke er ca. 30. 6078400[/snapback] Alt er relativt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Mer 40-45 min, noe som ikke er ca. 30. 6078400[/snapback] info: jeg snakker om fuel-bilene(derfor "" rundt bensinbil) ...men hvis du visste dette, så skal du få lov til å vise meg en nitro som kan kjøre 45min på en standard tank Endret 10. mai 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Mer 40-45 min, noe som ikke er ca. 30. 6078400[/snapback] info: jeg snakker om fuel-bilene(derfor "" rundt bensinbil) ...men hvis du visste dette, så skal du få lov til å vise meg en nitro som kan kjøre 45min på en standard tank 6080091[/snapback] Fuel er ikke "bensin". Bensin er bensin. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Fuel er ikke "bensin". Bensin er bensin. 6081240[/snapback] Som nybegynner(den gang) trodde jeg at de brukte ordet fuel, rett og slett fordi...tja, jeg ante ikke. Trodde dette var vanlig bensin blandet olje slik motorsager og slik skulle ha, så derfor "" rundt bensin. La meg gjette: du er fg-fan ? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Var ute å kjørte litt med Infernoen i dag, jeg prøvde å stille på den store flate skruen på siden av forgasseren, jeg tror det hjalp litt. Dessverre så tok fjæren inni clutchen kvelden, så jeg fikk ikke testet ordentlig slik som jeg ville. Nå må jeg ha ny "klokke" også, i tillegg til hoveddrev og vinge. =/ Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ødelagt vingen igjen ? 6084701[/snapback] Nei, ikke igjen, det er samme vingen som har vært knekt hele tiden. Har bestilt ny, tror kankje den kom i dag men jeg får ikke hentet den før på mandag så jeg gadd ikke å ringe for å sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå